/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
hjælp
Fra : Anfa
Vist : 1872 gange
20 point
Dato : 06-08-06 13:03

Nu har jeg prøvet jeg ved ikke hvor mange gange.
Jeg harlagt mit gamle concorde msdos regnskabsprogram over i en ny mappe på min computer.
Jeg kan ikke åbne det - hvordan fjerner jeg trinsvis skrivebeskyttelsen og hvad kan jeg ellers gøre.
Jeg kan komme frem til regnskabet men når jeg vil ind for at taste i det skriver den muligvis indexfejl eller manglende reservering og nedenunder at disketten er fuld/skrivefejl.

Hjælp hjælp hjælp

Kommentar
Fra : storgaard

Dato : 06-08-06 14:11

Kører programmet fint i den oprindelige mappe på samme computer, eller har du kopieret din Concorde over på en ny pc.
I sidste tilfælde kan det hjælpe at lave en dummy installation med de oprindelige disketter eller cd. Fx skal du have SH22W32.DLL i windows\system kataloget.
Du skriver heller ikke om det er C4, C5 eller XAL.
Hvem siger at det er skrivebeskyttelsen det er galt med?
Hvilken version af Windows kører du med?
Hvad hedder den fil du prøver på at køre
Der skal lidt flere oplysninger til.
Er det fx C5E.EXE du kører eller hvad. Der kan ligge to eller flere exe filer.