/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
arabisk/dansk dansk/arabisk
Fra : den_nysgerrige
Vist : 14152 gange
500 point
Dato : 03-08-06 21:25

Hej
Findes der en online ordbog arabisk/dansk dansk/arabisk eller sekunddært arabisk/engelsk engels/arabisk

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-08-06 21:34

Hej nysgerrige.

Jeg mener jeg har arabisk/dansk og omvendt men kan ikke lige finde den, her er arabisk/engelsk - engelsk/arabisk

http://www.dicts.info/dictionary.php?k1=1&k2=118

Håber du kan bruge det.

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 03-08-06 21:43

Ja det var det jeg spurgte om
men ser du det var ikke det jeg mente
Hvor skulle dog også vide det fra, men hvis jeg vil vide hva insha allah eller assalamu alaikum betyder findes der så sådan en ordbog der kan oversætte det for mig

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-08-06 21:54

Insha'Allah (?? ??? ???? ) is an Arabic term evoked by Muslims to indicate hope for an aforementioned event to occur in the future. The phrase translates into English as "God willing" or "If it is God's will".

As-Salamu `Alaykum (?????? ?????) is an Arabic language greeting used in Muslim cultures. It means "Peace be upon you." It is also transliterated as Assalamu 'Alaikum or As-salaamu Alaikum. The traditional response is "wa `Alaykum As-Salam", meaning "and on you be peace".

Jamen så fandt jeg lige ud af det

Jeg fandt det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Assalamu_Alaikum

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 03-08-06 21:59

Godt gået, men nu kan jeg jo ikke spørge dig hver gang, så har du ikke fundet en ordbog til mig

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 03-08-06 22:00

I love you - hvad hedder det så på arabisk vil.du

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-06 22:14

http://www.ectaco.co.uk/English-Arabic-Dictionary/

ps... jeg elsker dig på arabisk afhænger af hvor i de arabiske lande du er tænk på sangen - du går for langsomt mustafa fra soldaterkammerater - der er en sang der hedder ana be heibek muuuuuuustafa

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 510 point
Dato : 03-08-06 22:22

Arabisk - Ana behibak (til mand)
Arabisk - Ana behibek (til kvinde)

siger google

det komme stadig an på hvor og hvilket arabisk der er tale om

Godkendelse af svar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 03-08-06 22:24

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-06 22:29

selvtak - sjovt sprog - men det synes de sikkert også om vores

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-08-06 22:48

Kommentar
Fra : Ida9

Dato : 10-05-08 23:09

Jeg elsker dig kan også være:

Behabak auii..