/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Chiklide Yngel
Fra : Tubbe
Vist : 567 gange
20 point
Dato : 22-12-02 10:27

Hvornår blir sommerfugl chiklide yngel fritsvømmende, altså hvor mange dage går der fra
at de er udklækket.

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 20 point
Dato : 22-12-02 17:15

4 dage i følge - http://www.akvariesiden.dk/fisk/vis_fisk.php3?id=39

mon ikke du også vil være interesseret i - http://www.ciklideklubben.dk/

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-12-02 17:21

Hej Tubbe!

Jeg har selv haft denne cichlide og mente nok jeg hvde en akvariebog der hedder "Akvariet - planter, fisk og andre dyr fra Lademann" hvorfra jeg citerer
[citat]
Begge forældre tager del i pasningen af æg og yngel. Æggene klækker efter 48 timer, og når ungerne på femte- eller sjettedagen bliver fritsvømmende, tager hannen sig som regel af dem. Er som ungdyr stimedannende, og stime-instiktet nedbrydes først når pardannelsen begynder! [/code]

Held og lykke med videre!

Mvh
Bjarne