/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Indtastning i database
Fra : FAAJ
Vist : 501 gange
120 point
Dato : 03-08-06 17:10

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe mig med frontpage2003. Jeg skal have lavet en formular, hvor brugeren og andre umiddelbart efter kan se sine egne og andres indtastede data på hjemmesiden. Jeg har læt lidt om noget der hedder en feedback formular, samt tilhørende database på webstedet. Jeg synes ikke lige jeg kan finde sådan en formular i FP. Hvordan kommer jeg i gang ?

Med Venlig Hilsen

Finn Jensen

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 120 point
Dato : 15-08-06 08:37

tja, fp det er ikke mig. men php det kan jeg da og lidt overfladisk viden om MySQL har jeg da også.
Måske jeg kunne hjælpe dig sådan lidt teoretisk.

Er målet at
1 udfylde felter.
2 ligge det i db
3 hente emnet i db
4 vise det for bruger

og hvor henne skal det foregå (webhotel)
FP og php har det ikke godt sammen ?

Godkendelse af svar
Fra : FAAJ

Dato : 16-08-06 14:01

Tak for svaret natmaden.

Ja du skriver vel det der skal foregå i punkt 1-4.

Rent konkret drejer det sig om at nogen sporstudøvere skal kunne tilmelde sig over nettet med navn, tlf, klub, række osv. Dvs. de indtsater sig i databasen, databasen skal dernæst umiddelbart returnere indtastningen i skemaform el. en liste til hjemmesiden.

Sagen er at sportudøverne gerne skal kunne se hvem der har tilmeldt sig foruden dem selv.

Med Venlig Hilsen

Finn Jensen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-08-06 18:43

Hej Finn
Du havde da ikke behøves at lukke.

Det kan man godt lave , men for mig kan det blive i PHP+MySQL
Og som skrevet FP og PHP er ikke egnet sammen,
Jeg mener at grunden er, at FP er lidt for venlig til at rette i koder,
og det giver kludder for PHP.

Prøver at leve det som en prøve på egen server,
Tja måske kan jeg selv bruge det til andet senere,
måske kan du bruge det, hvis du selv kan læse koden/scriptet,
eller bare som inspiration.
Vender tilbage !!

Mvh. Jørgen