/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebord i windows
Fra : cornax
Vist : 368 gange
50 point
Dato : 03-08-06 02:55

Her i dag skulle jeg prøve at installere windows vista, altså designet.
Men der kom en fejl i installation, så jeg sagde cancel.
Men jeg fandt ud af senere at jeg pludselig ikke havde noget skrivebord.
Nu har jeg slettet vista udgaven og hentet et andet et som virker fint, men jeg har stadigvæk ikke noget skriveborg, så jeg bliver nød til at starte det hele op under joblisten.
Inde i windows mappen er der ikke nogen mappe ved navn skrivebord, hvis der skal være det.
Er der en måde jeg kan få mit skrivebord tilbage på uden at formatere min computer?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-08-06 06:07

Systemgendannelse tilbage til før, du installerede vista'en.

Hanne

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-08-06 09:32

Dette script, som er lavet af min kollega Ejvind, på Spywarefri, kan måske hælpe dig:

Hent dette lille værktøj, og gem det på dit skrivebord:
http://danborg.org/spy/download/Deskfix.vbs

Dobbeltklik på den nye fil. Der vil komme en melding om, at brugen er på eget ansvar. Her skal du acceptere for at komme videre. Herefter forsvinder alt indhold fra dit skrivebord og proceslinien for et kort øjeblik. Når programmet melder at det har rettet din registrering, klikker du på OK.

Hvis dine sikkerhedsprogrammer brokker sig, så luk dem ned, scriptet er OK.

Genstart, se om det hjalp.