/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Erfaringer med 2x grafikkort.
Fra : drblah
Vist : 355 gange
50 point
Dato : 31-07-06 10:49

Hej jeg skal til at købe en ny computer og ville lige høre efter om der er nogen som har erfaringer med at have to grafikkort som arbejder sammen. Hvordan er ydeevnen, stabiliteten osv. I forhold til at have et grafikkort.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-07-06 10:58

Jeg kører med to-skærmsystem.
Et stk AGP-kort.
Et stk PCI-kort.
Da samme comp skal køre med 98/2000/XP er det PCI-kortet som ses først og er hoved-skærmkort.
Når der er to skærmkort vil der fremkomme en mulighed for at køre med toskærme i indstillinger for skærm.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 31-07-06 11:33

Jeg tror ikke at det er det der menes. Der menes om de er nogen der har erfaring med at køre med to PCI-E skærmkort samtidigt.... Desværre har jeg ikke, men ville blot lige forklare dit spørgsmål

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 16:14

Som det ser ud lige nu er der ikke den store fordel ved at køre med 2 skærmkort. Jeg tror at lige pt er der kun 4 spil der kan udnytte det, men der er selvfølgelig flere på vej.
Systemet kaldes fra ATI´s side Crossfire mens Nvidia kalder det for SLI. Der bliver selvfølgelig højere ydelse end med 1 kort men jeg mener at det er for overdrevent endnu da hardwaren er milevidt foran Softwaren. Det eneste tidspunkt det kan bruges er ved meget hæftige spille pcer

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 01-08-06 00:03

jeg har et SLI system(2x 7800gtx kort) og jeg har aldrig haft problemer med mit system,dog skal man passe på visse bundkort,foreks. ABIT hvor sli soklerne sidder uhyggelig tæt der kan man godt få problemer med kølingen på det øverste kort.
har selv et asus bundkort og der er der ingen problemer ihverfald ikke med mine kort.
der er meget rigtigt i det fijala siger ,men man kunne jo også sige systemet er mere fremtidssikret,grafikkortene vil ihverfald ikke få problemer med at trække en større cpu hvis man vil opgraddere
desuden er der jo lidt sjovt at banke de andre i en bench test.