/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Størrelse på et domæne i Front
Fra : semmer
Vist : 596 gange
200 point
Dato : 30-07-06 19:50

Måtte i dag lade programmet Frontpage reparere sig selv,
og så da med et halvt øje et vindue, hvori størrelsen var angivet til 20.000 kb
men før jeg kunne nå et reagere, var vinduet væk igen!

Vi har flere domæner, og når de er et par måneder eller så
kan Frontpage ikke handle dem mere,
d.v.s. kan gpdt arbejde, men kan ikke lægge ud
så der må vi bruge FTP (for de fleste domæner nu)

Problemet må skyldes begrænsningen på de 20.000
og jeg har brugt et par timer på finde, hvor jeg kan jeg opjustere

Hvor kan jeg det?
og hvor meget kan jeg justere op til ?
(bruger Frontpage 2000)-

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-07-06 20:42

Jeg bruger ikke selv FP.
Lyder dybt underligt, tror du ikke at det kan være arbejdslageret / workspace det skal indstilles.
Måske er der noget der hedder disk Qvote.
Eller er det måske en lås, tænker hvis det er en prøveversion af FP.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-07-06 21:42

Jeg har anvendt FP temmelig længe, men har aldrig oplevet noget lignende. Mener ikke, at der er begrænsninger.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-07-06 21:47

Måske skulle du opdatere din MS Office 2000 da der jo nok også er en årsag til at du måtte reparere. I øvrigt er FrontPage i MSO 2000 ikke så god som de senere Office XP udgaver, der fås som selvstændige programmer.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 30-07-06 22:26

Nej, det var ikke arbejdslager - har tjekket.
Vi har ca 40 domæner vi passer på,
og hver gang et domæne når en vis begrænset størrelse,
kan FP ikke længere lægge ud - og vi må desværre hver gang bruge FTP til den del.

Nu ved jeg, at grænsen er 20.000 kb,
og i vinduet var der plads til at skrive et andet tal
men desværre kan jeg ikke finde hvor det var,
men det kom i afslutningen da jeg var færdig med at reparere,
og jeg havde allerede trykket på OK til genstart
Har prøvet at reparere igen, men nu kører den bare programmet igennem og siger ok,
jeg få slet ingen mulighed for at genstarte.

Og ja - der må være en årsag til at jeg skal reparere!
Når ferien er overstået, skal vi have ny computer + nye programmer.

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-07-06 22:33

Det kan være en begrænsning i din Temp mappe hvor FP lagrer arbejdsfiler.

Jeg bruger FP 2002 på en Windows 2000 og et af de domæner jeg kører er på ca. 200 mb og det giver ikke problemer, men jeg kører automatisk tømning af Temp mappen (via JV16 Powertools) og det gør en stor forskel på maskinens smidighed.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-07-06 23:16
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-07-06 23:33

fandt denne med 14 onlinebøger om frontpage.
http://my.safaribooksonline.com/browse?category=itbooks.inet.fpage

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-07-06 23:34

Apropos Ftp og FrontPage så er der uhyggeligt mange funktioner der ikke udgives eller ikke udgives korrekt via ekstern FTP og i hvert fald skal man lave overskrivninger af stort set det hele fordi programmet kan rette i forskellige filer når der laves ændringer.

Det største problem ved FrontPage er, at det er så nemt at gå til, at man kan overse mange funktioner der har ret så stor betydning for resultatet.

Prøv at tjekke den Temp mappe og se hvor meget der ligger i den.
C:\Documents and Settings\bruger\Lokale indstillinger\Temp i XO og W2K

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-07-06 23:36

XO = XP sorry!

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 09-09-06 22:22

Et produkt der giver så mange problemer havde jeg skrottet for længst og kigget mig om efter et andet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-09-06 22:28

Det giver da ingen problemer for mig. Sikkert fordi fejl 40 ER elimineret.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 09-09-06 23:07

Hej Bjarne

Jeg er ikke med - hvad er den fel 40, som du har elimineret?

Jeg har ikke særlig lyst til at skrotte Frontpage
det er meget behageligt at arbejde med
ville dog hjertens gerne at min version kunne handler mere end 20.000

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-09-06 23:19

Fejl 40 er den fejl der sidder ca. 40 cm. bag tastaturet og dermed mener jeg brugeren.

Det er så længe siden jeg har anvendt FP 2000, at jeg ikke husker alle detaljer, men jeg vil nu råde dig til at opgradere til nyere version.
Jo det er behageligt at anvende og da jeg også integrerer både CSS, java og DHTML i det jeg laver opnår jeg hurtige og brugbare resultater hvor jeg kan koncentrere mig om den kreative proces.

Al ære og respekt for de der skriver html i notesblok for selv FrontPage er kørt bagud af CMS systemer hvor det meste laves ud fra skabeloner.

Bare synd at flere af de ting man laver ikke kan ses i Mozilla.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 09-09-06 23:33

Godt nok Bjarne

og jeg må med det samme oplyse dig om
at jeg IKKE ønsker fejl 40 elimineret
men fejlene VED samme ville det være skønt at komme af med

Ja, jeg må hellere få en nyere Frontpage
men vi skal næste måned have helt ny computer
så det bliver samtidigt

Mozilla - ja, det er trist
det er ellers så perfekt skruet sammen
Og måske er det netop derfor?

Mvh - SEMMER