/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Linksys netværk
Fra : svaage_45
Vist : 286 gange
20 point
Dato : 30-07-06 11:13

Hej.
Jeg har prøvet at konfigurere et trådløst netværk, men det virker ikke :
Windows kan ikke konfigurere denne trådløse forbindelse. Hvis du har aktiveret et andet program til at administrere denne trådløse forbindelse skal du bruge denne software, det eneste jeg har installeret er den medfølgende software til mit netkort det er et Linksys wireles 802.11G , min router er Linksys 802.11 B.
Jeg håber et der er en der kan hjælpe mig.
Tak
svaage

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-07-06 12:05

Dit netkort skal bruge programmet fra den CD der fulgte med.
Windows XP / 2000 prøver at møve sig ind med et andet program, og det skal der siges nej til.

Selve routeren skal du indstille via en browser (internet explorer)
Du har en adresse til routeren som nok hedder http://192.168.1.1
brugernavn måske = admin
Password måske = admin

Kommentar
Fra : svaage_45

Dato : 30-07-06 15:36

Hej.
Jeg bruger netop det medfølgende program, og der er ingen problem med at komme på internettet,
men jeg kan ikke se mine netværkssteder, jeg har en pc mere der også har trådløs netværkskort, og som også bruger en linksys router men den har samme problem, jeg har været inde i routeren for at sætte den op.

svaage

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 30-07-06 15:46

Hej.

Hvis du har 2 stk linksys router på samme netværk skal du sørge for at de har samme IP range før du kan se de andre pc´ere på netværket.
Hermed skal du i den ene router slå DHCP delen fra. For ellers er der bare 2 router som står som DHCP og det vil give konflikter.

Kommentar
Fra : svaage_45

Dato : 30-07-06 18:40

Hej
Tak for svarrene, jeg har kun en linksys router, med et netkort i hver komputer, men det ser ud til at det endelig er kommet til at virke. igen tak.

svaage

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-07-06 20:53

Det var da godt hvis det så bare fortsætter. ?

Jeg formoder at hele netværket køre DHCP, så det er routeren der styre hele tildelingen af IP-adresser til netværket.
Men check lige for opdateringer af din firmware til routeren; det kan måske hjælpe til at det bliver mere stabilt.
Den medfødte firmware i en router, er sjældent fri for fejl.

Kommentar
Fra : svaage_45

Dato : 31-07-06 10:39

Hej.
Tak. Jeg har lige opdateret firmware til routeren, min router er erfterhånden nogle år gammel, grunden til mine problemer er at jeg har skiftet til en trådløs internetudbyder, clearwire; og derefter har sat trådløs netkort i computerne, før var det med kabel.
For tiden ser det ud til at fungere.

svaage

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-08-06 21:00

Af nysgerrighed vil jeg gerne spørge dig:
Køre alle PC'er direkte til din trådløse udbyder, eller har du en speciel modtager, som du så har koblet til din router med access-point ???

Kommentar
Fra : svaage_45

Dato : 09-08-06 01:31

Hej.
Jeg har et trådløst netkort i hver pc, der så har forbindelse til en linksys router, derfra til et trådløst winmax modem, det fungere faktisk fint, min ip telefon er også sat til dette modem

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 29-09-06 16:26

Du skriver:

"mit netkort det er et Linksys wireles 802.11G , min router er Linksys 802.11 B.

Der får du jo et problem da du skal have komponenter som begge kører 802.11B eller 802.11G

Jeg har også linksys men mine kører begge G. Er en smulle hurtigere end B. Hvis dit netkort kun kører B og din Router G så kan de ikke finde arbejde sammen... Kan dog være de kan sættes op til henholdsvis det ene og det andet...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-09-06 19:40

Jamen Oompa_Loompa, ved du ikke at et 802,11G er kompatibel med 802,11B.
Netværket vil derfor ikke køre hurtigere end 11 Mbps, hvilket dog er rigeligt til de fleste netværks forbindelser til internettet, da en ISP forbindelse sjældent kommer over 4 Mbps.

En 802.11G eller 802.11 Super-G vil i de fleste tilfælde kun have betydning lokalt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-10-06 23:26

Troværdighed er når man reflektere på de svar der er kommet på ens spørgsmål, og at man afslutter dem når svaret er i orden.
Spørgsmål der står "slatne hen" i lang tid bør straffes med - point!