/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
80'er sang i nyt house remix?
Fra : Oddseren
Vist : 1121 gange
100 point
Dato : 29-07-06 03:34

Er lige hjemvendt fra en fantastisk ferie i Bulgarien, hvor stort set samtlige strandbarer spiller house musik.

Har efterhånden fundet de fleste numre herhjemme og fået kunstner og titel på, men mangler én:

Jeg tror der er rigtig mange der kender den.

Sangen er fra 80'erne og har et meget velkendt og catchy lyd hvor de synger:
"uh uh uh uh a-ah"...

Denne sang er så blevet pumpet op til et svedigt house nummer.

Ville blive glad hvis der var nogen der i hvert fald i første omgang kender kunstner og titel på originalen, og endnu gladere hvis også remixeren kunne få et navn. :)

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 05:07

Det var ikke meget at gå efter!

Kan det tænkes at være 'Kajagoogoo' med 'Too Shy'.
Det er umidelbart den eneste jeg lige umidelbart kan komme på, hvor der synges noget der minder lidt om det du skriver.

http://www.youtube.com/watch?v=5GowdWgusSY&mode=related&search=

Kan du ellers ikke komme med lidt flere informationer?

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 05:14

Jeg har ret godt tjek på 80'er musik. Havde dengang en kammerat som vendte plader - og fulgte bl.a. også derfor meget med i alt det nye.
Faktisk tror jeg ikke der findes et regulært hit fra dengang, som jeg ikke ved hvad hedder og hvem er med.

Men som sagt; det er meget sparsomme oplysninger du giver. Der eri hvert fald ingen klokke der ringer (hvis ikke det er førnævnte).

---

Er det en mand eller kvinde der synger?
---

PS.
Må tilstå at jeg ikke rigtig ved hvad "house" og "catchy" dækker over.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 29-07-06 05:21

Hvis du kan sige noget mere, fx om stilarten eller om det er en mand eller en kvinde der synger, ville det hjælpe.

Men det du skriver kunne passe med Bronski Beat - "Smalltown boy", hvis tema jeg for nylig har hørt er blevet brugt i et nyt nummer.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 05:28

I så fald: http://www.youtube.com/watch?v=qyEybc_mNGA&search=Smalltown%20boy

Men har lige lyttet den igennem. Syntes nu ikke jeg kan genkende noget der ligner den sætning. Bortset fra nogle lange "hyl" (dermed ikke sagt at det ikke kan være den).

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 29-07-06 05:42

stimo-> du har vist ret. Jeg svarede mest på hukommelsen og fordi jeg vidste at temaet fra "Smalltown boy" bliver brugt i et aktuelt hit.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 05:48

jqb > Pyt med det. Lad os bare komme med nogle gæt. Viser de sig at være forkerte, lader vi andre tage over - eller kommer med noget nyt når/hvis vi får noget mere at vide.

-----------------------------------------------------

Eller hvad med (et vildt gæt) Paul Young - Love of The Common People. Der er på maxi-singlen en masse stønnen først, som godt kan lyde i retning af det du skriver.

Men det passser jo nok ikke med det der House, som jeg ikke aner hvad er.

---

Et andet og mere vildt gæt (men en jeg i hvert fald har hørt i radione for nylig - men sikkertikke det der house :/) er denne:
http://www.youtube.com/watch?v=sKstAXq2hh8&search=sylvester

No matter what - et fedt nummer!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-06 09:24

Jeg kommer til at tænke på -- Cartoons ---- Witch Doctor, den er godt nok af yngre dato. Den er her i linket som sang nr. 1, godt nok ikke i remix

http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=albuminfo&albumid=23354&preorder=0&news=0&sale=0&secondhand=0

Kommentar
Fra : Oddseren

Dato : 29-07-06 14:09

Hvis du synger teksten istedet for at tænke den: "u u u u a-ah", er det måske nemmere at finde ud af.

Mht. Bronski Beat - Smalltown boy, kan jeg fortælle at Supermode har lavet deres Tell me why over den....

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 14:19

Citat
Hvis du synger teksten istedet for at tænke den: "u u u u a-ah", er det måske nemmere at finde ud af.

Det gør nu ingen større forskel ...

Du må da kunne huske en smule at teksten (ordene)?

---

Et andet vildt gæt (uanset det sikkert stadig intet har med "House" - som jeg stadig ikke ved hvad er - at gøre): Baltimora - Tarzan Boy?
http://www.youtube.com/watch?v=ciTuKjaGWAs&search=baltimora

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 14:33

Du mangler stadig at fortælle om det er en mand eller dame ...?

Kommentar
Fra : Oddseren

Dato : 29-07-06 15:00

Det er mænd med lyse stemmer...

Det er kendt, så hvis du spiller den til en fest, kan alle huske den....

Kommentar
Fra : Oddseren

Dato : 29-07-06 15:04

"u u u u" er sunget i samme tone... "a-ah" bliver sunget i en lidt lavere tone...

Som det ville se ud i toner:

"u u u u
a-ah"

Ved godt det er svært...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-06 15:44

Bee Gees??

Queen??

Så er der boybands??

Take That, Backstreet boys ?? de er godt nok ikke fra 80'

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-06 15:47

Electric light orchestra ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-06 17:32

A-ha er fra 80'erne

Kommentar
Fra : Oddseren

Dato : 29-07-06 17:40

Der er ikke rigtig nogen af dem du nævner der er den rigtige kunstner.

Hvad for et Electric Light Orchestra nummer tænker du på?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-06 18:14

Jeg tænkte ikke specielt på et nummer med ELO, bare at de var mest fremme i 80'erne, og ikke har en mørk stemme,jeg er helt låst fast i den der med Cartoons

Når du engang finder det rigtige nummer, så sig til, for det er drøn irriterende og ikke lige til at slippe igen

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 18:26

Du tror ikke du bytter rund på noget/blander ting sammen?

"u u u u a-ah" lyder som noget jeg har hørt min pige "sige" - "uh uh uh uh a-ah" som noget jeg har hørt i zoo ...

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 29-07-06 18:34

Var ikke så meget for at være morsom (det var det vist heller ikke). Ville bare signalere at det er håbløst at opklare med så få oplysninger ...

Kommentar
Fra : Merrald

Dato : 29-07-06 21:39

Det er ikke Cartoons. Slet ikke i nærheden af.

"u u u u a-ah" bliver sunget af nogle lyse stemmer, hvorefter der bliver sunget normalt. Om det er en kvinde eller mand, kan jeg ikke huske. Men stilen er hen af Bronski Beat.

Jeg mener også den er blevet brugt i en reklame engang, men er ikke sikker.

Jeg har talt hvor mange gange i træk de siger "u" og det er 4 gange efterfulgt af 2 "a".
Hvis man synger "u-u-u-u a-ah" i samme tone som man snakker er man tæt på....

Nu tror jeg ikke jeg kan komme med flere oplysninger.... Vil også stille spørgsmålet i et decideret DJ forum. Der må der være en der kan svare...

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 30-07-06 17:25

Det skader aldrig at gætte, så here goes: Det gamle Chicago-nummer "If you leave me now" (bl.a. brugt i en ostereklame) er blevet inspillet i en ny udgave af The System. Her synges der i hvert fald noget lignende "Ooh Ooh Oo-Ooh Ah Baby please don't go".. Vil dog nok ikke kalde genren for house, men dance...Hvis det er det korrekte nummer, kan der dog også være blevet lavet mere housede remix af det.

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 26-09-06 10:59

Stadig ikke fundet nummeret, ellers har jeg et kvalificeret bud:

Whigfield - Sexy Eyes

Det er godt nok et 90'er hit, men det er en kvindelig sanger og hun starter med at synge "Uh uh, ah, ah, sexy eyes".. Den kender de fleste nok.

Hvis det viser sig at være hende vil du muligvis også kunne lide:

Whigfield - Was a Time

Kommentar
Fra : Oddseren

Dato : 01-10-06 15:59

Har fundet ud af nummeret hedder Illusion og bliver sunget af Imagination. Så hvis der er nogen der kender nogle gode housemix af dette nummer, må de godt sige til :D

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 01-10-06 17:24

Så er der garanteret tale om Dero med "Dero's illusion"...her er der i hvert fald samplet store dele af Imaginations nummer