/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO Comet fra 04... Lovlig??
Fra : railer
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 27-07-06 13:00

Jeg har lige købt en Comet fra en amnd som sagde at han aldrig havde haft pillet ved motoren, så gik såfølgelig ud fra at den var lovlig... Men den køre godt nok 45 ad lige vej (efter speedometeret), men det er vel også okay for en lovlig scooter?

Men da jeg idag ville skifte rullerne opdagede jeg at der ik sad nogle skive i varioen, jeg søgte så lidt på nettet og fandt denne hjemmeside - http://www.control.auc.dk/~mmlu03/moped/limit.htm

der skriver de at der kun er begrænsning i udstødning og indsugning...

så mit spørgsmål er:

Er det rigtigt at der ikke sidder nogle skive i en lovlig PGO Comet (30 km/t)?

håber nogle kan svare...

Hilsen Rasmus

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-07-06 13:07

Der sidder skive i en lovlig PGO Comet, og ingen lovlig knallert kører mere end højest 35km/t
VH Palle Hansen
PS: Hvis du gerne vil gøre den lovlig, kan du få en skive fra en knallertmekaniker.

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 27-07-06 19:59

du siger jo selv den kører 45 så er vel rimelig logisk at skiven er pillet.... for den skal være der.....

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 30-07-06 14:08

skiverne behøver ikke at været taget eller pillet det kan være at spidometer ikke passe (da jeg tog mit knallet kørekort kørte de cometer vi havde kørte ca 45 -50 km/t efter spidometer og jeg tror ikke rigtig at de er pillet) så prøv og se om du kan finde en af de der din hastihed skilte de er rimlige gode til at måle hastihed