/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
lav selv smykker
Fra : ConniePige
Vist : 10122 gange
100 point
Dato : 27-07-06 01:06

hej derude...

Jeg ved ikke om der er nogen af jer derude, som kender det med at man bare aldrig kan finde liige de smykker man gerne vil have og finder man dem endelig såå koster de spidsen af en jetjæger ..jeg kender det ihvertfald til bevistløshed...

Derfor har jeg fået den ide, at jeg måske kunne lave dem selv og er jo ellers ret kreativ...såå jeg har været en tur rundt på nettet og kigge lidt..men men...jo jo fandt masser af perler og diverse...hmm...meeen mangler altså lidt vejledning omkring hvordan pokker gør man og i det hele taget hvordan starter man op...hvad skal man bruge...hvor ligger priserne osv osv...

Håber virkelig der er nogen kreative sjæle derud, som har lyst til at give nogen råd...

Mange hilsner Connie

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-07-06 01:13

Hej Connie.

DU kan sikkert få nogle gode ideer her:

http://www.123hjemmeside.dk/anit

Der er mange flere steder at kigge, husk at Google er din ven

Held og lykke med smykkerne!
Venlig hilsen og go'nat fra Dorthe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-06 01:15

det kommer an på havd du vil lave - kig ind til dem der forhandler tilbehør og få dig en snak - så får du både hvad du skal bruge til smykker i alle afskygninger - og får at vide hvilket værktøj du skal bruge osv osv - som de også har
du kan jo også vælge at låne en bog på biblioteket og lige kigge i den - det er faktisk ikke så slemt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 01:23

Dette er måske ikke liiiiige noget man sådan bare laver selv, men dels synes jeg smykkerne er 'lækre', dels kan det måske give lidt inspiration til hvorledes man laver noget smukt ...og dog enkelt: http://www.nvo.com/pearls/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 01:28

Ps. Iøvrigt synes jeg bestemt at priserne er rimelige hos 'Champagne Pearls'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 27-07-06 01:32

Hej Molokyle...

Sidder liige og fordyber mig i den side og er helt enig med dig i at det er bare kræs...de er såå lækre de smykker... priserne er jeg sleet ikke nået til endnu...savler endnu kun over alle billederne...

Connie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 01:47

Hér kan du købe bl.a. de sorte (olie-changerende) fersvandsperler til en fornuftig penge. Gennemborede og det hele ...endda på tilbud
http://www.anku.dk/alle_parallelstillede_sider_1-39/19_ferskvandsperler.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 01:50
Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 27-07-06 01:53

Jep jep...sidder på siden nu såå følger med...

Connie

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 27-07-06 01:57

Hmmm...umonteret perler = perler uden hul i...???

Connie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 02:00

Dette halssmykke er Gudesmukt og så enkelt at man næsten skammer sig

http://www.nvo.com/pearls/pages/store/skupicture.nhtml?picture=/nss-folder/pictures/Blue%20tincup%20promo.jpg&UID=10124

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 27-07-06 02:03

Ja helt enig...men det er utrolig smukt og liige mig...skal bare finde ud af hvordan...

Connie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 02:05

Citat
Ferskvandsperler, gennemborede, anborede og uden hul.

Umonterede betyder blot : Uden lås og trukket på alm. bomuld- eller plasttråd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 02:09

En monteret perle kan også sidde i (sølv-/guld-/platin-)fatning eller på ørestick, men det var jo dét du ville lave selv ...oder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 27-07-06 02:09

Aha...ja ja jeg lærer hele tiden...takker...

Connie

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 27-07-06 02:12

hmmm...jo med tiden meget gerne, meen tror jeg skal starte med at få tråd, perler og lås til at ligne noget først...

Connie

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 27-07-06 02:21

Selom det er ved at være ret spændende, så er jeg nød til at hoppe af nu og finde sengen...har en butik der skal åbnes igen imorgen

lader spørgsmålet her stå åben lidt endnu og ser hvad der sker....tusind tak foreløbig molokyle og sov godt...

Connie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 02:25

Sølvtråd kan man lave fine effekter i vha. af enten sandblæsning, ætsning eller eloxering (også kaldet anodisering). Sandblæsning , eventuelt over en skabelon i stål, er noget man sagtens kan lave selv med det rette udstyr, som ikke behøver koste en bondegår, men som man nok skal være lidt 'skør' eller have kommercielle interesser for at anskaffe sig.

...ellers kan man jo altid ætse sølv, også i mønstre, men hér skal man gøre sig det klart, at det er 'stærke' sager man arbejder med.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-06 02:35

Tak ConniePige

Jeg er blot en af 'de heldige' der sover når jeg har lyst eller er træt. Resten af tiden laver jeg præcis hvad jeg har lyst til at beskæftige mig med og når det 'passer' mig:

Lystfiskeri, programmering, blyantstegning, skriverier, cykling, perledyr, kanu.dk, akvariedekoration, potdyrkning, oliemaleri, fordybelse, IT-support og frivilligt socialt arbejde

Sov godt... :<>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 02:39

Behøver jeg fortælle at jeg er arbejdsløs, men gældfri, bor billigt i egen andel og har i det hele taget ikke de store udgifter til noget som helst.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 02:55

Lidt nede på denne side kan du få et indtryk af, hvorledes en sand-/glasblæser og tilhørende blæsekabine til hobbybrug ser ud: http://www.frits.dk/vaerktoj.asp?id=1153

Samme sted fører de også sten og perler: http://www.frits.dk/stenogperler.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 02:58

Tjek hovedsiden: http://www.frits.dk/

Måske noget for dig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-07-06 07:12

http://www.pandurohobby.dk/menu/MenuServlet
har får man en del ideer.
der er også terapi-hobbyi hasselager ved århus.
send bud efter deres nyhedsbreve.
der ville jeg begynde, da du sikkert også mangler værktøj (rundtang og skævbider f.eks.), tråd og andet tilbehør.
lækkerierne kommer, når du har lært at bøje et rigtigt øje på en sølvtråd.
det er en skøn verden, du er på vej ind i - halvædelstenene frister forude..........

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-07-06 07:19

gudeskøn - molokyle - er vist den rigtige beskrivelse

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-07-06 08:47
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-07-06 08:51

Du kan også tage på loppemarkeder og finde fine gamle perlekæder (glas, halvældelsten,perler,træ,metal)med sjæl, skille dem ad og lave dem om til noget nyt spændende

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-07-06 08:52

(-eller hos marskandisere/antiktivitetbutikker.)

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-07-06 10:52

Det kræver nok mere end hvad vi kan give videre herfra, det er jo et håndværk du skal have nogen til at vise dig hvordan, der er masser af kursuser i smykkefremstilling på aftenskoler og lignende.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=smykkekursus&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 11:07

aasenissum -> Begge udtryk er slangudtryk ...og slang kan altid diskuteres.

Gudeskøn er sådan et 50'er udtryk for noget der er dejligt eller sjovt. Det betyder altså skønt.

Gudesmuk er et udtryk for noget der er det smukkeste af det smukkeste. Jf. Den græske sagngud Adonis. Det er Adonis man henviser til, når man siger Gudesmuk.

Siger man gudeskøn om en persom, menes der: Skøn, sjov, vittig, morsom, dejlig, rar, underholdende.

Siger man gudesmuk om en person, menes der: Smuk, velskabt, velproportioneret, attraktiv, lækker.

Således bruger jeg i hvert faldt de to udtryk

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ConniePige

Dato : 27-07-06 22:54

Tak for at du gav dig tiden til at 'vise' mig lidt rundt og give mig lidt at gå efter. Det var lidt hyggeligt trods det sene tidspunkt...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-07-06 07:53

jammm' molokyle, jeg gav dig jo ret, fordi jeg er enig og godt kender udtrykket.
til lykke med sejren, den var fortjent.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-06 09:43

aasenissum -> Undskyld, jeg tog det som en 'rettelse' jf. det skrevne:
Citat
Dette halssmykke er Gudesmukt...

Citat
gudeskøn - molokyle - er vist den rigtige beskrivelse

ConniePige -> Tak Ja, jeg havde også en hyggelig aften/nat

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lottepigen30

Dato : 29-03-07 19:15

Hejsa...

Jeg synes lige du skulle tjekke de her sider! De er super og meget spændende tingel-tangel til smykker....

www.nordicbeads.dk

www.halling-beads.dk

Go´fornøjelse

Hilsen Lottepigen30

Kommentar
Fra : Make-to-love

Dato : 30-03-08 15:45

Heej :)
Jeg laver mine egne smykker!
Jeg kan laver smykker som i vil have dem:P

Knus Josephine