/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ruleskift????
Fra : MorbidAngel78
Vist : 814 gange
100 point
Dato : 25-07-06 18:57

Hej Alle...

Har en PGO PMX med tecnigas basis tun, fjernet blindrør, større indsugning, samt fjernet ring. Og spørgsmålet er så at jeg her idag har prøvet at skifte de org. ruller ud med nogle lidt lettere, men det bevirkede at den tog en helvedes masse omdrejninger men kom ikke så hurtigt op i fart som hidtil......
Er det nogle tungere ruller end org. jeg skal smide i istedet for at få det ønskede optræk???

VH
MorbidAngel.

PS: Kører med dyse 82, og den render kun ca. 70

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-07-06 19:22

De skal ihvert tiflælde være tungere
ellers kommer du ingen steder, eller brænder skidtet af.

Men hvor meget de skal veje, aner det ikke.
Men vil skyde på mindst 4/5 gram.

Har selv haft problemet med en BWS, EU
som jeg opgav at få til at køre ordentligt...
Citat
Og til ham der spurgte, om den var til salg, JA
men der skal laves en masse, mangler en del skruer/møtrikker, er lakkeret sort,
som ikke ser PÆN ud mere, den har stået stille 2 år,
der sidder ny tap/lejer cylinder/top/stempel
FRA HNyborg,/som er kørt varm efter en lille tur, med meget lidt gas// variator, rem, ny belægning på kopling, stor karburator, DOG uden choker, hvor jeg har brugt et bor, hvilket virker udmærket, hvis den ikke skal bruges til Cross
original medfølger+nyt bagfjeder, benzinpumpe.
Har haft den over 120, ifølge Politiets radar.
Den kan hentes for 1000.- eller kan sendes med fragtmand
Aars/Støvring området - Nordjylland

Dette var ikke en reklame, bare en konstatering.
Håber ikke den bliver taget ilde op.

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 25-07-06 20:19

ok..

Men dem der sidder i på nuværende tidspunkt vejer 7g

vh
Morbidangel

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-07-06 20:47

Det var nogle store dimser.
Er du sikker på det ikke er KOPLINGEN,
der bare står og snurrer rundt

Ellers ville jeg vente/ eller skrive en PÆN ////PM
til en af nedenstående, DA jeg TROR, de kan klare problemet for dig.
MEN LAD VÆRE MED AT SKRIV, AT JEG HAR HENVIST TIL DEM
Hvad de burde være glade for,,,,,,egentligt

pallebhansen
NoShyGuy

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 25-07-06 23:12

Tak for svaret, og nej, jeg ved ikke om det er koblingen eller ej.....takker for svaret

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 25-07-06 23:13

Tak for svaret, og nej, jeg ved ikke om det er koblingen eller ej.....takker for svaret

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-07-06 23:20

Hehe, er på den allerede.
Du har technigas på, men desværre en basic.
Basic udstødningen er ikke lavet til højeomdrejninger.
Storebroren Technigas next er til meget højeomdrejninger og giver derfor både topfart og masser af optræk.
Basic giver ofte ikke ret meget, måske 5 kmt.

Du skriver at du skiftede til lettere ruller.
Før var de 7gram, og de lettere ruller er.....? nyttig information ellers!!
Du skal ikke forvente alt meget af en basic udstødning.
Hvis du vil prøve en som ikke koster meget, ikke ligner af meget med giver meget, så skal du have fingrene i en Prestigio fra Protuna.
ps. køb aldrig udstødning hos Thansen.
Min Aprilia Scarabeo kørte 70 kmt med original udstødningen, men kun 55 kmt med Thansen Technigas Basic, selvom allt plumber osv, var fjernet.

Din dyser er nok den rigtige. Den ser ikke for lille ud.

Ville gerne vide hvad de lettere ruller vejer.
Det er klart at den flyver op i omdrejninger hvis du skifter fra 7gram til 5gram.

Som alternativ, så kan du prøve at blande dem.
Skiftevis en ting og en let.
De SKAL ligge fordel som hver 2.
Der må ikke ligge to tunge eller to lette ved siden af hinanden.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-07-06 23:25

Medmindre at vi snakker optrækket fra 0-20 kmt, så er det ikke koblingen.
Ruller ændre næsten ingenting på koblingen.

Jetg går og pønser på at lave en hjemmeside som kun omhandler scootere, og hvordan man finindstiller dem med alt hver der til motoren hører.
Eneste problem.... Jeg er elendig til at lave hjemmesider, og jeg mangler en scooter til at age billeder af... hehe.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-07-06 23:27

Sofus.dk

Hvad er det som du har til salg? og til 1000,-
En BWS ng, bump, spy?

30 kmt eller 45 kmt, og hvad er der galt med den.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-07-06 23:29

Så kom der sgu da en´der ved lidt om nogle KUGLER/ruller

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 25-07-06 23:37

Ok...tak for hjælpen......JO det var 5g jeg smed i som virkede af H til....

Men har nu bestilt 8,5 og 9,5 ruller, så jeg regner med at det hjælper

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-07-06 23:44

Citat
ps. køb aldrig udstødning hos Thansen.

Billig Hansen,,,,,det holder ikke til at PIS___ pot

Yamaha BWS 45/EU,,,,,,m. papir
Da jeg fik/købte den, rendte den fra biler,
og havde ingen prob med at løbe på baghjul.
Men købte en PGO, SÅ den bruger jeg, NU.....
Skal lige sige, det kun er Cyllen/stempel. der er købt hos Hansen
Men den rendte varm efter 10/50 km med meget lille
hastighed 20/30 km
Den er til afhentning, eller efter aftale.
Jeg vil have de penge, jeg har smidt i den, 1000.-
for en god tap og andet, der er købt, i et firma, jeg ikke lige kan huske,
men du sommetider linker til.
Men som sagt, har den stået stille 2 år, men ingen
problemer med at tørne den,
Gider den bare ikke mere,
den havde været mig TRO,,,indtil, jeg hanslede med TH.

Men du kan da komme og se den, eller jeg kan lægge et
par billeder på nettet.
postmaster@1mm.dk den skulle virke...
ellers PM

OF TAG DOG OG LAV EN SIDE, DER IKKE
LUKKER NED, BARE FORDI, DER IKKE ER MANGE
BESØG...............
DER ER RIGTIGT MANGE DER SAVNER GODE
RÅD, FRA MENNESKER, DER KENDER
TIL SKIDTET.
Nok for i dag

Gnat

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-07-06 23:46

8,5 lyder vanvittigt højt.
Når den accelerer med 7grams rullerne, trækker den så bedre når du kommer op omkring 30-40 kmt?
Hvis den trækker bedre når den kommer op i fart, altså når variomatiken er kørt helt ud, og motoren så går op i omdrejninger, så skal den have lettere ruller.
Den den bliver i samme høje omdrejninger hele vejen op til toppen og ikke trækker bedre, så skal den måske have tungere.
Jeg synes klart at du springer alt alt for meget i vægten.
Du burde nok ha bestilt 6gram og 8gram ruller istedet for.

Har du omdrejningstæller på din PGO?
Hvis du har, så hold øje med ved hvilke omdrejninger at den trækker bedst.
Der hvor den trækker mest, det er det felt som du skal rulle dit variomatik ind efter.

Hvis du har omdrejningstæller, så sæt 8,5 gram rullerne i og gør som ovenstående.

ps. 0,2 grams forskel på rullerne betyder mere end man tror.

Kommentar
Fra : sofus.dk