/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Kan ikke komme online
Fra : sp4nker
Vist : 660 gange
200 point
Dato : 25-07-06 14:22

For nogle dage siden blev jeg ringet op af TDC, hvor der blev fortalt at i nærheden af hvor jeg bor, har der været nogle problemer med nogen af telefon-kablerne, så mit tlf vil blive afbrudt i nogle timer.
Da de timer var gået kom tonen igen.....men!!!! Vores første opkald som kom ind var til en Tom Hansen eller lign, men ingen der har det navn bor der. Og det sjove var at de blev ved med at ringe og spørge efter ham, da det var ham de ringede til og ikke os! TDC må havde byttet om på de to nr.
Mit problem er følgende....Som spørgsmålet lyder kan jeg ikke komme online. Vores net udbyder er Cyber-City, og routerern en standard Zyxel.
Til at starte med troede jeg at routeren blev resetet , men da jeg prøvede at komme ind på denfor at sætte den op kunne jeg ikke! Ved ikke helt hvad der skal gøres og det er ret pres ikke at have internet i snart en uge.
Har ringet til TDC for at klage, men jeg blev bare henvendt til Cyber City, da fejlen skulle være fra deres side. Og da jeg ringede til Cyber-City blev jeg sendt tilbage til TDC...osv osv...
PLZ help

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-07-06 14:38

prøv lige at holde fast i CC - efter sådan en tur er det højst sandsynligt at du skal have opdateret softwaren til din router.

glæder mig til at høre hvordan det går - for her er der netop et par stykker der heller ikke kan komme online med CC - og i præcis samme område (naboer) nogle der sagtens kan.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-07-06 14:50

Følger også lige spændt med.

Du siger intet om hvorvidt jeres telefon er hos TDC for hvis det er tilfældet er det da dem der skal opklare misseren og kablet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-06 15:56

TDC laver kabler i jorden. De andre udbydere lejer sig ind på TDC's kabler.
Er det stadig et forkert tlf. nummer du har.
Hvis du har fået dit nummer tilbage, så skal du nok sætte din router op igen.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 25-07-06 21:13

Nemlig....Har ikke fået mit oprindelige tlf-nr tilbge!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-07-06 22:35

Prøv at ringe til dit eget nummer for at se hvem der tager telefonen. Find så ud af om det er ham som der ringes til, når din telefon ringer!
Klag så til TDC og bede dem om at bytte de ledninger om på centralen, for det er nok nemmere, end hvis de skal ud og grave op, for at splejse dem om.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 26-07-06 13:27

hej
uanset om du bruger CC el.en anden udbyder er det TDC du skal ringe til
da det er deres kabler og det er dem der har lavet en splidse fejl
på deres kabel forklar at de selv ringede til dig for at sige at du blev afbrudt
i nogle timer fordi de skulle lave noget kabel arbejde du ved jo heller ikke
om dem der har dit tlf.nr nu ringer til udlandet så går det jo på din regning
så bare klø på

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 27-07-06 08:33

Men hvad har det med mit internet at gøre?
Hvorfor kan jeg ikke logge på?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-07-06 09:03

hej
det er dit tlf. og ikke det "nye" nr.du har fået der er registret ved CC
du kan jo heller ikke tage dit udstyr med og så sætte op inde hos naboen

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 200 point
Dato : 27-07-06 09:11

En internet opkobling ligger på det telefonnummer som du havde da den blev oprettet.
Det kan lade sig gøre at ændre dette..................men er ret besværligt.
Så du har brug for dit oprindelige tlf. nummer.
TDC SKAL skaffe din linie tilbage

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-07-06 10:07

Din linie til CC altså det kobber de har lejet hos TDC hænger uvilkårligt sammen med dit tlf. nr. hos TDC, så derfor er det TDC der har bolden

Godkendelse af svar
Fra : sp4nker

Dato : 28-07-06 10:30

Tak for svaret e.c.