/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hvornår er mit hjem loppefrit?
Fra : thorstenroende
Vist : 1512 gange
40 point
Dato : 23-07-06 18:10

jeg har givet min kat en loppekur, altså dråber i nakken. Så har jeg sprøjtet min lejlighed ind i Bio insektfjerner. hvornår skal jeg sprøjte igen? hvor lang tid går der fra loppen lægger sine æg til de udklægges?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 23-07-06 18:22

Loppeæg kan overleve i flere år i tæpper, hjørner og kroge.

så hvis ikke du sprøjter boligen med noget der slår loppeæg og loppelarver ihjel, slipper du ikke af med problemet.

Lop-A Methopren spray er det eneste der dur til det

En sprayflaske koster ca 100,- og der skal sprøjtes 2 gange med ca en uges mellemrum .

Alt hvad der kun fjerner de voksne insekter har ingen langtidsvirkning, og forhindrer ikke æggene i at overleve og klække.

mvh dova

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 23-07-06 21:32

Når ens dyr får lopper skal man behandle dyr og omgivelser herunder også ens bil, hvis man har en sådan.

Du starer som du har gjort med at behandle dit dyr. Herefter kommer omgivelserne.
Du skal starte med at støvsuge overalt, vaske gulv og sengetøj mv. Når dette er gjort over det hele kan du starte med at sprøjete med gift mod lopper og deres æg. Selv har jeg altid tid brugt det middel som hedder Absolut D, det kan du købe ved materialisten eller på et apotek. Husk du aldrig må bruge det direkte på dit dyr.
Sprøjt grundigt over det hele. Luft godt ud bagefter, det lugter ikke godt. Hvis du kører bil, så støvsug denne og sprøjt bagefter.

Gør du dette grundigt, er fri for lopperne.

mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : thorstenroende

Dato : 24-07-06 06:08

Tak for svaret dova.