/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Batteri til HP pavilion
Fra : diannapilegaard
Vist : 667 gange
50 point
Dato : 23-07-06 11:31

Hejsa.

Jeg har før fået super-kvalificeret hjælp herinde, så nu må jeg prøve lykken igen...

Jeg har brug for et nyt batteri til min bærbare computer (der er jo ikke megen idé i, at have en bærbar, som konstant skal være tilsluttet strømforsyningen for at kunne køre ), men jeg er nu i tvivl om, hvad det skal være for et batteri...

Computeren hedder zv5382, og er i zv5000 serien. Jeg har ledt flere steder på nettet, og har bl.a. fundet følgende:

http://www.batteribyen.dk/product_info.php?products_id=1782
http://notebookonline.dk/shop/default.asp?page=/webshop/bat.asp
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=76165

Mit spørgsmål er nu: Er der nogen forskel på disse batterier, eller er det bare at vælge det billigste? Jeg vil jo gerne have, at computeren kan "køre" så længe som muligt uden strømforsyning, så "levetiden" på batteriet har betydning. Er der nogen forskel på "levetiden" på disse batterier?

Jeg så samtidig dette på en anden side:
Hewlett Packard

"CL2210B-862
Hewlett Packard Pavilion ZD8000, Pavilion ZV5000 Serie
Pavilion ZX5000 Serie, PP2200 or PP2210 Serie
346970-001, HSTNN-DB02, HSTNN-UB02
Farve (Sort)
Li-Ion 4400mAh 14,8v (483g)

L= 150.80 W= 114.40 H= 19.30
Pris: kr. 899,-

Hewlett Packard

CL2211B-864
Hewlett Packard Pavilion ZD8000 Series, Pavilion ZV5000 Series,
Pavilion ZV5200, Pavilion ZV6000 Series, Pavilion ZX5000 Series,
Pavilion ZX5200
HP/Compaq Business Notebook NX9100, Business Notebook NX9105
346970-001, HSTNN-DB02, HSTNN-DB03, HSTNN-IB04, HSTNN-UB02,
DP390A
Farve (Sort)
Li-Ion 7200mAh 14,8v (612g)

L= 150.65 W= 116.60 H= 21.10
Pris: kr. 1099,-"

Hvordan kan to batterier, med så megen størrelsesforskel passe i de samme computere? Og hvad er den praktiske forskel på dem? Holder det store/dyre batteri computeren "kørende" længere tid?

Jeg takker på forhånd mange gange for Jeres hjælp og ønsker en rigtig god søndag.

Taknemmelige hilsner sender
Dianna.

Kommentar
Fra : G.L.Jensen

Dato : 23-07-06 15:02

Hejsa..

Prøv at kigge her:
http://www.impactcomputers.com/hewlett-packard-pavilion-zv5000-parts-power-supply.html

Jeg har selv købt originalt batteri til min ComPaq her, og havde det inden for en uges tid.. Og til en noget billigere pris, end i DK og omegn...

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 23-07-06 15:21

Der er ikke voldsomt meget forskel på priserne, men det er jo altid godt at kunne spare lidt. Jeg er dog stadig i tvivl om, hvilket batteri jeg skal have, og om der er forskel på "størrelsen" af batterierne - altså hvor længe de kan holde computeren kørende... Det er mest dét, som mit spørgsmål går på...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-07-06 18:09

Jo flere mAh, jo længere tid kan de holde computeren kørene.
Hvilket type nr. og mAh, står der på dit nuværende batteri ???
Hvis det på 7200 mAh passer i din computer, vil det kunne køre længst tid uden ladning.

MVH

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 25-07-06 15:11

Øhm... Jeg kan se, at der nedenunder computeren står 14,8V og 4.0 AHr, men kan da ikke finde noget typenr. og/eller mAH. Desuden synes jeg faktisk ikke, at det gamle batteri holdte særligt længe (ca. 2 timer), så jeg ville jo gerne have et større, hvis det findes...