/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Formateringslinje væk
Fra : Muxoll1209
Vist : 531 gange
20 point
Dato : 17-07-06 10:20

Jeg håber, I kan hjælpe mig...... Jeg er ved at være godt muggen over ikke at kunne få hjælp hos Dell, hvor jeg lige har købt computer, eller hos Microsoft.

Det drejer sig om formateringslinjen i ny meddelelse, der er væk. Jeg kan simpelthen ikke få den frem.

Der er sat flueben ved Vis-Værktøjslinjer-formateringslinje - og selvfølgelig ved HTML under Formater.

Microsoft nævnte, at de havde hørt om problemet et par gange før, hvis computeren var under OEM-licens (hvor Windows var præinstalleret).

Håber, I kan hjælpe, da jeg bruger denne linje heletiden. Kan jeg evt. downloade noget fra nettet?

Tak.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-07-06 10:40

De værktøjslinier du har i toppen af ny meddelelse, har en lodret streg/bjælke - prøv at tage fat i bjælken og træk den ned og hen ..........den sidder nok ude til højre

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 10:45

Tak for hurtigt svar

Jeg har prøvet at trække som en sindssyg, men desværre kommer der ikke nogen linje frem.

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 17-07-06 10:46

Det ser ud somom der er opstået en fejl i dit Outlook program.
Brug funktionen Ret fejl - måske virker det

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 10:48

Hov, jeg har vist ikke fået skrevet, at det er Outlook Express, det drejer sig om. Undskyld. Er det kun i Outlook, der er denne funktion?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 10:50

det plejer at være som e.c skriver - pilen forandrer sig til en dbl pil - i ny meddelelse er der stiblede linier helt tv - det er der du skal trække op og ned

BTW har jeg også hørt noget om at nogen siger det kan ske på en oem pc - det er det rene vrøvl

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 10:52

jeg hentyder til outlook express

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 17-07-06 10:55

Jeg ved ikke om Outlook express har den funktion. I outlook ligger den i hjælp-menuen som "Find og ret fejl".
Den bruger XP-installationsdisken - og finder ikke altid fejlene.

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 10:56

Tak for svar til jer begge

Ja, det er de stiblede linjer, jeg trækker i, men der er desværre ingen formateringslinje. Nå, er da glad for at høre, at det er noget vrøvl med OEM.

Hvor er funktionen Ret fejl?

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 10:57

Ok tak - det er vist ikke det samme i OE. Det kunne være, jeg skulle installere Outlook i stedet for....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 11:00

hør nu lige - gå lige ind i vis - layout - sæt flueben i værktøjslinie - det kan jo være den ikke har været sat til fra starten. (sådan kunne jeg i hvertfald lige fjerne den og sætte den på igen)

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 11:01

Tak, men jo alt det er checket.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 11:03

hmmm - hvis du prøvede i ny meddelelse så går det ikke - du skal bare gøre det uden at åbne ny meddelelse.

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 11:05

Yes, I know

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 17-07-06 11:08

Jeg vil da anbefale Outlook, hvis du har den.
Der får du bl.a. også en dejlig kalender.
Ellers kan du genistallere din OE via kontrolpanelets installer/fjern programmer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 11:11

outlook eller outlook express - det er en smagssag - hvis johnny plejer at bruge outlook express så burde vi måske koncentrere os om det problem.

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 11:12

Jeg har selv brugt Outlook som kalender på min gamle computer. Men jeg har altid brugt OE som mail-program.

OE ligger ikke inde under Installer/fjern programmer. Dér gik jeg nemlig også ind. Den ligger under Windows Komponenter, hedder det vist (?), men der står 0 i mb.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 11:17

oe skal ligge under C\programmer\outlook express

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 17-07-06 11:18

I Windows komponenter skal du først fjerne afkrydsningen ved Outlook expres og sige OK
Derefter afkrydser du den igen - og Windows geninstallerer OE.
Det er lidt bøvlet; men virker som regel.
Dit problem har jeg aldrig oplevet i Outlook

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 11:18

Ja, der har jeg også været inde. Har prøvet at dobbeltklikke på Setup, men der sker intet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 11:20

hmmmm - drilsk fejl (og dell oplyser ikke en disse - eller fejlinformerer som altid grrr)

har du checket for spyware - tro ikke jeg bare slynger det ud men netop dell sælger pc´ere med spyware.

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 11:24

Faktisk har jeg tænkt på hele morgenen, at jeg skulle huske at installere addaware - eller hvad det heller - for det havde jeg på min gamle computer. Sælger de computer med spyware???

Jeg har prøvet at fjerne OE komponenterne og installere dem igen og genstarte computeren. Det har heller ikke hjulpet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 11:28

ja det gør de desværre - men benægter kraftigt - du kan læse om det her:
http://www.spywarefri.dk/artikler3.htm#Dell

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 17-07-06 11:30

Hej - stop lige det nonsens.
Hvis der er noget, der ligner spyware i Dells computere, er det ihvertfald uskadeligt for maskine og programmer.
Bruger selv Dell computer og er meget tilfreds med maskinen.
Nej prøv at afinstallere OE - og geninstaller den bagefter.
Det er ihvertfald mit bedste råd

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 11:33

Tak skal I have.

Jeg har netop installeret Spywarefighter og er ved at scanne computeren nu.

Jeg har som sagt lige prøvet at afinstallere OE og installere det igen, men der skete desværre ingen ændringer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 11:33

flemming 17 - ved du meget om det ??? Det er ikke nonsen !!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 11:39

Muxoll prøv stille og roligt at gennegå forslagene indtil videre - og så lige - af og til skal du genstarte for at windows husker indstillinger.

Citat
Sådan tilpasses mappelisten, statuslinjen eller værktøjslinjerne i Outlook Express

Hvis du vil skjule eller vise listen Mapper, listen Kontaktpersoner, Outlook-panelet, statuslinjen eller værktøjslinjerne, skal du åbne menuen Vis, klikke på Layout og derefter vælge de ønskede indstillinger.
Hvis du vil se undermapper på listen Mapper, skal du dobbeltklikke på plustegnet (+) til venstre for en hovedmappe på listen Mapper (Lokale mapper, e-mail-serveren, nyhedsservere osv.). Alle undermapperne vises under deres hovedmappe eller server, og plustegnet bliver til et minustegn.
Hvis du klikker på hovedmappens navn i stedet for dens plustegn, vises undermapperne i hovedvinduet i Outlook Express i stedet for under mappen eller serveren på listen Mapper.

Hvis du vil have vist Outlook Express-startvinduet, som indeholder hyperlinks til primære Outlook Express-opgaver og Dagens tip, skal du klikke på Outlook Express øverst på listen Mapper.

iflg mikroblød

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-07-06 11:41

Prøv at følge dette helt i gennem.
kontrolpanel
tilføj og fjerm progammer
marker tilføj fjern windowskomponenter
find Outlook Express og fjern V
næste
udfør
genstart

og så

kontrolpanel
tilføj og fjerm progammer
marker tilføj fjern windowskomponenter
find Outlook Express og sæt V
næste
udfør
genstart

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 11:44

Tak for hjælpen - er dog helt med på de indstillinger.

Jeg vil lige prøve at fjerne komponenterne igen, når Spyfighter har scannet færdig (ca. en halv time).

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 17-07-06 11:45

Der er stor forskrækkelse over såkaldt spyware.
Egentlig ret harmløse programmer, der kun tjener økonomiske interesser
Hvilke sites besøger du og hvad er dine computervaner.
Jeg har ikke hørt om spyware, der virker som virus.
Med et godt virusprogram (anbefaler det gratis AVG antivirus) og en rigtigt opsat Firewall er du godt beskyttet.
Jeg er ret overbevist om at fejlen ligger i OE og anbefaler derfor at du går over til at bruge Outlook - eller Gmail.
Der kan være opstået en fejl i dine registreringsdata!
Pyh ha - computere er underholdende - Ikk`

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 11:47

Jo, mon ikke

Jeg tror også selv, at fejlen ligger i Outlook. Jeg bruger det gratis antivirus program Avast, som jeg har brugt i mange år. Det er supergodt og opdaterer automatisk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 11:50

spyes kan nu lægge sig klar til at invitere værre snavs - den spy dell desværre deler ud af er Myway Search

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 12:03

Der var ingen spyware installeret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 12:04

hmm så kopierer jeg det lige ind til dig:

Citat
Køre ældre programmer under XOX
De fleste programmer kører korrekt under XOX. Undtagelserne er visse ældre spil og andre programmer, der er skrevet specielt til en tidligere version af Windows. Når du vil køre dit program under XOX, skal du prøve følgende:

Kør guiden Programkompatibilitet. Du kan også indstille egenskaberne for kompatibilitet manuelt.
Opdater program, drivere eller hardware.
Disse indstillinger er beskrevet detaljeret nedenfor.

Guiden Programkompatibilitet
Denne guide giver dig besked på at teste dit program i forskellige tilstande (miljøer) og med forskellige indstillinger. Hvis programmet f.eks. oprindeligt blev designet til at køre under Windows 95, skal du indstille kompatibilitetsfunktionen til Windows 95 og prøve at køre programmet igen. Hvis det lykkes, starter programmet i denne tilstand hver gang. Guiden giver også mulighed for at prøve forskellige indstillinger, f.eks. skift af displayet til 256 farver og en skærmopløsning på 640 x 480 pixel.

Hvis kompatibilitetsproblemer forhindrer dig i at installere et program på XOX, skal du køre guiden Programkompatibilitet på installationsfilen til programmet. Filen hedder måske Setup.exe eller lignende, og den findes sandsynligvis på installations-cd'en til programmet.

Sådan køres guiden Programkompatibilitet

Start guiden Programkompatibilitet.
Følg vejledningen i guiden.
Bemærk!

Du starter guiden Programkompatibilitet ved at klikke på Start, klikke på Hjælp og support, klikke på Søg efter kompatibel hardware og software til XOX og derefter klikke på Guiden Programkompatibilitet under Se også i navigationsruden.
Indstille egenskaberne for kompatibilitet manuelt
Som alternativ til at køre guiden Programkompatibilitet kan du indstille egenskaberne for kompatibilitet for et program manuelt. Indstillingerne er de samme som valgmulighederne i guiden Programkompatibilitet.

Sådan indstilles egenskaberne for kompatibilitet for et program manuelt

Højreklik på programikonet på skrivebordet eller genvejen i menuen Start for det program, du vil køre, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Kompatibilitet, og ret kompatibilitetsindstillingerne for programmet.
Bemærk!

Fanen Kompatibilitet er kun tilgængelig for programmer, der er installeret på din harddisk. Selvom du kan køre guiden Programkompatibilitet på programmer eller installationsfiler på en cd-rom eller diskette, bevares dine indstillinger ikke, når du lukker programmet.
Hvis du vil have yderligere oplysninger om en indstilling under fanen Kompatibilitet, skal du højreklikke på indstillingen og derefter klikke på Hvad er det?
Opdatere dit program eller dine drivere
Hvis dit program ikke kører korrekt efter test med guiden Programkompatibilitet, skal du søge på World Wide Web efter opdateringer eller andre rettelser på følgende måde:

Søg efter en opdatering på webstedet til producenten af programmet.
Søg på Windows Update for at se, om der findes en rettelse til programmet. Klik på Startside på menulinjen i Hjælp og support, og klik derefter på Windows Update i den højre rude.
Hvis programmet er et spil, der anvender DirectX, skal du kontrollere, at du anvender den nyeste version af DirectX. Søg også på webstedet til producenten af dit skærmkort eller lydkort for at se, om der findes nyere drivere til dem.

iflg microsoft

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 12:04

hov sorry - har vist for mange ruder åbne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-07-06 12:05

Hvis du har pakket dig selv inde i de værktøjslinier.
så gør sådan:
vis værktøjslinier >tilpas > nulstil > luk

eller

vis > værktøjslinier >..........................er der hak i både formateringslinie og standardknapper

Der er så mindst een værktøjslinie synlig og på den linie er der to lodrette stiplede linier
peg på dem een ad gangen og der kommer en dobbeltpil <-> træk den ned.

Og prøv nu at følge de anvisninger du får ikke bare halvt fordi du sikkert kender det,
vi andre glemmer også tit at gøre det rigtigt.

Ps. Jeg har faktisk afprøvet alt det jeg skriver lige nu, på en XP comp.

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 12:11

E.C., tak for hjælpen, men alt dette har jeg prøvet.

Jeg har nu afinstalleret OE, genstartet og installeret igen. Men det er det samme.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 12:18

har du flue i lås værktøjslinierne når du højreklikke ??? Hvis du har så fjern det - prøv at rette til og sæt det igen.

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 12:23

Hvor skal jeg højreklikke? Hvis jeg højreklikker på værktøjslinjerne, kommer der kun "Værktøjslinjer" frem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 12:26

der skal være hak i værktøjslinie

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 12:27

Ok, ja, det er der.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-07-06 12:34

start outlook Express 6.00 For jeg går ud fra at det er i XP
Det sted jeg taler om er når du har klikket på "opret med" (skriv ny meddelelse)
Det lyder godt nok mystisk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 12:35

har du mulighed for at uploade et billede der viser oe åben - og ny meddelelse åben ???

Jeg sidder og afprøver alt og det kan være nogen kan komme med noget du overser - det er som regel de små ting man glemmer og overser jo

Er der forskel på selve visningen og ny meddelelse - for det er der ind i mellem når jeg leger med mulighederne. For eks vises formateringslinien i ny meddelelse når jeg fjerne hakket i værktøjslinien i selv oe visningen osv osv

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 13:09

Ja, jeg kan godt uploade et billede, men hvor sætter jeg det ind (er ny herinde)? Kan ikke se noget ikon for billede.

Nej, der er ingen forskel i visningen og ny meddelelse.

E.C., ja, det er i ny meddelelse, at jeg højreklikker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 13:31

prøv at klikke uden at åbne ny meddelelse.

hmm jeg ville med en ny pc køre en fuld restore og se om windows ville rette sig helt til - den kan jo være installeret med fejl

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-07-06 17:32

Prøv lige dette:

Reinstaller din Outlook Express 6.0

1: Klik på start - Kør - og skriv denne kommando %systemroot%\inf.

2: Nu åbner din C:\WINDOWS\inf folder (selvfølgelig afhængig af hvilket drev den ligger på)

3: Find denne fil MSOE50.inf.

4: Højreklik på den og vælg Installer.

6: Nu vil den reinstallere alle dine filer i Outlook Express 6,0

7: Du har selvfølgelig din xp cdrom i dit drev så den kan hente filerne der fra.

8: Nu skulle din Outlook Express 6,0 virke fint igen.

9: Du mister ikke dine adresser men lav heller backup for en sikkerheds skyld.

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 17-07-06 17:56

juli 2004, Samlet sikkerhedsopdatering til Outlook Express (823353)

Der findes et problem i Outlook Express, som kan gøre det muligt for en hacker at få Outlook Express til at gå ned. Du kan beskytte computeren ved at installere denne opdatering. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering.

• 823353: Outlook Express 6 Service Pack 1
• 823353: Outlook Express 6
• 823353: Outlook Express 5.5 Service Pack 2

Hej - faldt lige over dette - måske værd at prøve

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 17-07-06 17:58

Jeg ser, at links ikke virker, så du må ind i windows update

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 18:07

bør være en selvfølge at den pc er fuldt opdateret

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 18:39

Tusind tak for jeres forslag

Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg vil gøre.

stl_s: Windows var installeret i forvejen, og når det er under OEM-licens, følger der ikke en cd med. Man skal restore på en anden måde.

Flemming, jeg vil lige prøve at se på det, du nævner. Men tror du ikke, at de nyeste opdateringer er lagt ind, når computeren er helt ny? Jeg fik den i sidste uge.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 18:41

din restore/recovery ligger på din pc - de fleste steder under start programmer - brænd den ud i tide

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 17-07-06 18:44

Ok tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-06 18:46

nej de sidste opdateringer er sjældent med - så ind på windows update men vent lige og få rettet dit problem

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-07-06 00:25

Der findes nu OEM maskiner hvor der følger en CD med, men nevermind. Filerne er på maskinen i forvejen. Du kan prøve at finde dem på denne sti C:\Windows\ServicePackFiles\i386

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 18-07-06 00:53

Jo din maskine er sikkert á jour
Et andet forslag er at gendanne din windows til en tidligere version, hvor det hele fungerede
Tilbehør>Systemværktøjer>Gendan (eller sådan noget lignende)
Godnat

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 18-07-06 01:14

Lige et sidste råd:
Du kan kontrollere om alle dine systemfiler er iorden ved at køre programmet sfc /scannow

Start>Kør - og skriv: sfc /scannow

Måske bliver du bedt om at indsætte Windows CD-en
Det er da et forsøg værd - nu du er igang

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 18-07-06 08:19

Tusind tak for jeres ihærdighed

Jeg vil lige prøve jeres forslag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-06 11:39

har du fået hak på problemet ???

Kommentar
Fra : Muxoll1209

Dato : 22-07-06 11:50

Jeg har ikke prøvet at løse problemet yderligere, da det vist kræver, at computeren bliver geninstalleret. Og da jeg sidder og bøvler med min gamle computer (der heletiden låser sig fast), har jeg ikke lige haft tid.

Men jeg er rigtig glad for jeres råd -tusind tak. Jeg gemmer selvfølgelig alle svarene og prøver at løse det senere.