/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Skraldemanden..
Fra : mothers
Vist : 9107 gange
100 point
Dato : 16-07-06 23:11

Hej...
Vi sidder lige og gætter på hvor meget en skraldemand får i startløn... Hvorfor vi lige netop snakker om det, er en for lang historie....

Er der nogen der kan hjælper...???

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-07-06 23:12

41.370 kr.

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 16-07-06 23:13

Ved du det med sikkerhed, eller er det et gæt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-07-06 23:14
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-07-06 23:17

Jeg er selv skraldemand

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-06 23:23
Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-06 23:27

Citat
Arbejdstiden begynder oftest kl. 6 om morgenen eller tidligere. Dit arbejde foregår ofte på akkord, og det betyder, at du har fyraften, når det fastlagte antal sække eller containere er hentet og tømt.

Så er det derfor mit affald ikke bliver hentet, der arbejdes på akkord

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 16-07-06 23:57

Det er svært at finde et sted hvor der står præcis hvad lønnen er... Flash77, er det din startløn, eller hvar du været skraldemand i mange år?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-06 00:28

Citat
Flash77, er det din startløn, eller hvar du været skraldemand i mange år?

Jeg tror Flash77 ikke ved mere om skraldemænd, end at det er dem der kommer en gang imellem og tømmer skraldespandene.....mens Flash77 prøver at lære den lille tabel i skolen

mvh dova

sorry, det var ikke svar på dit spørgsmål, men det var det heller ikke fra Flash77

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 17-07-06 01:03

De 41370 kr Flash77 får, er om året incl. tilskud fra forsorgen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-07-06 01:33

De 41.370 er startlønnen. Vi starter kl. 5 om morgenen og det er korrekt at det er akkord arbejde. På en god dag er vi færdige med en tur på 5 timer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-06 02:31

Flash77

Citat
De 41.370 er startlønnen. Vi starter kl. 5 om morgenen og det er korrekt at det er akkord arbejde. På en god dag er vi færdige med en tur på 5 timer

Det vil altså sige, at du må arbejde ca 77 timer om ugen, det passer ikke særlig godt med: "på en god dag er vi færdig med en tur på 5 timer" , for der er jo altså ikke 15 dage i en uge , for ifølge ans's link, har en renovationsarbejder ca 120 kr i timen, og for at nå op på over 40000 kr/måned, skal der altså i gennemsnit arbejdes 77 timer om ugen.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 17-07-06 19:23

Nej det er inte løgn 360-425ooo den er god nok, men det er satme heller ikke et skolelærerjob, den lille tabel eller ej. folk skal jo huske at følge de kommunale forordninger om hvornår grene og blade-
avise osv. skal afhentes.... men det gør folk bare ikke, det er nemmere at svine entreprenøren, forvaltningens og skraldemanden til.... Med venlig hilsen, skraldemandens far!

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 18-07-06 00:01

Stor forvirring.... Hvem skal mån tro på... Er der ikke en ærlig skraldemand derude... Hehe.. Må sgu søge jobbet for at få svar!!! Eller er min lille skraldemand derude et sted...!!!????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-06 10:52

Her er en side, hvor du kan beregne lønnen, men ellers prøv at ringe til fagforeningen, jeg ved ikke om det er SID eller 3f

http://www.lontjek.dk/index.php?pid=2

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-07-06 20:54

Hvorfor spørger du egentligt om lønnen som skraldemand? Og stol du bare på en gammel skraldemand.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-07-06 23:01

Hvad så mothers - sker der noget i den her tråd?

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 24-07-06 22:07

Der sker ikke så meget nej, desværre!! Mangler stadig et svar..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-06 22:40

I linket fra http://www.lontjek.dk/index.php?pid=2 er der en side, hvor du kan beregne lønnen, også for renovationsarbejdere, du skal udfylde alder og antal timer mm

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-07-06 23:03

Citat
Der sker ikke så meget nej, desværre!! Mangler stadig et svar..

41.370 - det får jeg. Startede for 4 mdr. siden - det var min startløn.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-06 23:27

41.370,00 måske jeg skulle læse videre