/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HJÆLP ...
Fra : Boss-Boss
Vist : 454 gange
20 point
Dato : 15-07-06 12:00

Det var første gang jeg havde fået gang i min maxi med 45 mm tun og det hele . jeg trådte ca 15 gange så startede den og jeg ga den noget gas sad lidt og leget med den så ville jeg se om den kunne holde tomgang så gik den ud der hvor jeg ikk ga gas . så prøvede jeg at træde og jeg blev ved med at træde ca 10 gange så kunne jeg fandme ikk træde ned i kickstarteren så jeg skyndte miq og pille top og cylle af det eneste jeg liqe kunne se var at den havde taget bundparkningen den var smadret ? men kan stadiq væk ikk træde ned ..

Har den sat siq

Håber virkelig i kan hjælpe .

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-07-06 12:03

Og stemplet og cylinder er ok og ikke smadret.

Det lyder ikke godt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-07-06 12:09

Du har vel ikke drejet stemplet forkert i forhold til skyllekanalerne. Ja derfor skulle den jo ikke sidde fast hvis du har afmontert cylinderen.

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 15-07-06 12:13

neej cylle sidder der stadiq på den er kun liqe halvt taget af for studen og kaby er der os

Men er det krumptappen ? skal jeg have noget nyt ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-07-06 12:22

Du er nødt til lige at demontere det hele for at se hvad der er sket. Det er ikke let at vejlede udfra de sparsomme oplysning indtil videre.
Frisk mod og det er måske ikke så slem som det ser ud til

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 15-07-06 12:32

Har fandme sparret så meget op det tun sæt der og den knallert har brugt 3000 kr og så sætter den siq første gang jeg har den igang

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-07-06 12:39

ja det er surt men prøv nu alligevel at kigge efter og skil noget mer af.

Måske en stempelring har sat sig i klemme

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 15-07-06 12:42

Husk når man tuner sin knallert, så skal man også putte mere olie i benzin/Olieblandingen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 15-07-06 15:08

Du behøver ikke ændre mere end fra 2% til max 3% i blandingsforholdet.
Det du tilgengæld skal være helt sikker på, det er at dysen er skiftet til en som er rigtig meget større.

Det tunsæt du har købt, det er karuratoren sikkert lavet til et 50ccm sæt, så dysen er nok for lille.

Men mit gæt er at du har vendt stemplet på hoved, så nu sidder den ene stempelring fast i udstødningskanalen.

Tag svinghjulet af og se om du kan dreje den baglæns.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-07-06 15:39

Ak ak ak! Den har sat sig - det bliver dyrt! Hvis jeg var dig ville jeg smide hele skidtet i havnen! Hvorfor skulle den også tunes? Det er jo det der har ødelagt den - du havde en lækker kværn inden du satte tun på og nu har du skrot ...

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 16-07-06 01:01

Er 13 år ville have fart på

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-07-06 23:02

Køb en motorcykel - den er beregnet til at køre stærkt... Bøden er vel den samme...

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-07-06 22:12

En 13 årig på en motorcykel? Har du slået hovedet?

Prøv at se om du kan få cylinderen af.
Hvis den sidder fast, så se ned gennem indsugningshullet og udstødningshullet, og se efter om du kan se om der sidder en stempelring fast.
Hvis stemplet har sat sig, så er det letteste nok at skifte krumtap, eller fjerne den gamle cylinder med en vinkelsliber.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-07-06 20:00

men jeg tror det samme som jeg også tidligere skrev.