/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Vedr. bog til studie...
Fra : punkler
Vist : 704 gange
200 point
Dato : 14-07-06 19:09

Hejsa!!!

Jeg skal til at bestille en bog til mit studie, det drejer sig om en anatomi bog.

det er denne bog: med isbn: 063204344X

Problemet er, at jeg på den samme internetside finder den samme bog to forskellige steder, med to forskellige priser - isbn er det samme. Det eneste der er forskellig er udgaven.
Den ene hedder 2'ED og den anden hedder 2rev ED. Er der nogen der kender forskellen?
I nedenstående links kan i se de to forskellige bøger.

http://www.saxo.com/item/333564
&
http://www.saxo.com/item/2200453

På forhånd tak og god weekend!!

Mvh.
Thomas

Accepteret svar
Fra : semmer

Modtaget 200 point
Dato : 14-07-06 20:11

Hej Punkler

Det er samme bog, nummer 2 er blot den reviderede udgave,
hvilket vil sige at nogle tal kan være ført up to date
eller andre ubetydelige ændringer.
Hvis der er ændringer ud over dette niveau,
krævesd der et nyt ISBN nummer.

Tilmed koster den reviderede udgave 60 kr mindre,
da den leveres fra England.

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-06 20:39

Ja jeg er enig, men det er selvfølgelig mystisk at de har samme ISBN. De er begge fra 2 oplag Og samtidig er den reviderede udgave udgivet nogle dage før den anden, ?? Burde det ikke have været omvendt. Den har selvklart også lidt flere sider og koster på mystisk vis dog 60,- mindre.

Mystikken breder sig. Mon ikke du skulle kontakte dem og få en forklaring.

Fijala

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 14-07-06 20:45

Du bør sikre dig på dit studie, hvilken der bliver undervist i, det hammer irriterende at sidde med en bog, hvis sider ikke passer på pensum.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 14-07-06 21:02

ja, men jeg har bare modtaget en liste over bøger der bør anvendes til det næste semester. Herpå står kun navn og isbn...

Fijala - ja jeg stødte på det samme, der burde da ikke være flere sider i den reviderede udgave??!!

Tror lige jeg ringer derind i morgen for at høre hvad det skal betyde

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-06 21:13

jeg ville måske nok tro at den reviderede udgave fylder mere de der højst sandsynlig er kommet nogle tilføjelser til.

Jeg tror der er god ide med at kontakte dem imorgen

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 14-07-06 21:15

"Fijala - ja jeg stødte på det samme, der burde da ikke være flere sider i den reviderede udgave??!!"

Mente selvfølgelig den ikke-reviderede udgave....

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 14-07-06 21:44

Fijala:
Citat
jeg ville måske nok tro at den reviderede udgave fylder mere de der højst sandsynlig er kommet nogle tilføjelser til.

Nej Fijala, ikke flere sider (ikke engang flere sætninger) tilføjelser kræver nemlig et nyt ISBN nummer. Men et uændret oplag kræver ikke nyt nummer
hvis den reviderede udgave har samme nummer (og det har den angiveligt), så er der blot tale om opdateringer

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-06 21:59

bøjer mig i støvet fra en kender

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 15-07-06 10:28

Hej igen...

Kan selvfølgelig ikke komme i kontakt med SAXO... (typisk )

Hvordan kan det være at udgivelsesdatoen er tidligere på den reviderede udgave?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-07-06 10:46

Ja det undrer også mig men måske det bare er en smutter. Du må væbne dig med tålmodighed indtil de åbner på mandag.

Godkendelse af svar
Fra : punkler

Dato : 17-07-06 21:22

Har nu snakket med dem, de sagde sådan ca. det samme som du svarede tak for svaret...

Mvh. Thomas

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 17-07-06 22:41

Tak for det Punkler,
men på en måde er det måske nok lidt uretfærdigt,
jeg har selv et lille forlag,
og har dermed et mægtigt fortrin frem for andre
når det gælder ISBN numre, eller ISSN numre, o.s.v.

Men tak alligevel

Mvh - SEM