/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musikprogram pro
Fra : The_Witch_King
Vist : 495 gange
289 point
Dato : 14-07-06 00:47

Heysan!

Nu har jeg søgt en del herinde, og jeg skal da love for at der bliver nævnt en hel masse programmer til at lave sin egen musik med. Jeg sidder selv med tanker om at lave musik fra bunden (udelukkende på 'puteren') og jeg aner ikke hvilket program jeg skal erhverve. Jeg har ikke nogen bestemt genre i tankerne, programmet skal helst være allround, og gerne proffesionelt - det må gerne koste klejner, så længe det er pengene værd. Så hvad er jeres bud på det ultimative program :) hvor man kan bygge musikken op, bid for bid fra bunden.

Jeg vil helst undgå at jeg bliver oversvømmet med en masse links, demoer osv. kom helst kun med ét bud, hvis i kan.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 14-07-06 01:30

Her kan jeg anbefale Magix Music Maker.
Det er et genialt program, med masser af indbyggede lyd- og musikfiler.
Man sætter simpelthen bare nogle "kasser" ind i et i vindue, og afspiller det,
når man har "komponeret" det hele. Kasserne symboliserer lydfilerne.
Der er oveni købet også mulighed for at bruge sine egne lydfiler.

Download en demo her:
http://site.magix.net/english-uk/home/free-download/demo-versions/
(Klik på linket, og i den lille liste, hvor der står "Product name", ruller du ned til du finder Music Maker 11. Klik på det link, og klik på knappen "Download", som er lige ovenover listen.)

//Kettedk

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 14-07-06 01:45

Jeg tjekker det ud :)

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 14-07-06 02:29

Jeg tror jeg leder efter noget mere prof ;) hvor man kan starte mere fra bunden. Nogen der ved hvad forskellen på Cubase sx og eller cubase vst er?

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 14-07-06 11:41

Hejsa...

Cubase er et rigtigt godt program!!!

VST er en ældre version.... så gå efter SX!

Vh fluffy

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 14-07-06 11:47

mht Cubase, så virker det jo rigtig godt. Men er det mest til folk der fysisk sidder med instrumenterne og vil lægge det ind på computeren, eller er det mest til folk der udelukkende laver deres musik elektronisk på pc'en? :) eller er det egnet til begge dele.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 14-07-06 11:57

Du kan bruge programmet til begge dele...

Fordelen ved programmet er jo netop at man kan smelte de to ting sammen og få det bedste fra begge verdener...

Men hvis man har tænkt sig udelukkende at sidde med instrumenterne rent fysisk, vil det nok være en fordel at få fat i Wavelab eller samplitude som suplement til Cubase...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 14-07-06 13:00

Super, mange tak :)

Kommentar
Fra : plac3b0

Dato : 16-01-07 15:54

Fruity Loops
Reason
Cubase

Disse programmer er ikke helt billige, men du kan hente trial versioner som du kan prøve dig frem med først :D