/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
TYSKERBARN
Fra : dhmoelsted
Vist : 2607 gange
200 point
Dato : 12-07-06 23:16

Jeg har i nogle gemmer fundet nogle papirer, ang den udlagte person der skulle være min far, tysk soldat her 40-45 jeg har her set hans navn hans oprindelige adresse før krigen, hans feltpostnummer og fødselsår
kan jeg med de opl. gå nogen steder hen og evt få noget at vide angående ham om han lever endnu osv

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 13-07-06 00:10

Hej

Prøv at henvende dig i Danske Krigsbørns Forening - DKBF - http://www.krigsboern.dk/
Der kan du helt sikkert få oplysning om hvordan du skal forholde dig, udfra de oplysninger du har.

Citat:
Efter mange tovtrækkerier mellem DKBF og kommunerne, statsamterne, Civilretsdirektoratet, Landsarkiverne, Rigsarkivet og domstolene lykkedes det i 1999 at få en ordning, således at såvel Landsarkiverne som Rigsarkivet fra da af og fremover giver dispensation fra 80 års-reglen, når krigsbørn søger aktindsigt i deres faderskabssag.

Lis B. Jensen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-07-06 00:14

Lort på DK
Flere krigsofre, bist du Jude oder.
SÅ er der kun Tyskand tilbage

Og jeg tror NÆPPE de udleverer / VIL oplysninger på din DADDY.

Det eneste du kan HÅBE på, er at han døde
i tjeneste, helst på Øst Fronten, ellers,,,
Kender DIN MOR mere til det, end, hun vil UD MED.

Kan kum sige en TING.
SKYD HAM, før han kommer og si/øger noget andet på DK

SS´ere er ikke til at tale med.
Eller vil du have et Bedetæppe,,,,,,,,,

Katten skal have Madikker/n

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-07-06 00:29

Kære Sofus...

Jeg ser ikke brugbare oplysninger i dit indlæg af betydning for dhmoelsted - eller andre !

Det er jo under ingen omstændigheder et forhold som dhmoelsted kan gøre til eller fra.

Dit indlæg overskrider derfor min opfattelse af god tone.

Jeg håber din dag i morgen bliver en solskinsdag.

Mange hilsener

Ejvind

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 13-07-06 00:36

Jeg er i høj grad enig med Varla.
Hvis man ikke kan hjælpe bør man holde sig væk.
dhmoelsted har jo ikke valgt at have en tysk far.

Lis

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-07-06 04:14

Jamen, dog.
Tag det dog op i et Tysk Program.
Jg har selv været DUM nok at spørge
efter min far,,,,,,HER.
med samme resultat.
Kontakt MYNDIGHEDERNE.

Så hvordan skal man så svare igen

TAG til Tyskland, og for min skyld...............
Andre kan ikke bo her for samme / FÆDRE

Eller tag en snak med Folkeyinget.
Godt man er FØDT DK,,,,,,
SS

HÅBER VIRKELIGT--------DU FINDER DIN FAMILIE.
Og kan finde ud af det sammen.
Kan kun sige, at jeg har det meget/n dårlig
med at blive sammenført, med en skide famile.

Der kun er der for pengenes SKYLD

Held og Lykke.
Ellers tag til blokhus

Ment i AL VENLIGHED

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 13-07-06 11:01

Det var dog skrækkelig læsning indlagt af Sofus, intet menneske på jorden, kan gøre for sin eksistens, heller ikke Sofus, men du må have det svært i hverdagen.
dhmoelsted indlægger et pænt og sobert indlæg, for at finde sin biologiske far, at han er tysker kan han da virkelig ikke selv gøre for, så hvis Sofus ikke har bedre hjælp til dhmoelsted, så hold dig væk.

God jagt til dig dhmoelsted, og held og lykke.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-07-06 12:49

til sofus.dk
Du er en af de personer der gør at jeg måske har fortrut mit indlæg, eller bare tie dit useriøse indlæg ihjel, godt der dog er andre der måske kan forstå mine hensigter, jeg har som en skriver ikke selv valgt min fader....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-06 15:19

Nej dh du skal ikke fortryde på grund af en enkelt uden PLI;
som det allerede er skrevet må han ikke have det let...

Men har du været inde i andre afsnit af kandu vil du vide, at man ikke alle steder
har den samme sobre tone, som vi har her i slægtsforskning.

Da den nye brugerflade kom, var jeg inde i kandu kandu for at stille et teknisk spørgsmål
og blev iriteret over alle de useriøse indlæg der.
Da jeg forsøgte at få de pågældende til at spørge under smalltalk blev jeg også svinet til.

Selv er jeg født under krigen i 1943 og har en adobteret fætter født i 1944,
måske også med tysk far. Både mine og hans plejeforældre er døde,
det samme er nok også tilfældet med din ukendte tyske far.

Ved du iøvrigt hvor du er født, eller bedre hvor din mor mødte den den unge tyske soldat?
Er det i et mindre, isoleret samfund, er der måske andre muligheder...
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 13-07-06 20:27

Hejsa

Måske kunne du prøve en tysk telefonbog, f. eks. http://www.teleauskunft.de/
(Om ikke andet så til at finde evt. slægtninge, hvis du er interesseret i dèt)

Ellers giver jeg Svend ret i, at lokalkendte måske vil kunne hjælpe, hvis vi fik flere oplysninger fra dig.

Venlig hilsen Karen

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 13-07-06 22:56

Hej dhmoelsted

Et af de SORTE kapitler i danmarkshistorien, var den måde børn med Tyske fædre blev behandlet i efterkrigstiden.

Den tid burde forlængst være forbi, og et er helt sikkert, vi vælger ikke selv vores forældre.

Må Vi anbefale at du følger LisBJensen`s seriøse svar, Vi kender LisBJensen fra dis.dk , hvor Vi har fået meget hjælp, i Vores arbejde med anerne.

Det er ikke alle der søger deres forældre, der bliver skuffet, i dit tilfælde sofus.dk, må du tydeligvis være blevet skuffet over mødet med din familier, din "hjælp" virker mest af alt som et nødråb. Ønsker du hjælp, skal du bede om hjælp, ikke alle der trænger til hjælp ønsker at modtage hjælp.

luk.6.37-38 Døm ikke, så skal I ikke selv dømmes; fordøm ikke, så skal I ikke fordømmes. Tilgiv, så skal I få tilgivelse.

Håber du finder din far dhmoelsted, og at han stadig er i live.

Fred være med Jer alle

Kissan

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-07-06 10:18

til kissan ja jeg er på vej til at lukke dette sp ned, Lis b jensen har et seriøs forslag men jeg ønsker ikke at være medlem af den forening , har ringet til en af de kontaktpersoner der står på deres hj. side vedk. kunne fortælle mig at med det jeg allerede viste, skulle der være nok til at gå videre med i de tyske arkiver det må¨jeg så prøve, han er givetvis død, men bare et billede ville da være sjov at se , men det er dre jo nok kun folk der er i det der kan forstå.......go sommerweekend

Kommentar
Fra : nittehans

Dato : 25-07-06 17:08

Til dhmoelsted

Jeg er selv født under krigen, men af en mor som var født tysk statsborger og en dansk far.
Jeg føler mig selv meget utilpas over de angreb der rettes på dig fra Sofus, og er komplet uforstående over at sådant kan passere her på Kandu.dk.
Dette forum er meget seriøst, og slige provokationer bør fremover undgås.
Den der forsker i slægt finder ud af, at mellem ens aner er der vidt forskellige mennesker, gode som mindre gode, men vi skal forske, ikke dømme, dertil er andre udset.

De bedste hilsner

nittehans

http://www.nittebjerger.dk/

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 25-07-06 18:59

hej nittehans...
mange tak for dit indlæg her 25 juli 2006, det varmer at nogen kan se det fulstændige og vanvittige indlæg , jeg kan stadig ikke forstå at nogen vil opføre sig således , men det må jo stå som et skræmmebillede for denne person
venligst
hans

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 22-09-06 23:17

Jeg er først kommet til her senere, derfor denne sene kommentar:

Er du opmærksom på http://www.dd-wast.de/

Deutsche Dienststelle (WASt) for the notification of next-of-kin of members of the former German Wehrmacht who were killed in action.

Eichborndamm 179, D-13403 Berlin
Tel. +49 (030) 41904-0
Fax. +49 (030) 41904-100

Det er en tjeneste som oprindeligt blev lavet af de allierede. Hvis din far faldt i kamp, kan de give dig oplysninger om ham. Hvis han ikke faldt i kamp, kan de sende din henvendelse videre til rette myndighed.

Hvo intet voves intet vindes, så hvorfor ikke prøve det ?

mvh

Kommentar
Fra : sabroeFlip

Dato : 28-09-06 15:15

kære dhmoelsted
Vi skal alle være her og fordi din far er/var tysker,gør hverken ham-dig-din mor eller andre til dårligere mennesker,der er altid rådne kar i begge lejre, husk det Sophus.....