/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Ephidril.600
Fra : Sillepigen
Vist : 2554 gange
100 point
Dato : 12-07-06 11:49

Så er der kommet et nyt slankemiddel på banen! Tab dig 420 g fedt i døgnet - UDEN kur - UDEN ekstra motion.
Først tænkte jeg: Ja, det er er godt med jer.
Neden for står der så, at man får alle pengene retur, hvis virkningen som lovet ikke er der. det gjorde mig lidt forvirret
Er der nogen der kender dette, og ved om det virker?
Skepsis har jeg nok af, så jeg vil helst gerne have konkrete "Det virker/det virker ikke"-svar

Mange hilsner
Kathrine

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-07-06 12:20

Virker!, men er pææænt giftigt.
indeholder MEGET ephidrin, som øger blodtryk og puls og dermed din risiko for blodpropper og hjerneblødninger!
hold dig fra det!
beck

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-07-06 13:12

Det virker IKKE

Der er ingen piller der kan få folk til bare at tabe fedt. Måske kan det få dig til at tabe noget væske i de første par dage, men det er usundt.

Og pengene retur Ja, måske hvis man er meget heldig, at høre fra firmaet igen når man vil ha' pengene retur.

Og det er et stof med ephedrin, og det er meget farligt.

Samme stof som der er i Letigen, som har været skyld i dødsfald, blodpropper m.m.

Der er ingen af de der mirakelpiller der lover guld og grønne skove der virker.
I bedste fald er de virkningsløse og i værste fald skadelige.

Og der er ingen genveje til et effektivt og varende vægttab.

Det eneste du kan være sikker på der bliver slankere, er din pengebeholdning

mvh dova

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 12-07-06 13:53

Okay, jeg kan forstå på det hele, at det ikke er specielt sundt at tage
Men hvor slemt er det fx. sammenlignet med rygning, overvægt - fedme... (Det er lidt svært at lave skriftligt tonefald, men jeg mener dette i nysgerrighed - ikke i skepsis)

Kan I anbefale andet? Jeg har tabt mig nogle kilo i den tidlige sommer, men nu er det gået i stå og det tager modet fra mig. Jeg har brug for en optur.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-07-06 14:26

Sillepigen, jeg var på Letigen i omkring 3 år!!!
Jeg kom aldrig op på fuld dosis fordi mit hjerte galoperede derudad allerede ved 1/3 dosis.

Jeg tabte mig det første års tid.. Holdt vægten det næste års tid...Og startede med at tage på igen det sidste... Derefter tog jeg 10 kilo mere på, end jeg vejede inden jeg startede på Letigen.

Det er ikke muligt at få et varigt vægtab på andre måder en kostændring. Og hvis du nu er gået i stå med vægttabet, så er det fordi, du skal ændre strategi. Et fornuftigt vægttab vil være omkring 2-3 kilo om måneden. Altså meget stille og roligt.

Alt, der indeholder store mængder efedrin og koffein er ganske enkelt livsfarligt...Og det er akut livsfarligt. Hvis du taber dig til en rimelig passende vægt over op til 5-6 eller måske ti år, så er overvægten langt mindre farlig end medicinen. Husk på, at fedme kun er farligt så længe, man er fed. Det ødelægger ikke på længere sigt som rygning og alkohol eksempelvis gør. (Klart at led, knogler og måske hjertet er træt efter lang tids massiv overvægt, men det er også, når vi taler ekstremer)

Det betaler sig ikke at spise piller - du får mere vægt på i den anden ende...

Vaxen

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 12-07-06 14:34

Jeg forsøgte først "ingen-kulhydrater" kuren i en månedstid. Da jeg er vegetar var det ikke så nemt igen, og jeg tabte mig, men er igen bange for mit helbred på længere sigt.
Så forsøgte jeg mig med Lene Hanssons principper. De er gode, men for mig, besværlige og dyre. Jeg flytter hjemme fra 1. august og har efter huslejen er betalt 700 kr at leve for i måneden. Det er ikke nok til at man fx kan få frugt til morgenmad og leve af masser af salat, økologisk og groft.
Pga. nogle psykiske problemer kan jeg ikke "bare" få et job, men lad os blande det uden om denne diskusion
Lige nu er jeg meget fortvivlet, da motivationen er helt væk, men ønsket om at kunne acceptere sin krop er større end nogen sinde før. Jeg tænker over min kost (og har efterhånden lært hvad der er godt, og hvad der ikke er godt), motionerer hver dag osv, men der sker ingenting. Desuden er jeg ved at udvikle en sød tand.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-07-06 15:42

Sillepigen, jeg kan følge din frustration!!

Vil du ikke skrive lidt om din vægt og om den kost, du normalt indtager. Der må jo være en grund til, at du er overvægtig.

Personligt mener jeg, at for mange overvægtige handler det ganske enkelt om kornprodukter hvoraf hvede og rug er de største syndere. Desværre er det rigtig svært at undvære korn, når man ikke spiser kød - kød er en rigtig god proteinkilde og protiener mætter langt mere end kulhydrater gør. Derfor vil det uvægerligt være grundlaget for en kost, der skærer drastisk ned for hurtige kulhydrater.

Da du var på kulhydratdiæten, hvad spiste du så? Og husker du at få rigelig med gode fedstoffer?

Vaxen

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 12-07-06 16:34

Altså jeg er 19 år gammel, ca. 178 cm høj og vejer pt. 76 kg. Jeg er ikke voldsomt overvægtig, men ked af min vægt. Lad os tage udgangspunkt i det.
Her i ferien ser min kostplan lidt anderledes ud end i den tid jeg går i skole. Men nu ser den sådan ud:
Morgenmad: Frugt.
Middagsmad: Salat/stegte grøntsager (steg i olivenolie) evt. med tun eller æg.
Aftensmad: Kartofler/ris/groft pasta m. salat/stegte grøntsager nogle gange med fisk.
Aftenskaffe: (Her kommer synden) Frugt, evt. grovkiks og til tider noget af det usunde, men indtil for ganske nyeligt har jeg nu været meget stabil med det.

Til hverdag:
Morgenmad: Havregryn med skummetmælk evt. rosiner.
Kl 10: Frugt, normalt æble
Kl 12: Salat, nogle gange med grovbolle, alm bolle, tørt rugbrød, pasta, ris, tun.....
Kl 14: Frugt/gulerod
Aftensmad: (samme som i ferien) Kartofler/ris/groft pasta m. salat/stegte grøntsager nogle gange med fisk.
Aftenskaffe: Urtethe og frugt.

Jeg drikker 1,5-2 l vand om dagen, og det er normalt det eneste jeg drikker ud over urtethe.
Det skal lige siges at jeg det meste af mit liv ikke har spist smør, margerine, fløde, fedtstof fra fx kød eller som tilbehør til pålæg.
Det er et halvt år siden jeg blev vegetar og siden har jeg tabt mig, dog pga. kur.
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har spist chips, men er glad for slik, kiks, kager (men sjældent)... Driker stort set aldrig sodavand, hverken sukker eller diet. Kun til at blande med drinks.
Alkohol: Ja, når det skal "bruges" til noget. Drikker ikke vin eller øl fordi det er hyggeligt. Men på byture og til fester drikker jeg alkohol, ca. 1-2 gang i måneden.

Da jeg var på kulhydratdiæten levede jeg af salat, fisk, noget fedtfattigt ymer, ylette lignende noget. jeg fulgte den ikke 100%, spiste ind i mellem kulhydrater og det med frugt og mælkeprodukter de første 14 dage holdte jeg heller ikke, men tabte mig.

Her i ferien har jeg dyrket meget sport, men til hverdag bliver det ofte svært pga. alt for mange lektier. Jeg begyndte - efter lang pause - med en langsom genoptræning af løb, men fik for 10. gang skinnebensbetændelse. Med derud over ruller jeg, svømmer, cykler, laver noget hjemme-styrke-konditions-træning, går lidt ture...

Jeg startede på en ret hård kur i oktober ca, hvor jeg tabte mig fra 80 kg. til omkring 78. Og så i maj, hvor jeg først tog kulhydratdiæten, så Lene Hanssons syre-base princip og nu bare fornuftig motion og kost er jeg gået fra 78 til 74,9 og tilbage på de 76 nu, hvor motivationen er i bund. Jeg ved godt at jeg har tabt mig, men jeg kunne godt tænke mig at kunne tabe mig, spise andet end dyrt frugt og grønt uden at tage det på igen.

Lang besked. Håber I forstår, hvad jeg mener Jeg har læst at en udrensningskur er god, for at komme af med affaldsstofferne. Var det en ide?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-07-06 17:11

Hej igen!

Mit forslag til dig er, at droppe alt, der hedder brød, kartofler og pasta. Dette skal erstattes med gode grøntsager og masser masser af rodfrugter. Der må endelig ikke spares her. Salat er slet ikke nok til at holde sulten fra døren - her er rodfrugterne virkelig et hit. Bruger du eksempelvis kålrabi, kan du næsten erstatte dem lige over med kartofler. Rodselleri og rødbeder er også virkelig gode og mætter meget.
Undgå at spise ALT for meget råt grønt men masser af tilberedt. (For at gøre det lidt lettere for fordøjelsen).
Spis brune ris - men ikke ALT for meget...
Spis masser af fisk, æg, bønner, nødder (tænk endelig ikke på fedt i denne forbindelse).

Hvis du vælger at spise kornprodukter, så vil jeg foreslå dig at spise det som grød - hirse, havre, byg - osv. Når man spiser det råt, er det svært at fordøje, og når kroppen bruger for meget energi på at fordøje, har den tedens til væskeansamlinger.
Kan du slet ikke undvære brød overhovedet, så spis udelukkende brød lavet på spelt, emmer, enkorn - eller andre urhvede typer. Men spar på det - spis det endelig ikke til dagligt.

Mælk er i mine øjne også den synder, der får kroppen til at boble ud fordi det for mange er svært at fordøje. Jeg vil foreslå dig, hvis du ikke kan undvære mælkeprodukter, at du holder dig til de syrnede. Bland eventuelt selv lidt frugt i.

Spis bananer, rosiner og andre tørrede frugter. De giver nogle rigtig gode sukkerstoffer og desuden et godt tilskud af Kalium, der neutraliserer natrium og derved hæmmer knogleafkalkning.

Sørg for ikke at spise noget tungt efter klokken 18 om aftenen. Bliver du lækkersulten, så nap en ordentlig omgang rosiner.... De tager sukkertrangen

Sørg for at du får nok fedt hver dag. Du behøves ikke at spare på det, så længe du bruger nogle gode typer. En god rapsolie med mange flerumættede fedtsyrer i er guf for din krop.

Se, det var også en ordentlig smøre! Jeg håber, du eventuelt kan se en mulighed her...

Vaxen

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 12-07-06 17:27

Hej Vaxen.
Tak for den omgang, det kan jeg VIRKELIG bruge.
Ang rodfrugter, hvordan kan man bruge og tilberede dem (så fik jeg lige afsløret mine kokke"evner" ) Koges, steges, rå, ovn....?
Rosiner, de der California et eller andet, ved du om de er tilsat sukker, for jeg køber gerne øko, hvis det er nødvendigt, men pga økonomi, vil jeg gerne holde mig til kun at købe animalske øko-produkter.
Og fisk Gælder det alt fisk, dvs. inkl. dåsetun, -makrel, -sild osv. eller er det kun frisk fisk?

Mange hilsner
Kathrine

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-06 18:11

Tilberedning af rodfrugter er selvfølgelig altid en smagssag.... Jeg gider ikke at spise dem rå - med undtagelse af gulerødder, selvfølgelig, men I ovn, på pande, kogt, som mos, grillet... Whatever.. Hvad din smag byder dig. Bagte rodfrugter også virkeligt lækkert. En blanding af dem, du bedst kan lide, skær dem i stave, put olie og krydderier på og så en tur i ovnen. Ligesom du ville gøre med kartofler... Det er en lækkerbidsken.

Rosiner er for mig bare rosiner... Jeg spiser selv gerne dem i californiapakken - eller køber dem, når de er på tilbud i øko-biksen

Angående fisken - der er ikke noget i vejen for at købe fisk på dåse, men tjek lige marinaden, den ligger i. Der kan godt være tilsat sukker og måske også hvede... Så må du sortere lidt i det...

I øvrigt - bliver du ustyrligt lækkersulten, så køb noget mørk chokolade (72% og derover) og hav liggende. Det tager lækkersulten og det er umuligt at spise meget af det.
Du skal bare huske, at jo mere sukker du spiser, jo mere får du brug for det - så rationer det godt

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 12-07-06 18:32

Tak for svaret vaxen.
Jeg vil tage ned og handle ind i morgen og så i gang med at gøre det på den sunde måde. Jeg har fået motivationen tilbage nu
Go' sommer!

Mange hilsner
Kathrine

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-07-06 19:07

God fornøjelse med dig!

Jeg er da glad for, at du vælger at forkæle dig med god mad, der mætter i stedet for piller, der er livsfarlige...
Det ville være rigtig ærgerligt at udsætte din krop for det skidt til fordel for de forholdsvis få kilo, det drejer sig om

Hav det godt - skriv hvis du har noget at spørge om, eller trænger til et lille venligt spark i den der du ved nok

Vaxen

Kommentar
Fra : Nilletøsen

Dato : 09-08-06 21:01

Hey alle jer..
Jeg er netop startet på ephidril600 her i weekenden og skal veje mig for første gang her på fredag.. Jeg skal nok skrive om det virker eller ej.. Jeg er nemlig blevet testperson for nogle jeg kender, og vil også meget gerne tabe mig..
Jeg har læst mig til at det skulle få stofskiftet i vejret, så det håber jeg da på det også gør.. Men skriver til jer inden længe

Hilsen Pernille..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-08-06 21:21

Jeg håber, at dem du kender er læger og det forsøg, du deltager i er velkontrolleret og under ordentlige betingelser.

Er det ikke det, så synes jeg, du skulle lade være med at gøre dem en tjeneste - og dig selv en bjørnetjeneste. Det kan godt være, at du taber dig på kort sigt, men på lang sigt bliver du fed.

Samtidig udsætter du dig for akut risiko for hjerte og kredsløbsproblemer....

Så hvis du skriver her, hvordan dit forsøg går dig - så skriv lige igen om et år, når du ikke længere spiser pillerne. Og husk også at beret om de søvnløse nætter og om hjertebanken...

I øvrigt gør det ikke noget ved stofskiftet, men det øger forbrændingen og nedsætter appetitten.... Og ødelægger kroppen...

Vaxen

Kommentar
Fra : Nilletøsen

Dato : 10-08-06 19:57

Hey Vaxen..
Jeg vil lige sige at forbrændingen er stofskiftet, og nej, min appetit har det fint..

Hilsen Pernille

Kommentar
Fra : Nilletøsen

Dato : 10-08-06 20:15

Og lige en ting til.. Jeg kunne godt tænke mig at vide om du nogensinde har fået søvnløse nætter og hjertebanken af de krydderrier du bruger i din mad? Det har jeg ihvertfald aldrig oplevet..

Og undskyld jeg besvarer din kommentar på denne måde, men det er trods alt mig der tager de piller og kender virkningen ved dem og ikke dig..

Hilsen Pernille..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-08-06 21:39

Nilletøsen, du må læse lidt mere på lektien....

Stofskiftet og forbrændingen er slet ikke det samme - slå det op i en anatomibog. Forbrændingen er noget, du kan påvirke eksempelvis via kosten og via motion. Dette er ikke muligt med stofskiftet, som er hormonelt styret. Dette hormon udskilles fra skjoldbruskirtlen og hedder thyronin. - God læselyst!

Jeg har prøvet at være på Letigen, som indeholder de samme aktive stoffer som det, du ligger liv og lemmer til nu. - Koffein og Efedrin.
Jeg kender virkningen, videnskaben kender virkningen. Derfor er Letigen trukket tilbage fra markedet efter dødsfald og dit produkt ulovligt.

Vaxen

Kommentar
Fra : Nilletøsen

Dato : 11-08-06 08:20

Undskyld Vaxen, så har du ret, men der er altså ikke det der letigen i pillerne..
Der er Grøn te, ingefær, kanel, mynte, muskatnød, peber, paprika, curuma, indisk safran, kardemomme, magnesiumstearat og gelatine..
Bare så vi alle ved hvad vi snakker om

Hilsen Pernille..

Kommentar
Fra : siggen28

Dato : 13-10-08 17:23

Hej Nilletøsen

Er nysgerrig om Ephidril pillerne har virket på dig, da jeg netop selv lige er startet.

vh. charlotte