/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Mikrofon virker ikke
Fra : o.v.n.
Vist : 4507 gange
500 point
Dato : 11-07-06 19:07

Hej, er der nogen der vil hjælpe mig med at få mikrofonen til at virke, jeg har instaleret Yahoo Messenger with voice, og vil gerne kunne snakke over nettet, jeg har aldrig forsøgt før, så det har sikkert aldrig virket, Everest oplyser om mit lydkort:
Citat
Enheds Beskrivelse   Type
VIA AC'97 Audio Controller [H]   PCI
når jeg i Everest klikker på opdater driver, kommer denne side frem: http://www.viaarena.com/?PageID=69 derfra har jeg klikket frem til: http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2&OSID=1&CatID=1010 er jeg helt på vildspor? eller er der noget der kan bruges der? der er ingen gule trekanter i enhedshåndtering, men jeg kan ikke fjerne flueben ved mikrofon, når jeg er er inde i lydinstillinger, hvad gør jeg?
Jeg er ikke herinde igen før ca kl 21 så kom endelig med nogle forslag, så sniksnak kan komme igang

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-06 19:45

nu er det nok rimelig nemt - gå i actions (nr 3 foroven efter der hvor der står messenger) - find call setup og følg så guiden så plejer det hele at gå af sig selv

hmmm husker ikke om det er sådan på den betaversion der er - men noget lignende i hvertfald

( der kan stå audio hjælp osv)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-06 19:46

du kan også kalde op til en eller anden og bruge call der tilbyder dig at køre guiden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-06 21:50

Nej miritdk det er ikke rimelig nem! du fokuserer på det forkerte, problemet er der sandsynligvis ved et hvilket som helst program, der har mulighed for mikrofon, prøv at se på JEG KAN IKKE FJERNE FLUENS BEN I LYDINDSTILLINGER prøv at vejlede mig derfra, så virker messengeren sandsynligvis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-06 21:56

Jeg har kørt guiden call setup, der er ingen reaktion ved microphon set up, sandsynligvis fordi der er flueben under mikrofon, i lydindstillinger og den kan ikke fjernes, hvad gør jeg?????

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 500 point
Dato : 12-07-06 01:31

ufff - nye briller

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-06 14:45

kan du ikke flytte det flueben hvis du vælger noget andet ??? (blot et skud i tågen som jeg har oplevet engang)

Har du husket prik i afspilning ??? ( og ikke i indspilning) ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-06 01:05

Helt ærlig så kan benet godt fjernes, det kommer bare igen. Jeg åbner lydindstillinger og ser der er flueben under Mikrofon, fjerner benet og lukker, der er ingen "anvend" knap eller andet, næste gang jeg åbner instillinger for lyd, ja så er fluen der igen og mikrofonen kan ikke virke, heller ikke når vinduet er åben og benet væk der må være en der har prøvet noget lignende

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-06 07:44

et eller andet sted er der noget jeg ikke helt forstår - for fluebenet indikerer jo at mikrofonen er slået fra.

Med hensyn til din lydenhed du beskriver - kan du i det hele taget høre lyd ?????? Jeg skriver dette fordi jeg gentagne gange har måttet finde ud af hvad der sker på en bekendts maskine. Han startede med ikke at kunne høre lyd efter en opdatering og kunne ikke få det rettet - vi blev så enige om at fjerne opdateringen - derpå kunne han ikke bruge mikrofonen - det kom så igen ved at indstille efter bla yahoo og skype - og nu er der ingen problemer mere - undtagen når han af vanvare kommer til at hente den opdatering (husker ikke lige hvad det var men skal huske at spørge)

Kan du ændre når du klikke på avanceret under mikrofon ????

Hvad står der når du klikker på egenskaber under indstillinger - der skal du jo netop have flue i mikrofon. ( disse vil så forandre sig lidt efter du kører audio setup)

Møgproblem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-06 08:43

lige et ps med fare for at få noget i hovedet - du har vel ikke lige en mikrofon der har en tænd/sluk knap du ikke har tænkt over - den bommert lavede jeg engang og sikke en masse rod før det gik op for en eller anden (kunne ikke tydeligt ses da den sad øverst og faktisk bare så ud til at høre til designet)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-06 10:33

Hvor er der noget kastestyts der er vist for langt at kaste, men duk dig når jeg en gang i løbet af ferien kommer over i nærheden (tag det som smalltalk, jeg er ikke voldelig) der er ingen afbryderknap, men en op/ned hjul, der virker på bøfferne, kan af naturlige årsager ikke teste om den også virker på mic. Og ja, jeg kan godt høre lyd, lyd ud har altid virket, jeg vil lige nævne at jeg engang forsøgte at indspille mine gamle kassebånd gennem line inn, der kom jeg så langt at jeg svag kunne høre musikken, noget kan tyde på at der er et problem med lyd ind generel. Ja jeg har checket at der er hak ved mikrofon under indspilning, det er der så også i det første vindue med lydinstillinger, selv om jeg fjerner hakket, kommer det igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-06 10:54

Citat
Ja jeg har checket at der er hak ved mikrofon under indspilning

det skal være under afspilning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-06 11:09

må jeg liiige få den igen! Ser vi samme vindue under lyde når jeg klikker på højtaler ikonet, nede ved uret, kommer der et vindue op, som hedder: lydstyrke det er der hakket kommer igen igen igen - - - - kliker jeg på Indstillinger og Egenskaber, kommer et vindue hvor der i prik i Afspilning der er der flueben ved: Lydstyrke-Wave-SW Synth-Mikrofon-Linje ind-CD afsliller-PC højtaler, flytter jeg prikker til Indspilning er der ben i: Indspilning-Mikrofon-Linje ind-CD afspiller, lyder det rigtig????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-06 23:31

tjah - jeg har bare hak i dem alle lige nu hvor jeg i formiddags afprøvede indstillingerne

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-06 01:45

Tak for svaret miritdk. juhuuuu det virker nu, tak for dine mange forsøg og stædige bliven ved aner ikke hvad fejlen var, men med stor bæven, gik jeg i enhedshåndtering og fjernene driveren, ingen ding-dong da jeg genstartede, og jeg havde ingen driver at instalere, men da jeg loggede på igen, kom der en meddelse om at der var fundet ny hardware og den var instaleret og klar til brug, efter det har der der ingen problemer været med lyden, vil senere forsøge om jeg kan indspille de gamle kasettebånd, nu mikrofonen virker så kan det da godt være at line inn er blevet bedre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 09:48

jam -- jamen øhhh - det kunne jo lige akkurat tyde på at der har været installeret noget fra windows update din maskine ikke kunne lide der røg sig en tur ved din manøvre ???? Men godt det virker
Hah... nu er en af mine naboer kommet ud for nogenlunde det samme så får jeg se om din måde også virker hos hende