/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Hvordan kommer jeg videre
Fra : dlw
Vist : 970 gange
100 point
Dato : 11-07-06 12:47

Jeg er landet i et sort hul som jeg ikke kan komme op af igen.

Jeg går med nogle dårlige tanker som fylder hele min hverdag.

Jeg har brug for et spark bag i til at komme videre med mit liv.

Jeg har brug for at slippe disse tanker, flytte fokus på de gode ting.....men hvordan??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-06 12:52

Prøv at fortælle om der findes >gode ting<, altså nogen af dine gode ting.
Så er det nemmere at hjælpe dig med at focusere.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 11-07-06 13:08

Noget så simpel som at finde en ny hobby eller begynde til badminton kan hjælpe!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-07-06 13:21

Skriv evt. en liste over "plus og minus ting".

Sørg for, at du får væske og søvn nok.

Gør små ting for dig selv.

Slap af og tillad dig selv at have det skidt, så går det hurtigere opad, end hvis du presser dig selv til at få det bedre.

Hanne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-06 13:22

Mmmmm, det kan have så mange årsager...

Hvordan går det med din kæreste? Flyttede I sammen, eller gik I fra hinanden? Eller er tingene uændrede?

Hvis dit sortsyn skyldes at du og han har slået op, så skal der jo noget tid til for at komme over det..

Men du skulle prøve at fortælle lidt mere om dine dårlige tanker. Og fortæl lidt om, hvordan din hverdag ser ud. Så har vi bedre mulighed for at komme med bud på, hvordan du kommer videre..

Kommentar
Fra : dlw

Dato : 11-07-06 14:19

Gik fra min ekskæreste for snart 3 år siden.
Det gjorde at hun fik det meget dårligt og blev meget ked af det.

Jeg følte mig som et dårligt menneske og havde skyldfølelse.

Min ekskæreste er nu kommet videre og er flyttet sammen med en ny kæreste.

Jeg har fundet en dejlig kæreste også men kan ikke slippe tingene fra fortiden, og
det har selvfølgelig stor indflydelse på mit nuværende forhold.

Jeg skal slippe tingene og se frem ad, men hvordan..??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-06 14:39
Kommentar
Fra : the1best

Dato : 11-07-06 14:56

En meget ringe trøst, kun tiden læger alle sår, men arrene vil stadig være der. Hvad er det for ting du ikke kan slippe? Den dårlige samvittighed burde du jo være ovre for i er jo begge kommet videre og har fundet en ny. Nu kender jeg jo ikke noget til jeres forhold, men kan forstå på dig du stadig har kontakt med hende. Drop den kontakt, hvis der ikke er børn med i det. Nu ved jeg jo heller ikke hvor gammel du er eller hvad din livserfaring er. Hvad det er du ikke kan slippe, må du udbybe.

The1best

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-06 15:07

Kode
Hvordan spørger jeg ham om vi skal flytte sammen?
Fra : dlw Vist : 56 gange
60 point
Dato : 17-10-05 11:41

--------------------------------------------------------------------------------
Min kæreste og jeg har snart været sammen i 2 år.
Vi er begge over 30 år.
Jeg vil gerne flytte sammen med ham, men synes det
er svært at ta hul på dette emne.
Hvordan spørger jeg ham?

http://www.kandu.dk/Spg76303.aspx

I det spørgsmål fra sidste efterår ønsker du, dlw, ved at flytte sammen med din kæreste, der er en "ham"...

Er du bisexuel og har du en kort hukommelse? Eller hvad?

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 11-07-06 15:38

Der var du vax Birgitta.. Hægter mig lige på denne tråd..

Kommentar
Fra : dlw

Dato : 11-07-06 16:01

Nej ingen bisexuel her

Det er min kæreste (hunkøn) som har skrevet indlæget med at flytte sammen. Vi benytter samme login.

Jeg (hankøn) kan ikke komme videre og kan heller ikke flytte sammen med hende når jeg ikke har det godt med mig selv.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-06 16:38

Held og lykke med fremtiden.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-06 17:21

Hej, dlw (han)
Det er noget rod... Årsagen til at du ikke kan komme videre er nok, at du er rendt for stærkt...

Du føler stadig, at ex-kæresten fra for 3 år siden er din kæreste som du har slået op med og som du føler skyld overfor...

Og alligevel var du allerede for over 2 år siden i gang med et nyt forhold.

Det bedste du kunne gøre var at gå i kloster... Ikke for altid, men måske et års tid. Ingen kvinder, -ingen jagt, ingen krav og forventninger.
En periode, hvor du kunne fordybe dig i dig selv og se på verden på en ny måde.

Nå, men du kan næppe gå i kloster. --Et højskoleophold uden kæreste kunne også gøre det. --Eller er der ikke et eller andet, du interesserer dig for, -en hobby, som du kunne tage op og fordybe dig i. Men en hobby UDEN kæreste.

Jeg tror meget på, at man skal være færdig med det ene forhold før man har en chance for at få et nyt forhold til at fungere.

Og til dlw (hun): Du må give ham meget plads... Måske så meget, at du mister du ham. --Men du får ham aldrig helt, hvis ikke du tør risikere det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-06 17:26

--Og forresten, se at få lavet din egen profil, dlw(hun). Det her er altså for forvirrende..

Det er nærmest det omvendte af skizofreni...

Kommentar
Fra : dlw

Dato : 11-07-06 18:26

Hej Birgitta

Tak for svaret og dine gode råd. Men det er ikke det jeg har brug for lige nu (klosteret altså..)
Jeg har også været alene, og ved at det ikke er det som skal til.

hilsen dlw (hankøn)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-06 19:35

Men du har været alt for lidt alene efter bruddet med din ex-kæreste. Det er en rigtig møg ide at kaste sig ud i et nyt forhold så hurtigt. Det er sandsynligvis det, du mærker konsekvensen af i dag, så længe efter...

Et nyt forhold reparerer ikke sårene efter et tidligere forhold. Nissen flytter bare med..

Det er både synd for dig, dlw(han) og din veninde.

Måske skulle du ofre tid og penge på nogle psykologsamtaler...
Jeg tror ikke engang det er en par-terapeut, der skal til i første omgang..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-07-06 20:02

Jeg er enig med Birgitta!

Moster Hanne

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 50 point
Dato : 11-07-06 23:27

Du skal sørge for at spise mange æbler! Hver gang du er trist skal du spise et æble - og hvis det ikke hjælper skal du spise et til o.s.v.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-07-06 01:00

Hvorfor det?

Godkendelse af svar
Fra : dlw

Dato : 12-07-06 07:55

Tak for svaret

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-07-06 08:40

Øhhhh, hva' skete der?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-07-06 14:17

Var det svar fra "m" eller "k"?

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 12-07-06 18:26

Jeg har læst med på sidelinien, jeg kan måske forestille mig, at spørgsmålsstilleren blev træt af, at hans kærestes spørgsmål blev et vigtigt punkt i svarene.

Måske er det så bedre at spise æbler

Så Hallo: Lav nu hver jeres profil - og held og lykke, håber du (spørgsmålsstiller) kommer op igen på en god måde

Knus Ripley

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-07-06 00:25

Hvor er det dejligt at have været til hjælp. Du er meget velkommen til at spørge en anden gang hvis du trænger til et godt og klogt råd