/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Bruge en udenlandsk mobil i DK
Fra : asynie
Vist : 316 gange
20 point
Dato : 10-07-06 23:40

Hej..

Er der nogen der ved om man kan bruge en udenlandsk mobiltelefon i Danmark. Jeg overvejer nemlig at købe fra England..
Er der noget man skal tage hensyn til, nogen specielle mærker el.l..?
Alt der omhandler dette har interesse

Asynie

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-06 00:31

såvidt jeg ved ikke noget problem - bortset fra at det er en dyr fornøjelse da du vil kalde fra england og dem der ringer også kalder england.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-06 01:51

Bare det er en gsm telefon til 900 /1800 Mhz er det i orden. Det er alle de gængse europæiske. Kun USA og deres proselytter er anderledes. Der findes dog nogle, som kan det hele. det afgørende for om den fungerer og prisen er det SIM kort , der sættes i telefonen. Med et kort fra en dansk udbryder, telefonerer du fra danmark til danske priser. Med et engelst kort, bliver det en kostbar affære at bruge den i Danmark.

Hvis du vil købe i England, fordi du der har fundet et fabelagtigt godt tilbud, hænger det formentlig sammen med at du så også er bunden til et dyrt engelsk abonnement. Da det er besværligt for en engelsk udbyder at komme efter dig i Danmark, når du ikke betaler abonnementer, vil han formentlig slet ikke sælge til dig, med mindre du har en fast engelsk adresse. Det er forståeligt nok.

Herudover plejer udbydere at låse telefonerne, så de kun virker med udbyderens kort. Den lås kan du få brudt lovligt.
Så hvis du får fat i en billig telefon i England, skal du have låsen brudt ( mange gør det for en 50 kr) og derefter tegne et billigt dansk abonnement , kan f. eks være Telmore. Derefter er det bare om at sk... på det engelske selskabs opkrævninger og regne med at de i praksis ikke kan gøre dig noget for di deres udgifter til udenlandsk inkasso er for store. Det er ligesom med udenlandske parkeringsbøder.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 11-07-06 08:55

Det gir nemt en masse bvl - hvis du ikke undersger det til bunds

Kommentar
Fra : asynie

Dato : 11-07-06 11:20

Jeg havde egentlig i sinde at købe en brugt telefon via ebay.. Så den skulle ikke være låst til noget som helst. (det oplyser sælger jo)

Så jeg kan altså godt bruge en engelsk, ikke sim-låst, mobil i Danmark med mit Telmore-simkort...? (Bare lige en gang til for prins Knud, heh)

Kommentar
Fra : peterjg

Dato : 11-07-06 12:16

Du kan også risikere at en mobil købt i udlandet ikke har Dansk skrift indlagt i dens menu. Det har jeg prøvet med en telefon fra Tyskland.

Hilsen Peter