/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Greb / Håndtag til skuffer
Fra : Løvepigen
Vist : 1793 gange
100 point
Dato : 08-07-06 20:55

Vi har revet indmaden ud af et skab og vil bygge nogle skuffter og sætte i. Det er på det kommende børneværelse og jeg kunne godt tænke mig at håndtagene var nogle børnehåndtag. fx store blomster eller bamser eller noget.

men hvor pokker kan man finde sådan noget henne ?

mvh Løvepigen

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 08-07-06 21:39

Gå i en legetøjsforretning og køb de ting du kunne tænke dig at forandre til håndtag. Køb nogle bolte m/møtrikker og spændeskiver og monter disse i legetøjet ved hjælp af en boremaskine og noget egnet lim. Det lyder sværere end det er, men det er faktisk ikke spor vanskeligt og så får du præcis det DU ønsker. På med vanten. M.v.h.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-07-06 22:00

ja med lidt fingersnilde er det kun fantasien der sætter grænser og hvis du alligevel tør at angribe ombygning af et møbel, er det da ikke tommelfingerne der er for mange af.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-06 22:27

nu du skriver blomster - bamser osv - har du tænkt på at håndtagene skal være nemme for børnene at både gribe og trække i ???

Blomsten kan jeg egentlig rigtig godt lide som ide - og den kan jo laves så den er rimelig nem for små børn at hive i - du kan lave en skabelon og få ens håndtag - husk der skal være en afstand til skuffen - det kan du for eks lave med stykker fra en rundping/stok/gardinstang i ens stykker.

Så er det bare at bore og skrue

som allerede skrevet - fantasien er stort set det eneste der sætter grænser

et ps... man kan i visse butikker og trælast købe sådan nogen trædukker der ligner klovne - helt i træ - de ville egne sig fint hvis de blev skåret halvt over - jeg har set det gjort men aner ikke hvad de hedder - (flot med farvede klovnehoveder for eks - eller noget der ligner børnehelt/heltinden)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-06 22:31

du får lige en til - små legetøjsrat til trækassevogne kan fås i størrelser der sikkert ville passe - har ledt efter link men er gået i stå

Er det til pige eller dreng ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-06 23:06

http://www.minegenverden.dk/shop/default.asp?ReferrerStr=http%3A%2F%2Fwww%2Egoogle%2Edk%2Fsearch%3Fhl%3Dda%26q%3Dknager%2Bb%25C3%25B8rn%26meta%3Dlr%253Dlang%5Fda&ProductID=am3179%20træknage

ovenstående link faldt jeg over i andet sammenhæng - men ok - det er knager - kom til at tænke på at de ville være herlige til for eks store skuffer som håndtag (tilmed billige )

Godkendelse af svar
Fra : Løvepigen

Dato : 09-07-06 12:02

Tak for svaret arne.jakobsen. Det var en rigtig god ide ! :)