/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Insektstik
Fra : jysch
Vist : 5573 gange
100 point
Dato : 07-07-06 13:39

Tirsdag aften blev jeg stukket på benet. Onsdag aften var det helt rødt og meget hævet, og om natten havde jeg meget uro i benet. Torsdag gik jeg til læge som mente at det var stik af en hestebremse, og jeg fik penicilin. Torsdag sidst på dagen havde jeg ondt i alle led og benet var meget hævet og rødt, og jeg havde kvalme og var meget utilpas. Idag fredag er benet stadig rødt og jeg er stadig kvalme og er utilpas.

Kan det skyldes stikket eller kan det være andet, hvis nogen har erfaring med sådan noget - hører jeg gerne om det.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-07-06 13:42

har selv fornøjelse af anti histaminer, altså allergipiller mod den slags...

men vil da i dit sted ikke undlade at kontakte lægen igen...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-06 13:44

Ring til lægen og forklar at du stadig har det dårligt.

Hvis du ikke kan få fat i lægen, så må du efter kl. 16:00 ringe til lægevagten evt. tage på skadestuen.

God bedring

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-06 13:56

Mærkede du det insektbid eller opdagede du først dagen efter at du var blevet stukket.

Det kan sagtens skyldes stikket, men noget tyder på at du har fået en alvorlig infektion, derfor ville jeg kontakte lægen igen.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 07-07-06 14:07

Jeg mærkede godt stikket, men ingen reaktion før dagen efter - Det skal også siges at det overhovedet ikke klør, det er kun meget rødt og så er der kommet en stor vabel, nok der hvor der er stukket. Kan også se at der er ligesom noget på det andet ben, men det hverken klør, eller er hævet og spænder, bare lidt rødt. Men hvor det nye sted er som en 5 kr. er det gl. sted som en underkop og rødmen breder sig om foran på benet.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 07-07-06 14:17

Du må til lægen igen. Helst i dag. Det kan jo godt udvikle sig endnu mere.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-07-06 15:20

enig, der skal en læge til dette omgående

god bedring

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-07-06 20:10

Du er først startet på penicillin i går... Giv det lige en chance mere... Det tager lige et par dage, før det virker. Det er godt, at du har fået penicillin i en fart.

Hvis du ikke har det bedre i løbet af week-enden, så skal du nok have læge på igen. Og selvfølgelig hvis du bliver mere dårlig. Men det giver vist sig selv.

Hvor meget penicillin har du fået? Jeg tænker på, til hvor mange dage?

Det kan være en god ide at have Mepyramin-creme eller lignende i huset hvis man reagerer kraftigt på insektstik.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 07-07-06 20:32

Tak for svaret ans. Er nu glad for at jeg tog til læge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-06 20:45

Hvis man er allergisk overfor insektbid/stik så hjælper mepyraninsalve hverken her eller der. Taler af erfaring.

Citat
Kan også se at der er ligesom noget på det andet ben, men det hverken klør, eller er hævet og spænder, bare lidt rødt. Men hvor det nye sted er som en 5 kr. er det gl. sted som en underkop og rødmen breder sig om foran på benet.

Det bekymrer mig.

Du skal tale med din læge om evt. medicin mod den allergi, som du har.

Det er rigtigt, at der godt kan gå nogle dage, før penecillinen virker, men det undrer mig at du på det andet men også har fået udslæt. Det kan jo være et "stik", som du ikke har bemærket.

Jeg nåede selv på skadestuen 2 gange i løbet af et døgn. Jeg troede at min finger, efter et stik af en hveps, skulle springe i luften. Jeg har stadig fingeren , men får nu medicin (recept) så insektbid/stik ikke bliver større end en lille rød knop.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-06 20:47

Jeg havde ikke set at du havde lukket spørgsmålet.

Hvad sagde lægen?