/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvad siger reglerne om at beta
Fra : reneholm
Vist : 599 gange
200 point
Dato : 07-07-06 13:12

Jeg har skiftet arbejde og til den første kom der en læn ind på kontoen fra det gamle job, jeg har nu fået en hilsen fra dem om at der er sket en fejl og at jeg bedes overføre dem til dem.

Jeg har hørt at hvis der bliver fejloverført er det en fejl og jeg er ikkeforpligtet til at sende pengene retur, jeg har gjort krav på noget omkring min kontrakt, som de nedjusterede uden at give mig en ny, derfor er jegselvfølgelig ikke så villig til at give dem noget retur..

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-07-06 14:08

Hej reneholm
Jeg kender ikke nok til dit spørgsmål til at svare på det, men prøv evt. følgende link.

http://www.familieadvokaten.dk/

Jeg har selv benyttet dette link med gode resultater.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-06 14:41

Svarede beløbet til den løn, du plejede at få?

Hvis du er vidende om at du ikke ville være berettiget til at modtage beløbet, så skal du tilbagebetale. Fik du ikke en opgørelse over hvad beløbet dækkede?

Citat
jeg har gjort krav på noget omkring min kontrakt, som de nedjusterede uden at give mig en ny, derfor er jegselvfølgelig ikke så villig til at give dem noget retur..

Kontakt den gratis advokathjælp i din bopælskommune.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-07-06 14:50

Man skal være i meget god tro for, at tilbagebetaling ikke kan kræves.

Hvis du selv modregner et ikke anerkendt tilgodehavende vil du kunne komme galt afsted da der som minimum vil være tale om selvtægt.

Hvis du har et sikkert krav vil tilbageholdelse af et beløb kunne sikres som en arrest i det der skal tilbagebetales, men det skal gøres over fogedretten og dermed skal du kunne bevise dit modkrav.

Jeg tror også du har brug for juridisk vejledning fra Advokathjælpen.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 08-07-06 12:08

Pengene skal betales tilbage. Du er jo ikke i tvivl om at der foreligger en fejl.

Såfremt du har et tilgodehavende, skal du inddrive dette med hjælp fra din fagforening eller en advokat.

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 08-07-06 23:25

Jeg vil ikke modregne noget selv, men kan jo skrive at det på en eller anden måde kan gå lige op med hvad de som jeg mener det skylder mig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-06 23:36

Du er nødt til at få juridisk hjælp, enten fra fagforening eller den gratis advokathjælp.

Hvis du tilbageholder "lønnen" får du en sag på halsen. Taber du sagen, skal du også betale sagsomkostninger.

Du mener at firmaet skylder dig penge, men det berettiger dig ikke at tilbageholde et beløb, der fejlagtigt er indsat på din konto.