/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
www.dr.dk lyden er meget svag
Fra : steenfibiger
Vist : 663 gange
159 point
Dato : 04-07-06 11:59

Jeg kan nu godt spille CD og hente andre lydfiler fra nettet, og PC-en spiller fint med Media Player. Men jeg kan ikke høre radio eller se TV fra Danmarks Radio på www.dr.dk og jeg kan heller ikke se DVD, selvom jeg har en kombineret CD og DVD afspiller i min PC. Er det fordi jeg skal opgradere min Real Player, eller er det et andet problem? Tak, hvis du vil forsøge at afhjælpe dette problem.
Sommerhilsener fra Steen

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 04-07-06 15:48

Mon ikke du blot skal justere dine lydegenskaber?
Desuden kan du også justere højden af lyden i DR's player med den lille skyder (højre/venstre)

(Forudsat at du kører winxp:)
Prøv at trykke på "start" + "kør"
Skriv sndvol32 og tryk enter eller ok.

Find skyderen til "Wave" og kør den opad.
(Kan du ikke finde Wave, skal du trykke "indstillinger" og "egenskaber" og sætte flueben i "Wave"

Løser det ikke dit problem kan det måske være din lydkort-driver, der skal opdateres.
Eller måske har du sat dine højttalerindstillinger til at være 5.1 surround, hvor du kun har 2.0 højttalere tilsluttet eller noget i den retning.

Jeg håber det kan hjælpe dig...
Mvh. CarstenGP

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 04-07-06 17:25

Alle justerbare volumenskydere er sat til maksimum, men det hjælper ikke. Det glemte jeg at skrive. Lyden fungerer godt nok fra andre hjemmesider og ved CD-afspilning.
Tak for dit forsøg på at hjælpe mig.
Steen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-07-06 17:29

måske det bare er en codec du mangler

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 04-07-06 20:04

Hvad er en codec?
Tak for tipsene
Steen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-07-06 21:16

en codec er et lille program der sklal installeres for at de forskellige temaer og lignende kan afvikles på de forskellige mediaplayers.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-07-06 21:17
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-07-06 21:18

før nævnte er bare et eksempel på nogle codec. Jeg har fundet en hel pakke med forskellige du bare kan installere

http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-07-06 16:19

Jeg kan ikke forstå, at ingen kommenterer mit spørgmål om, hvorvidt jeg skal opgradere RealPlayer for at kunne høre og se udsendelserne fra Danmarks Radio?
Hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 159 point
Dato : 06-07-06 19:30

Jeg ville nok nærmere anbefalde dig at hente den nyeste version af MediaPlayer, da det er den DR bruger

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 07-07-06 11:04

Jeg har hentet den nyeste version af MediaPlayer, og det gav ingen forbedring. Jeg troede at DR brugte RealPlayer. Men der tager jeg måske fejl.
Hilsen
Steen

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-07-06 11:44

De bruger Media Player, men kan også bruge RealPlayer og andre...
Se her; http://www.dr.dk/netradio/afspillere.asp

Hvilket lydkort har du? - Er det onboard eller PCI?
Måske er der en hardware- eller softwaremæssig fejl i dit lydkort.

Prøv at geninstallere driveren i kontrol panele/system/hardware/enhedshåndtering under lydenheder.

Kør evt. windowsupdate og se hvad der ligger af opdateringer.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-07-06 12:10

Har du set under MediaPlayer - funktioner/indstillinger/ydeevne---forbindelseshastighed
Sæt den til at finde hastigheden selv.
Samme sted, under filtyper, sæt den til at afspille alle.
Samme sted, under enheder, der er også muligheder, har ikke selv rodet med det.
Ellers må du bare nøjes med elendig kavlitet.
Mener der er flere herinde, der har klaget over dårlig kvalitet,
også på Sputnik.
Når du afspiller film/musik, plejer der stå, i hvilken kvalitet det bliver sendt/modtaget.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 14-07-06 14:28

Jeg har jo også et DVD-afspilningsproblem! Hvordan løser jeg det?
God weekend,
Steen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 16:19

Du installerer den codecs pakke, ovenfor.
Kan være det hjælper.

Ellers gør som jeg skrev, sæt din Media Player til
at afspille alt...

Og du har vel opdateret dine lyd drivere...

Prøv at gå til kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering.
klik dig ind på lydenheder.
Hvis der er røde flag ved noget.
Dobbeklik på fejlen og opdater driverne.

Kan være du skal hente nye drivere, hos producenten
af dit hardware, eller giv tilladelelse til at du opdarerer.

Problemet kan også ligge i kontrolpanelet, se efter om der ligger programmer
der muligvis også styrer din lyd.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 16:29

Har du de originale CD´er der fulgte med din Pc
så sæt dem i og den den opdatere drivervene derfra.
Eller geninstaller dem.

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 17-07-06 10:05

Tak for svaret CarstenGP. Jeg har opdateret min MediePlayer, men det blev faktisk bedre af at jeg afinstallerede min RealPlayer. Rigtig godt er det ikke, men måske er PC-en ikke stor nok at modtage DR-programmerne. MediePlayer filer, jeg henter ned fra nettet og CD-er afspilles fint nok.