/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
20 GB trafik.
Fra : spimmer
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 03-07-06 16:35

Hej.
Når der i forbindelse med et webhotel står at det er incl. 20 GB trafik om måneden, er jeg kommet stærkt i tvivl om, hvad det betyder. Er 20 GB lidt eller meget?

mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-07-06 19:31

Det er rigtigt meget.

Det det betyder, er at andre der besøger din side har 20 GB til rådighed
til downloade og bare se på din side,
Har selv "kun" 5 GB til rådighed, før siden viser, kan ikke vises,
da kvoten er opbrugt.

Men du skriver ikke, hvor meget du så betaler for det, eller hvilket hotel
du har.

Betaler du 9.- pr mnd, vil jeg gerne vide, hvor du har hotellet.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 03-07-06 19:50

20GB er meget. !

Men det kommer selfølgelig an på hvad man vil bruge siden til.

Hvis du ligger et meget stort billede på sådan en side, på eks.
1MB og en anden ser på det, så er trafikken 2MB.
Altså ville du kunne ligge 10.000 KÆMPE Billeder på en månede, og de vil alle kunne ses en gang.

Hastighedder på internet bliver beregnet i bit, det forstås som en række nuller og ettaller.
1Byte af dem er 8 nuller og ettaller, hvis du feks har en hastighed på 1024Mbit
svarer det til at du kan overføre 1024/8 = 128KB på et sekund eller 1MB på 8 sekunder.
Da 20GB er 20.000MB vil det altså tage dig 20.000*8 = 160.000 sekunder,
eller ca. 45 timer for helt selv at opbruge din månedeskvote.
og det er uden pause.

Til sammenligning fylder dagens ekstrablad ca.40-60MB og det er inklusiv ALT, og med meget
størrere billeder en hvad man se når man læser den online.

Håber at det ikke blev for nørdet.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-07-06 20:08

Ville bare gerne høre, hvor han kunne få det BILLIGT.......

Ellers skal/plejer man at skulle betale for EXTRA, og det er ikke pengene værd.

Men har da på et tidspunkt, lægt en side op, der fyldte 23 MB
hvilket vil sige, at det tager en evighed, for at se min side, med vand, der bølger.

Men ellers har natmaden da helt ret, næsten
Da det er DOWNLOAD, fra din side, der tælller, på dit forbrug "20 GB"
Ikke hvor hurtigt andre kan hente din side ned.
Men helt sikkert til GENE, for andre der skal ind på din side
på samme tid.
Tvivler nu også på, at du får lov til at lave en sådan "forside"
uden at du bliver bekendt med din udbyder
der meget gerne vil, sige til dig, hvordan du undgår
disse store filer......
Men du har da lov til DET.

Men det er selvfølgeligt RET IRRITERENDE at sidde og vente en ½ time, før siden LOADER,
og så er der INTET at se.....alligevel

Men det kan komprimeres, med diverse programmer, så siden vises
næsten med det samme.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 03-07-06 20:29

Hej.
Jeg er blevet meget klogere af jeres svar. sofus.dk jeg har hotellet ved Buydomaims.dk. Selve webhotellet er gratis, man betaler kun for oprettelsen + for at få registreret domænenavnet. Man kan godt bruge sit "eget" domænenavn.

mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-07-06 20:44

Hotellet eksisterer ikke.
Eller forkert adresse.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-07-06 20:49

Er meget i TVIVL om
hvad du roder dig ind i
PAS PÅ

Alt for mange udbydere, bruger kun din MAILadresse.

Men kom lige med en melding,
og du er sikker på, det ikke er en COM adresse.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-07-06 20:50
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-07-06 20:51
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-07-06 20:51

sofus. Selfølgeligt er de da rigtigt hvad jeg skriver,
bare forsøgt forklaret teoretisk
Og trafik tæller da begge veje !

spimmer, du mener vel:
https://www.buydomains.dk med 500MB plads og 20GB trafik.
det ser da ok ud.
men bemærk lige https://www.buydomains.dk/hostzero.asp
i bunden står 'no sharing', altså ingen fildeling, og det er et vidt begreb.
Hos eks. http://web10.dk er fri trafik, fri trafik, der er begrænsningen så,
at der højst kan være 50 besøgende på en side/domæne ad gangen.

Hos stofanet er trafikbegrænsningen 5GB pr. husstand , (sidst jeg kikkede).

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 03-07-06 20:57

Hej !
Ja, det er den i hjernen indbyggede stavekontrol, som svigtede her i varmen.

Jeg er godt klar over begrænsningerne, som jeg kan leve med, da hotellerne skal bruges til mindre lukkede foreninger.

mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-07-06 20:58

natmaden.......var lige ved at sluge mig selv, da jeg havde skrevet det.
GODT ORD IGEN______IGEN

Men at oprette dig der, ville jeg have mine tvivl OM.
Få noget, alle, næsten kender til.
Er du i tvivl, må du låne et af min domainer, hvor du kan oprette en side/subdomain.
-------
Bare for at afprøve skidtet.
det er web 10 og der har du 1 GB upload, og helst ikke over 5-10 ned.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 03-07-06 20:59

Hej.
sofus.dk - ja det er dk-domæner.

mvh

spimmer.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-07-06 21:01

Skide varme, godt man har klima anlæg,,,,,,,21 *

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-07-06 21:08

Jeg har 12-14 domæner på web10 hvoraf 3 er flyttet hjem til mig, og kører på SME/unix/Freebsd.
og 12 andre steder.
så nej tak sofus, men send gerne et bidrag et elregningen

Fik du et svar spimmer.?

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 03-07-06 21:18

Tak for svaret natmaden. Jeg tager chancen. Hvis alt går galt, så har jeg i det mindste domænenavnene - de er bekræftet af DK Hostmaster.
Tak for hjælpen alle sammen, jeg skal nok komme med en tilbagemelding, når jeg har afprøvet domænerne.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-07-06 02:26

selv tak, og ja ellers flytter du dem da bare, det er jo dig der har pinkoden hos hostmaster.

b-one har også en sjov ting, man kan lade subdomæner pege eks hjem til en selv,
lidt nørdet, men spændene at man kan, og så mener jeg ikke at trafik det tæller,
andet end hvad man har hjemme !

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 05-07-06 19:26

Hejsa

Jeg må på det kraftigste advare imod flere af de hostingfirmaer der nævnes.
Fri trafik eksisterer ikke og har du for meget trafik, skal din webhotel udbyder nok fortælle dig hvad du må og ikke må, som regel plejer de dog at lukke hotellet forinden, hvis du er uheldig.
Alternativt sender de dig en regning på 2 kr. GB eller mere og så kan det hurtigt blive dyrt.

Mogens