/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
JS i side med frames
Fra : renekure
Vist : 746 gange
200 point
Dato : 30-06-06 11:40

Hej.

jeg skal bruge et popup vindue på en side med frames.
Jeg har scriptet klar, og det fungerer på "alm" sider, men ikke på den side jeg skal bruge det på.

Siden jeg skal bruge det på, er opdelt i 3 frames (top, venstre menu og main)
Jeg har indsat scriptet i "index.htm" filen, der rummer oplysningerne om "rammerne"

men det virker sgu ikke !!!!

nogen der kan give et kvalificeret bud på hvorfor.

mvh René

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 30-06-06 12:27

SEnd scrp scriptet

FigoFidel

www.zado.dk

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 200 point
Dato : 30-06-06 13:13

Rammesiden viser rammer.
Læg det på den side som skal ligge i en af rammerne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-06 18:27

Som EC skriver: Du skal IKKE lægge det på index siden fordi den kun styrer rammerne, scroll og deres størrelse.
Hvis det er noget der skal åbne på det der fremstår som din startside skal du normalt sætte scriptet på den side der åbner med hovedrammen.
Hvis et script for eksempel er til menuen vil man sætte scriptet på den side der ligger i den ramme hvor menuen skal være, typisk venstre eller top.

Jeg er holdt op med at bruge rammer fordi der er for meget der bremses af disse og i stedet opretter jeg en skabelon, som jeg bygger alle siderne på. Jeg bruger tabeller, men det smarteste er css (vil nogen sige).

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-06-06 20:45

Ja BjarneD css er godt til at rette alle 23 sider på en gang hvis eks. baggrunden skal være grøn i stedet for blå.
Og vil du lege lidt så fører du flere css styringer sammen til en eller flere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-06 23:40

Hvorfor lægger du ikke bare dit script i en extern fil f.eks. 'mit_script.js'. Inkludere det med <script type="text/javascript" src="mit_script.js"></script> i <head>...</head> sektionen, samt referere det i den rammeside hvori det skal benyttes?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 21-07-06 17:46

Tak for svaret e.c.