/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Arkitekt
Fra : ejay1982
Vist : 2373 gange
20 point
Dato : 30-06-06 11:37

Hvad kræver det for at blive arkitekt?
Jeg har en uddannelse som teknisk designer
Hvilke karakterer skal man have i hvilke fag?

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 30-06-06 11:44

Hejsa Jeg er også udd teknisk designer og ønskede at blive arkitekt det letteste ville være hvis du ringede til den nærmeste arkitekt skole og hørte hvad lige netop du havde brug for deteneste du kan bruge din nuvæende udd til er at du har en tegning forståelse og ikke en du kan bruge til arkitekt udd men en der giver dig lidt gode point
MVH Karina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-06 11:48

Citat
Adgangskrav: Bachelor: gymnasial eksamen. Kandidat: relevant bacheloruddannelse

http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-kreaarkitekt

På ovenstående link kan du læse om uddannelsen.

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 30-06-06 11:55

man kan da søge om optagelse med en eksamen som bygningskonstruktør. hvilket er en videreudd. af teknisk designer.
Er der ingen der kan fortælle mig om karakterer?

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 30-06-06 12:03

jow jow men du kan ikke søge direkte med en udd som teknisk designer
da jeg "for mange år siden undersøgte det " var der forskellige trin man kunne søge på eks du har en HTX med gennemsnit på 9 så kan du komme ind på trin 1 osv der ned efter men som skrevet ring til arkitekt skolen de ved hvad lige DU skal bruge for at komme ind

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 20 point
Dato : 30-06-06 13:01

Hej jeg er snart færdig som arkitekt og kan fortælle dig at du enten skal være bygningskonstruktør, have en adgangsgivende ungdomsuddannelse eller søge ind via optagelsesprøven.

Karaktergennemsnittet ændrer sig fra år til år sidst jeg hørte noget var det 9,3. i århus er det lidt lavere.

Bliv klogere på vores hjemmeside www.karch.dk

Godkendelse af svar
Fra : ejay1982

Dato : 03-07-06 08:17

Tak for svaret jomfruane.