/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ingn adgang med adgangskode
Fra : nhaibau
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 29-06-06 13:28

Jeg har sat en adgangskode på min bærbare Fujitsu, så andre ikke kan bruge min computer. Ved oprettelsen skal man - som altid - gentage sin kode for at sikre, at man har skrevet det rigtige. Oprettelsen forløber problemfrit.

Men så sker der noget uventet.

Jeg kan ikke få adgang til min computer, da den ikke godkender den kode jeg indtaser. Der er taget hensyn til store og små bogstaver.

Hvad søren skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : nhaibau

Dato : 29-06-06 13:29

Jeg har ikke noget software til min computer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-06 13:38
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-06 13:52

du kan evt også komme udenom det ved at bruge tasterne Alt + F4 samtidg

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-06-06 14:00

Hejsa

er det når du tænder/genstarter computeren eller når du looger på Windows ??

bruger du speial tegn så som @ samt kombination af tal og bokstaver ??
hvis du skal bruge ALT-GR tasten så bruge istedet CTRL + ALT samtidigt i venste side af
tastaturet..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-06 14:02

tjah - og så er det muligt du kan komme udenom også ved at trykke ctrl + alt + del to gange i træk

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 08-07-06 01:02

hvis du skal have reset'et din kode kan du starte computeren i "fejlsikret tilstand" vha. F8 når den starter op(dette skal gøres efter den har boot'et og inden den har fundet windows på dit harddisk - kan godt være lidt svært)
så log'er du ind med adminstrator og her kan du fjerne din kode igen og starte forfra.

dette virker kun hvis du kan huske dit password til din adminstrator profil:)
håber det hjælper