/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Computer ??
Fra : Nordania
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 17-12-02 14:16

Vi vil købe en brugt computer til vores søn som han skal kunne spille spil på. Hvor stor skal den være ???

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 17-12-02 14:28

Det kommer an på hvor nye spillene skal være. Hvis det f.eks. er de Disneyspil der kom for et par år siden, ville jeg mene at maskinen burde være på 800-1000 Mzh, 128Mb RAM (gerne 256), 10-20Gb harddisk eller større, og et rimelig godt grafikkort.

Mvh

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 17-12-02 14:49

Hvad er et godt grafikkort ?

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 17-12-02 15:04

U-ha, det tør jeg dårligt komme ind på, uden at få en masse høvl fra andre... . Det er der mange delte meninger om.
Men i mange tilfælde er bare et nyere seperat grafikkort, der ikke er integreret på bundkortet bedre end intet. Jeg synes dog ikke det er der skal være altafgørende hvis du ellers kan få de andre betingelser opfyldt til en billig penge - så kan grafikkortet komme senere.....

Mvh

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-12-02 16:01

Snakker vi de nyeste spil, er tendensen at nogle af dem kræver 256 Mbytes ram eller mere og derfor er 512 Kbytes ram ved at være standard.

Også gerne 32 Mbytes eller mere på grafikkortet, så burde i være kørende...

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 17-12-02 20:36

Hvor gamle er jeres søn, og hvilke typer spil er han til. plus (vigtigst) hvor meget vil i spændere?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 14:24

> Vi vil købe en brugt computer til vores søn som han skal kunne spille
> spil på. Hvor stor skal den være ???

Det kommer an på hvilke spil han skal spille

Tetris og packman stiller ikke de store krav, men det gør til gengæld spil
som BF1942, GTA3 osv.

Jeg sidder med en 1400mhz T-fugl og geforce 2 pro med 64mb ram. Jeg har
endnu ikke oplevet et spil, der ikke kørte helt tilfredsstillende.

Så mit forslag vil nok være noget i retning af:

1000+ mhz
40+ gb harddisk
Geforce 2+ (_ikke_ MX), Radeon 7500+ eller noget i den stil - med 64mb ram

Med ovenstående kan du efter min mening ikke gå helt galt i byen...

Kig lidt rundt på dk.marked.privat.edb - der er der en del der har samlede
computere til salg.
Evt. kan du købe en næsten hel samlet computer, og så købe et billigt
Gfx-kort, harddisk eller hvad der nu mangler...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 14:24

Ca. 3,5 meter.....neeeejjj sludder men du må lige precicerer hvilke spil da
der er meget forskel på lidt ældre og så de nye...
"Nordania" <Nordania.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DsFL9.2805$Hl6.282632@news010.worldonline.dk...
> Vi vil købe en brugt computer til vores søn som han skal kunne spille
> spil på. Hvor stor skal den være ???
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 14:25

Den største overhovedet muligt, spil er det mest krævende der findes, og han
vil sikker godt spille gta3, fifa2003 o.lign.

Geforce grafikkort 128 ddr ram eller tilsvarende er et must

Mvh Per-Nille

"Nordania" <Nordania.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DsFL9.2805$Hl6.282632@news010.worldonline.dk...
> Vi vil købe en brugt computer til vores søn som han skal kunne spille
> spil på. Hvor stor skal den være ???
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 16:01

det optimale ville være følgende
http://www.snabel-a-computer.dk/iow9020.html - den dyreste af dem, husk
barnet bliver kanonglad for dig resten af 2002 )

nej pjat, man kan sagtens bruge en maskine af mindre størrelse, en billig P4
evt ca 1400 Mhz der kan fåes til rimelige penge, og så en god grafikkort,
man kan virkelig mærkeforskel, hvilke du skal vælge til spil, vil jeg bede
dig om at læse om ovre i dk.edb.hardware.grafikkort

Hilsen TR

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 17:34

On Tue, 17 Dec 2002 13:14:24 GMT, "Nordania" <Nordania.news@kandu.dk>
wrote:

>Vi vil købe en brugt computer til vores søn som han skal kunne spille
>spil på. Hvor stor skal den være ???

GameBoy eller Playstation - begge fåes til under 1.000,-!

Henning
hsb(at)image.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 21:24

"Torben" <rubyto@image.dk> wrote in message
news:atne7e$m7o$1@eising.k-net.dk...
> det optimale ville være følgende
> http://www.snabel-a-computer.dk/iow9020.html - den dyreste af dem, husk
> barnet bliver kanonglad for dig resten af 2002 )

Øhh

Processor med lyskøler, hvad skal det nu sige? Kan lys nu også køle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 22:12

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> wrote in message
news:3dff87df$0$47407$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>snip<
> Processor med lyskøler, hvad skal det nu sige? Kan lys nu også køle
>
måske følgende kan føre dig på sporet
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=835

TR
)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 22:47

"Torben" <rubyto@image.dk> wrote in message
news:ato3uf$j3n$1@eising.k-net.dk...

> måske følgende kan føre dig på sporet
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=835

WOW Det er noget der <virkelig> gør det atraktivt at købe en sådan pc

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-12-02 00:12

>
>"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> wrote in message
>news:3dff87df$0$47407$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>snip<
>> Processor med lyskøler, hvad skal det nu sige? Kan lys nu også køle
>>
>måske følgende kan føre dig på sporet
>http://www.studiedata.dk/product.asp?product=835
Flot, men når man klikker på billedet for at få et større et, så
er det ski' den samme størelses.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-12-02 15:05

Bjarke Hansen wrote:
> "Torben" <rubyto@image.dk> wrote in message
> news:atne7e$m7o$1@eising.k-net.dk...
>
>>det optimale ville være følgende
>>http://www.snabel-a-computer.dk/iow9020.html - den dyreste af dem, husk
>>barnet bliver kanonglad for dig resten af 2002 )
>
> Øhh
>
> Processor med lyskøler, hvad skal det nu sige? Kan lys nu også køle

Nej det er til at køle lyset så det ikke bliver for varmt...*G*

/Anders

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 03-01-03 03:15

prøv at klikke her hen - http://www.edbpriser.dk/computere/homemade.asp?ID=4

Der kan i se hvad man kan få for penge af nyt idag. Det er faktisk billigere end fleste går og tror.

Annuller spørgsmålet
Fra : Nordania

Dato : 03-02-06 13:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål