/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Begynder MC ?
Fra : Puch1
Vist : 1008 gange
50 point
Dato : 27-06-06 20:37

Hej, jeg kunne godt tænke mig at vide hvad for en mc i synes er en god begynder på 250 ccm. Er mest til de lidt chopper lignende. Har selv kigget på Suzuki GN 250, men nogen siger den er dårlig, Hvorfor.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 27-06-06 21:26

Suzuki GN 250 er bestemt ikke dårlig.

Men det er en maskine du hurtigt bliver træt af, fordi den ikke kan yde meget mere end en ulovlig knallert, med den lille encylindrede motor.

Men en god chopperlignende begyndermaskine, er en Suzuki GZ 250 Marauder.

Den kan køre 120 km/t og er billig at køre på.

Suzuki er noget af det billigste og mest stabile motorcykel du kan købe.

mvh dova

Kommentar
Fra : O.B

Dato : 28-06-06 01:37

Hold dig værk fra Suzuki, billige at købe men lidt dyrt i resavedele.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-06-06 17:23

Citat
Hold dig værk fra Suzuki, billige at købe men lidt dyrt i resavedele

Helt ærligt:

Sikke noget ævl.

Du skal lede meget længe for at finde en MC der er billigere at reparere på end en Suzuki + at det ikke er nær så svært at skaffe stumper, og hvis de behandles ordentligt, går de ikke bare sådan i stykker.

Jeg har f.eks. selv en 26 år gammel Suzuki 400.

Det eneste der nogensinde er kostet på den, er almindelig vedligeholdelse, tændrør, dæk, kæde/tandhjul og et par batterier.

Jeg har derimod f.eks. oplevet folk der skulle vente i op til et halvt år på en lille ussel dims til en Yamaha, og så kostede den bare adskilligt tusinde kroner. Ikke særlig smart når man gerne vil ud at køre på en kun ½ år gammel maskine.

mvh dova

Kommentar
Fra : MIKAELBECK

Dato : 30-06-06 15:09

Jeg kan anbefale en Yamaha VIRAGO XV 250 SOM ER EN DEJLIG LILLE CHOPPER.
DEN VEJER 140 KG. OG HAR 21 HK.

HILSEN

MB

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 18-07-06 21:48

Tak for svarene, Hvad synes i om Suzuki VL 250, den kan ses i Touring Nyt, mc-guiden 2006 :)

Godkendelse af svar
Fra : Puch1

Dato : 19-07-06 16:45

Tak for et godt svar og god begrundelse :)