/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
hjælp til eksmensopgave NU, tak!
Fra : lemor
Vist : 418 gange
24 point
Dato : 17-12-02 11:23

Hvordan konverterer man en .flafil (evt. en.swf) fil til et movieclip, der skal sættes ind i en anden .fla fil?

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 17-12-02 11:25

Dette findes der mange små - også gratisprogrammer på nettet der kan klare...

Kommentar
Fra : lemor

Dato : 17-12-02 12:26

okay? - men hvilke? kan det ikke gøres i Flash?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-12-02 15:22

hvorfor i alverden vil du konvertere en flafil for at smide den ind i en anden flafil ?

Kommentar
Fra : lemor

Dato : 17-12-02 18:21

Jeg har lavet flere scener som jeg vil have lagt ind som movie clips i en længere flashfil, derfor. Men jeg har fundet ud af det......

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 11:32

> Hvordan konverterer man en .flafil (evt. en.swf) fil til et movieclip,
> der skal sættes ind i en anden .fla fil?

du kan ikke konvertere en swf til et movieclip.. ehm.. men du kan sagtens
loade en swf ind i en anden swf.. brug LoadMovie(), og hvis du vil have
vist begge swf'er samtidig skal du sørge for at vælge en anden level, end
den swf du loader fra er i (som standard level0)..

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk - now with freelance section

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 24 point
Dato : 17-12-02 17:35

"lemor" <lemor.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:eWCL9.2707$Hl6.269737@news010.worldonline.dk...
> Hvordan konverterer man en .flafil (evt. en.swf) fil til et movieclip,
> der skal sættes ind i en anden .fla fil?

Hvis du vil have din swf til at være et movieclip, så kan du oprette et tomt
movieclip, og så importere din swf deri.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Kommentar
Fra : lemor

Dato : 19-12-02 07:50

Tak, tak!

Thomas´løsning er det jeg selv har fundet ud - og det virker helt efter hensigten.

Lene

Godkendelse af svar
Fra : lemor

Dato : 19-12-02 07:51

Tak for svaret Tomaten.