/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Digital TV tuner til bærbar
Fra : heseda
Vist : 682 gange
100 point
Dato : 25-06-06 09:40

Er der nogen anbefalinger til digital TV tuner til bærbar, skal bruges i campingvogn.
Jeg har læst om denne
http://www.itsvar.dk/jcs/articles/article.aspx?id=17

Findes det noget der er bedre til bærbar?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-06-06 11:05

Som udgangspunkt, tror jeg alle typer tv-tunere er jævnbyrdige. Men som altid, er det dine antenne forhold der bestemmer hvor godt et signal du vil få på skærmen. Her spiller det ind, under hvilken forhold du campere under.

Du skal have en god antenne udvendig på din campingvogn. Her er der to som jeg vil linke til. De har begge indbygget en forstærker og er også med indbygget 360 grader rotor, så du kan fange de stationer der findes horisonten rundt.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1072&n=10
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4882&n=10

Jeg bruger selv den øverste udgave til min bærebar, hvor jeg har en PCMCIA TV-tuner, der både kan høre normal, HD og med indbygget radio i et og samlede kort.
Kortet fulgte med PC'en som jeg købte i ALDI (MEDION), og har antenne stik til de medfølgende stavantenner, men som også kan tilsluttes andre antenner som ovenfor linket, eller en fælles antenne hjemme.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 25-06-06 14:11

severino: Jeg kunne godt tænke mig at høre om selve tv tuneren. Ang. antenne - så har jeg selv nr. 2 som du foreslår.
TV -tuner som jeg har læst testten af - er til USB 2 og med fjernbetjerning.
Har du fjernbetjening til din - eller hvordan "søger" du?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-06-06 17:58

Jo der er også en fjernbetjening med til denne PC, som bruges i flere situationer, bl.a. ved lydafspilning.
Ud over dette TV-kort, var der også en SD-kortlæser. Men den dækkede ikke mit behov, da jeg bruger flere forskellige slags memory kort.
Så ALDI havde i en periode, flere slags kort, hvor jeg valgte en kortlæser til PCMCIA, som kunne læse 26 forskellige slags kort (ja, det stod der sgu), samt en CF kortlæser med et blue tooth modul, så jeg må sige at jeg er dækket rimligt ind.

TV. tuneren søger selv hele båndet (båndene) igennem for signaler, hvorefter jeg kan knytte bemærkninger til hver enkelt den har fundet. - Den understøtter også tekst TV.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 25-06-06 18:10

severino: det lyder rigtig spændende. Kan du komme med lidt flere oplysninger omkring tv- tuneren. Hvor jeg feks. kan købe den - jeg går ud fra at ALDI, ikke lige har sådan en liggende - uden man også skal købe en hel PC

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-06-06 18:24

Måske skal du kontakte MEDION, som har stået for leveringen til ALDI!

Kommentar
Fra : bog

Dato : 29-06-06 19:24

severino: Er det et digital eller analog kort du har?
er det et analog kort er det ubrugeligt i 2009 når de analoge sendere slukkes.

heseda:
Skal det være Usb 2.0 eller Pcmcia tuner du vil ha når det er til en bærbar

Feks disse her. De har kun dvb-t tuner som er det du skal bruge med antenne modtagning
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194332
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=176179
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=185181

Dur det medfølgene software til visning af dvbsubtitles kan du bruge Mytheatre eller Dvbviewer

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-06-06 23:38

Kortet kan begge dele, lige som det kan køre PAL og NTSC. Og så er det jo ikke hele verdenen der digitalisere i 2009!