/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
ansvar for andres ting
Fra : snaptil
Vist : 638 gange
200 point
Dato : 23-06-06 19:03

hejsa min veninde er gået fra sin fyr, og han har nægtet at udlevere hendes ting. pludselig giver han og hans far besked om at de kommer i dag med tingene, hun gør opmærksom på at hun ikke kan få nogen til at hjælpe med at hente tingene op i en lejlighed på 4 sal, men de siger det skal de nok få hjælp med til. da de ankommer bliver tingene smidt på gaden. tingene bærer præg af at være skadet og misligholdt. plus hun nu står med en masse ting på gaden, her i dag sakt hans aften, som hun ikke ved hvad hun skal gøre med.
nogle råd.. jura ?

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 24-06-06 10:48

En svær situation at stå i.
Umiddelbart kan jeg ikke lige finde en § der siger hvordan det skal foregå, men sund fornuft siger at det må man ikke!
Jeg vil råde til at i tager kontakt til retshjælpen. Nu ved jeg ikke lige hvor i bor henne, men de fleste større byer tilbyder en gratis hjælp til sådanne sager. Dog møder de ikke i retten hvis det skulle komme så vidt, men de kan hjælpe med §'erne og med at skrive breve til diverse instanser.
Om ikke andet så har hun måske en forsikring der dækker skaderne, da hun ikke selv har påført dem. Men tjek med forsikringsselskabet.

Det er det jeg lige kan komme op med. Håber det hjælper.

Mvh.
MacMadsen

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 24-06-06 10:52

En svær situation at stå i.
Umiddelbart kan jeg ikke lige finde en § der siger hvordan det skal foregå, men sund fornuft siger at det må man ikke!
Jeg vil råde til at i tager kontakt til retshjælpen. Nu ved jeg ikke lige hvor i bor henne, men de fleste større byer tilbyder en gratis hjælp til sådanne sager. Dog møder de ikke i retten hvis det skulle komme så vidt, men de kan hjælpe med §'erne og med at skrive breve til diverse instanser.
Om ikke andet så har hun måske en forsikring der dækker skaderne, da hun ikke selv har påført dem. Men tjek med forsikringsselskabet.

Det er det jeg lige kan komme op med. Håber det hjælper.

Mvh.
MacMadsen