/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Scroll som pan
Fra : anv
Vist : 769 gange
40 point
Dato : 22-06-06 12:46

Hvordan får man scroll på musen til at fungere som pan?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-06 12:53

dur det ikke bare at klikke hjulet og derpå føre den op og ned osv som du ønsker ???

(tvivler på jeg forstår dit spørgsmål rigtigt - i så fald overse indlægget)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-06-06 12:56

Min logitech mus kan trykkes på scrollhjulet og der frem kommer en cirekl med et kryds i.
Nu bevæger skærmbilledet i alle retninger.
Det er noget som skal være i musen og programmet som hører til.
Hvis du i Autocad vil flytte noget ud over skærmbilledet følger den selv med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-06 12:58

e.c. i så fald var det jo ok hvad jeg mente

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-06-06 12:58

Det samme som Miritdk siger.

Rettelse:
cirekl > cirkel

Kommentar
Fra : anv

Dato : 22-06-06 13:29

Jeg ved godt man skal trykke scroll ned og flytte musen. Men når jeg gør det får jeg bare en menulinje frem. Jeg får ikke den cirkel frem med valgmuligheder, den kan jeg godt huske jeg har set før!
Jeg plejer nemlig at kunne bruge scroll som pan med den mus jeg har, men efter jeg har installeret scanner, virker det pludseligt ikke mere!
Har i et nyt bud?
Men ellers tak for indslagene!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-06-06 13:34

Så må du lige udskifte den driver til musen med de rigtige. Er det logitech.

Kommentar
Fra : anv

Dato : 22-06-06 14:31

ja det er logitech... men det burde vel være de rigtige drivere, når det virkede tidligere på dagen eller...?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-06 15:40

hmmm hvis det virkede tidligere på dagen kan det måske rettes ved en systemgendannelse ?

Kommentar
Fra : anv

Dato : 22-06-06 15:42

hvordan gør man det? eller det er måske ikke lige til at forklare?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-06 15:46

hvis det er første gang så gå i start - hjælp og support - find hvor der står fortryd ændringer ved din computer med systemgendannelse - gendan så din computer ved at vælge en af de markerede (blå) datoer og følg guiden.

Kommentar
Fra : anv

Dato : 22-06-06 15:50

ok, tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-06 15:53

håber det hjælper ellers kommer du bare igen - der er sikkert andre måder

Kommentar
Fra : anv

Dato : 22-06-06 15:59

ved ikke helt om jeg skal gendanne systemet til før der blev intalleret scanner. Så går der vel noget tabt der?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-06-06 16:51

Hvis du går tilbage i tiden "gendannelsespunkt" Så skal du indstallere din scanner igen.
Hvis du fortryder gendannelse kan du også det.
Filer og dukumenter bliver ikke slettet ved gendannelsespunkt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-06-06 16:54

Men du kan også lige finde din mus her, og hente en driver.
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/categories/DK/DA,CRID=1792

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-06-06 21:31

Der er en serlig komando i auto cad der netop får scrol til at virker som pan. jeg har det i mine langt nedpakkede notater fra mit kursus. husker det ikke var specielt logiskt. Søg i hjælp og få komandoen! du er garanteret kommet til at skrive den.

Kommentar
Fra : møller

Dato : 17-08-06 22:10

I behøver slet ikke at gøre det så kompliceret. hvis det er en logitech mus, er det bare musse indstillingerne der står forkert. Der ligger sandsyligvis et lille program på computeren hvor du kan ændre musens opsætning. Her skal du ind og ændre funktionen for scroll hjulet.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-08-06 22:40

Jeg skiftede mus ind til flere gange før jeg opdagede det var en indstilling i autocad.
Så det kan ikke nytte med museindstillinger.

husker det var henad mpan med fx <> omkring

Kommentar
Fra : møller

Dato : 18-08-06 11:00

Ja. Den ligger også under options i AutoCad. Men Når det er en Logitech mus er det typisk under musse indstillingerne. Nogle af deres mus har det med indimellem at smide nogle af indstillingerne væk. Jeg har selv en Logitech mx 1000 laser mus ligenu, og den kan også finde på at glemme indstillingerne - men så skal de bare genetableres under musseindstillingerne. Fluebenet i AutoCad skulle jo ikke gerne forsvinde, med mindre man selv har været inde og pille.