/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
God arbejdslyst (?)
Fra : Trotskij
Vist : 18601 gange
300 point
Dato : 22-06-06 10:29

Hej
Vil lige høre om nogen ved om der er en engelsk/ amerikansk parallel til den danske frase "god arbejdslyst", som vi jo siger i tide og utide.
Siger englændere/ amerikanere eller andre engelsktalende noget tilsvarende, når de feks går forbi nogen der arbejder eller forlader arbejdspladsen imens andre stadig arbejder og så'en ??

Jeg ved god at den direkte oversættelse af arbejdslyst er "love of working" og det er IKKE det jeg søger, men derimod et udtryk der udtrykker det samme som god arbejdslyst - på engelsk!

Håber nogen kan hjælpe!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-06-06 10:53

Jeg vil sige "Have a nice day" !!

Har slået ordet "arbejdslyst" op, og fået dette svar

http://www.ordbogen.com/opslag.php?word=arbejdslyst&dict=daen
Citat
» arbejdslyst (100%) (Dansk-Engelsk)
(vilje til at arbejde) willingness to work (fx all applicants must demonstrate willingness to work); (jobentusiasme) zeal for work; job enthusiasm; commitment to one’s work;
¤ have en ekstrem ~ be a workaholic;
* Have a nice day and enjoy your work (og god arbejdslyst) ; keep up the good work!; have a great day at work!; workers may get disillusioned (mister arbejdslysten) if ….

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-06 12:05

have a nice day at work er en normal frase - enjoy your day at work bruges både i usa og england (hvis man er høflig nok )

hvorfor så ikke det gamle enjoy your work ?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 300 point
Dato : 22-06-06 12:09

har lige en online fra usa der siger sådan:

hvis det er en der er igang med at arbejde så bruges der - enjoy your work eller enjoy work

hvis det er en der skal på arbejde så bruges der - have a nice day at work - eller have a nice/good/great day at work

ps.. enjoy your work kan bruges sarkastisk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-06 12:11

ps der kom lige en ekstra - i visse situationer kan your erstattes medthe... her kan det også bruges sarkastisk

Godkendelse af svar
Fra : Trotskij

Dato : 26-06-06 12:02

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk