/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Ubalance i SummaSummarum
Fra : ivanovic1
Vist : 1222 gange
50 point
Dato : 20-06-06 23:02

Hej Alle,

Informationer:
1. Jeg benytter regnskabsprogrammet Stone's SummaSummarum.
2. Mit regnskab går i minus 500, og jeg har kun benyttet kassen når jeg har bogført.

Jeg kan ikke få summa til at lave et årsregnskab for 2005 der passer. Når jeg vælger Rapporter-->Årsregnskab får jeg et regnskab hvor passiver ikke er lig aktiver. Udfylder jeg feltet "Overfør resultat til konto" med kontoen "Årets resultat" er passiver lig aktiver, men Balancekontrol er ikke 0 længere.

Tomt felt ved "overfør resultat til konto":
Periodens resultat: -500
Aktiver: -500 (kasse)
Passiver: 0
Balancekontrol: 0

Udfyldt felt ved "overfør resultat til konto":
Periodens resultat: -500
Aktiver: -500 (kasse)
Passiver: -500 (årets resultat)
Balancekontrol: 500

Hvad er det jeg gør forkert, eller hvad mangler jeg at gøre?

Med venlig hilsen

Ivanovic

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 24-06-06 00:48

hej, jeg bruger også sum og det er ganske udmærket. jeg går ud fra at du en kopi inden du bogførte, så kan man altid gå tilbage og rette fejl. er du sikker på du ikke har 500 kr i underskud? ellers må du gå tilbage og checke om hver posering er korrekt for sum lægger ikke forkert sammen, en typiske fejl kan være at du har byttet om på kredit og debit.
mvh
halloodk

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 01-07-06 20:46

Så vidt jeg husker:
Hvis du ber om at lave en sikkerhedskopi, kommer der et meddelelsesvindue op, der fortæller, hvilken linie i kassekladden, der er i ubalance

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 01-07-06 22:57

helt rigtig, der både en drop down menu og en ikon der hedder check bogføring