/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Kender du en nydansker..
Fra : may1980
Vist : 593 gange
10 point
Dato : 19-06-06 16:07

Creative Ghetto er et projekt som vil give 15 unge med indvandrebaggrund muligheden for at arbejde kreativt. Kender du nogen mellem 20-35 år som bor i KBH eller på Frederiksberg? Så giv tippet videre!!

Lad dem kontakte Creative Ghetto. ( http://www.creativeghetto.eu )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 19:45

Nøeh... men jeg kender en 'nydansker' som med en udannelse som cand.mag. fra RUC i Historie & Fransk i modsætning til mig (Datamatiker & certificeret voksenundervider) fik en support EDB stilling hos Novo-Nordisk, som vi begge havde søgt og som han 'uofficielt' blev antaget i, fordi; som det hedder : ..han med sin etniske baggrund opfyldte firmaets ambitioner om at blive annerkendt internationalt for sin vilje til at ansætte folk med anden etnisk baggrund end dansk (..hvilket er ulovligt!).

Fedest

Hva' er problemet?

..altså ud over: Der bliver giver positiv særbehandling for danskere med indvandrebaggrund ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 19:49

Hold da op med stavefejl ...når man ryger i 'blækhuset'

For at ingen skal komme med 'dumsmarte' kommentarer:

1.) udannelse = uddannelse
2.) voksenundervider = voksenunderviser
3.) indvandrebaggrund = indvanderbaggrund

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 19:53

..og : Der bliver giver positiv særbehandling = Der bliver givet positiv særbehandling..

Undskyld, men hvor kommer pengene og viljen fra medens folk som hjemløse danskere dør på gaden?

Nåeh ja.... EU : http://www.creativeghetto.eu/om_eus_socialfond.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : may1980

Dato : 19-06-06 21:58

hej med dig.

Altså-
Jeg tror du glemte at læse dette :
http://www.creativeghetto.eu/additionalitet.html

Håber at du vil ændre mening og se det positive i det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 22:15

Nåeh... jeg er ikke den eneste der 'kan':
Citat
..truet af landvarig ledighed..

landvarig ???

De eneste 'tiltag' jeg kender fra Vester- og Nørrebro er at få veletablerede 'fremmede' og pengestærke kræfter ind i de gamle brokvarterer på bekostning af de 'svage' i bydelen. Dette kan jeg på ingen måde billige

Dette er f.eks. et postulatet af intergalaktiske dimensioner:

Citat
Dette er med til at ændre kvarterets identitet og påvirker derfor også udsatte beboergrupper, som fx indvandrere, i en positiv retning.

Det er LYV Larsen !!!

De bliver derimod marginaliserede som 'andenrangs' borgere og må flytte til endnu mere trøstesløse omgivelser.

KREATIVE BRANCHER min bare ....

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tambBit

Dato : 21-06-06 22:24

Nå men det er jo godt at du ikke bære NAG. Og ikke kommer med SURE opstød.

Det kan være at jeg skal bede min veninde skrive et indlæg her. Hun har et navn, der er ret svært at placere, men er mørk/muslim. Hun sendte en ansøgning, blev ringet op og blev på stedet ansat. Det skal så siges at hun er vildt intelligent, og har rigtige gode karaktere fra universitetet. Men men men... da de så hende, var de ikke så vilde efter at ansætte hende alligevel.. Hun er jo "fremmed". Og de er jo nogle farlige og underlige størrelser..

Sååå.. Det er selvfølgelig surt, at du ikke har fået jobbet, og i dit tilfælde lyder det uretfærdigt. Men husk på at "særbehandlingen" går begge veje.
Og de hjemløse danskere... come on.. De hjemløse jeg kender til (fra en der arbejder i det offentlige) er kun hjemløse, fordi de nægter at tage imod hjælp til andet end øl.

Dette er bare en kommentar, og ikke noget personligt.

Kommentar
Fra : tambBit

Dato : 21-06-06 22:26

Og "de" er selvfølgelig en virksomhed jeg ikke vil navngive.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-06 07:26

tambBit -> Jeg er ikke på nogen måde 'sur' og tage skam ikke dine kommentare 'personligt'
For at du ikke skal tro jeg taler mod bedre vidende ...hvilket jeg har en mistanke om at du gør:
Citat
De hjemløse jeg kender til (fra en der arbejder i det offentlige)

..kan jeg fortælle dig at jeg selv har prøvet at være hjemløs i knap 6 år og desuden har lavet frivilligt socialt arbejde mellem grønlændere i Danmark og hjemløse i Indre by, Vester-/Nørrebro og NV. kvarteret. Der er ca. 10.000 hjemløse i Danmark ....og du mener de hellere vil ha' øl end et sted at bo?

Come on yourself and.... Wake up !!!

Det er muligt at 'særbehandling' går begge veje, men det ændrer ikke at det er direkte ulovligt; at ansætte folk i en virksomhed eller at nægte/tillade dem adgang til f.eks. discoteker på baggrund af deres religiøse-, etniske-, kønslige tilhørsforhold eller seksuelle observans.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tambBit

Dato : 22-06-06 13:38

Jeg er skam helt enig i at særbehandling er ulovlig. Det var som sagt bare en kommentar.

Og til den del om hjemløse:

Jeg er skam vågen. Vågen nok til at se de hjemløse, der henvender sig til mig i toget og på gaden. Jeg kan kun udtale mig om det jeg kender til/høre om. Så hvis du synes at det er mod bedre viden.. Ja.. så må du jo synes det .

Men tak for snakken.

Kommentar
Fra : tambBit

Dato : 22-06-06 13:38

Jeg er skam helt enig i at særbehandling er ulovlig. Det var som sagt bare en kommentar.

Og til den del om hjemløse:

Jeg er skam vågen. Vågen nok til at se de hjemløse, der henvender sig til mig i toget og på gaden. Jeg kan kun udtale mig om det jeg kender til/høre om. Så hvis du synes at det er mod bedre viden.. Ja.. så må du jo synes det .

Men tak for snakken.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-06 14:26

Citat
Vågen nok til at se de hjemløse, der henvender sig til mig i toget...

Hvor mange af disse tror du er hjemløse? Har du set papirer på det? Et midlertidigt sygesikringbevis med teksten: Københavns Kommune 2, 9999 Ukendt ? ...som er lovpligtigt at få fornyet hver tredie måned for ikke at blive straffet for subsistensløshed?

Plattenslagere og tiggere findes overalt, men de færreste hjemløse har tid at leve deres liv i S-togene ...af flere grunde:

1.) De er 'kendt' og jaget vildt af kontrollørene og har ikke lyst at stifte yderligere gæld.
2.) Det er nemmere at skaffe til et måltid eller andet vha. værestederne som Varmestuen i Istedgade eller via. Kofoeds Skole.
3.) De fleste hjemløse 'skilter' ikke med de er det.
4.) Der findes hjemløse i alle større byer ..ikke kun i København og omegen.

Til ignoranterne som mener de hjemløse 'selv er ude om det' ..siger jeg så bare: Tak for kaffe... et menneskesyn

Mht. http://www.creativeghetto.eu læste jeg idag en artikel i Metro on en jobsøgende af anden etnisk baggrund fra Frederiksberg, som var blevet kontaktet og havde sagt ja til tilbudet, at det også undrede vedkommende stærkt at man ligefrem skulle bruge EU penge til dette projekt, da han jo hverken kom fra en ghetto eller var socialt belastet? Han sagde dog ja med den begrundelse:

Tjaeh... hvis det er dét der skal til for at få et job!

Altså ren og skær rekruttering af nye medarbejdere til reklamebaranchen

Der ingår jo også praktik i virksomheder, der dermed får andel i de rare EURO-kroner og en billig arbejdskraft

Det sociale sigte kan de i mine øjne stikke s.... op !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : AH-JB

Dato : 30-11-06 23:42

Hey...

Jeg er selv "nydansker" .. så jeg ved ikk helt om du kan bruge mig..

Er også lige underkanten :) .. 19 år .. sååå