/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tilkørsels af cylinder (pgo)
Fra : dayworker24
Vist : 2609 gange
50 point
Dato : 18-06-06 22:49

min opsætning er NU.

polini speedcontrol. (6.5) grams ruller
originale dele (krumtap, cylinder+ topstykke+ kobling+ stempel+)
thansen udstødning.

den kører omkring de 60 nu, men lavere op af bakke.

Jeg sætter ny krumtap og en ny cylinder på min Dr. Big.

det er den her cylinder
http://www.kgi.dk/product-23-1638.php
topstykke
http://www.kgi.dk/product-90-1638.php

krumtap.
inde under www.scooter-shoppen.dk
kig under pgo Dr. Big og krumtap.
den koster 500 kr.

hvordan skal den køres til ( hvor mange kilometer skal den køres til og hvor stærkt.)

hvad kommer den ca. til at kører.

Accepteret svar
Fra : Dennis85

Modtaget 50 point
Dato : 19-06-06 11:04

Hejsa..

For at køre det til skal du køre omkring 30-40km/t de første 500km, hvorefter du langsomt øger farten..
Men jeg må samtidig give udtryk for min undring over en 45 km/t cylinder, da den ikke giver særlig meget, og hvorfor du så vil skifte til racer krumtap?
Din standard krumtap skulle sagtens kunne holde til den cylinder.

Angående farten vil jeg skyde på (med taget begrænsninger) mellem 60 og 70km/t.

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 19-06-06 11:38

hey jeg gider ikke tune den, emn jeg vil da alligevel gerne kører lidt stærkere, og fordi jeg skifter krumtappen er fordi den har et meget smadret gevind (ved varioen)

får den flere kræfter, og hvor mange?

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 19-06-06 14:50

Nej det vil ikke give mere (Ihvertfald ikke noget der er værd at snakke om) at skifte til en 45km/t cylinder, da forskellen på den og en 30 ofte bare er hvor meget de er begrænset. Og hvis den bare skal gå lidt stærkere kan jeg anbefale en af disse 40mm cylindre, som giver lidt mere end den standard, men alligevel ikke gør den til er monster. http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2090&v=l&mID=1950
Med hensyn til kræfter vil det nok give et par heste mere, men kan ikk sige helt hvor mange, men hvis du sender dem en email er jeg sikker på de kan svare dig på det.

http://www.scooter-dele.dk/aiz.asp?id=1871 Her er lidt info om montering, og en guide til at tilkøre cylinder.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 19-06-06 18:43

Jeg har jo købt det andet sæt, men det var faktisk mere det med tilkørsel jeg tænkte på.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 19-06-06 21:28

Du får ikke ret meget ud af din nye stylepro cylinder.
Det som dræber din PGO, det er 100% din lorte Thansen udstødning.

Se min guide om Thansen skodudstødninger!

Du bør købe en Prestigio fra Protuna.
Så kan du beholde din gamle cylinder og skifte krumtap, og så burde den gerne køre ca 80 kmt
med et rigtigt godt optræk.
Husk at skifte dyse og ruller hver gang du ændre på cylinder, indsugning eller udstødning.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 27-09-06 19:33

Tak for svaret Dennis85.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-07 23:20

http://www.scooter-dele.dk/aiz.asp?id=1871

En cylinder skal køres til!
Først starter du den UDEN at gi gas La den stå i tomgang i 10 min og sluk den og lad den køle ned!
Så starter du den igen når den er kølet helt ned. Så skal du ligge og køre ca 400 km med det. først næsten ingen gas så når du er oppe på 100 km så kan du gi lidt mere gas så når du er oppe på 200 km så kan du begynde at gi den fuld gas i nogle sekunder af gangen! og så når du er oppe på 300 km kan du næsten køre med fuld gas så kør den til med de 400 Eller 500 km Så er den der!

Hvis man ikke køre til Varmesætter sit cylinder sig!
VH Palle Hansen