/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Flash tekst!
Fra : Pyruz83
Vist : 542 gange
120 point
Dato : 16-12-02 02:01

Hey!! Har brug for lidt hjælp.. JEg er ved at lave min HP om, og vil gerne have en flash tekst til at dukke op på min forside, som så efet et x antal sek. skal viderestille til min main side.
Problemet er at jeg ikke er supermand til at lave flash, så hvis der er nogen der kan hjlæp mig med, fx. at komme med et mega godt råd, til at lave sådan et flash, vil jeg blive glad...

mvh Kim

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-12-02 14:35

Hej ...

Hvis du, som du selv skriver, ingen supermand er til Flash, har jeg et råd til dig .... lav din tekst i Flash og så sæt en "refresh" ind i din html kode - det er lidt probelmatisk via dette forum at forklare hvordan det laves i Flash når nu du siger du ikke kender så meget til det.
( Du kunne jo osse købe dig et IDG hæfte - de er billige, og så lære lidt mere om Flash, actions og de mange muligheder )

- men en nem måde er som før omtalt at skrive dette ind i din html ( headsektion ):
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="4; URL=http://www.dinside.net/evt_mappe/siden.htm">

Det er ihvertfald meget, meget nemmere .... Håber det er brugbart.

Fnollerpige

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-12-02 12:57

> Hey!! Har brug for lidt hjælp.. JEg er ved at lave min HP om, og vil
> gerne have en flash tekst til at dukke op på min forside, som så efet et
> x antal sek. skal viderestille til min main side.
> Problemet er at jeg ikke er supermand til at lave flash, så hvis der er
> nogen der kan hjlæp mig med, fx. at komme med et mega godt råd, til at
> lave sådan et flash, vil jeg blive glad...

skyd mig for dette svar, men i dit tilfælde vil jeg anbefale programmet
swish.. det er enkelt at gå til, og er udemærket, når det drejer sig om
teksteffekter.. i den sidste frame skal du bruge actionen getUrl, som vist
nok findes i Swish (gør den i hvert fald i Flash)

vælger du at bruge flash, så er det stadig getURL du skal bruge..

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk - nu med freelance sektion

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Accepteret svar
Fra : kurtfj

Modtaget 120 point
Dato : 29-12-02 10:45

Det du skal/ kan gøre, er at lave et Motion-tweek vha. Alpha-effekt.

Du laver dit Motion-tweek (med din tekst som objektet selvfølgelig), så vælger du det første frame, og sætter alpha-værdien til 0%, og i det sidste frame sætter du værdien til 100%.

Så får du en flot fremtoning af din tekst
Du gør bare det omvendte, hvis du vil tone effekten væk igen.

For at hoppe over til din main-side, sætter du bare et Action-script, "goto", ind i din tidslinie (i sidste frame selvfølgelig).

Hvis du ikke forstår forklaringen, er du velkommen til at vende tilbage på
kurtfj@mail.tele.dk