/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Penge tilbage fra Ryanair
Fra : breezerdk
Vist : 6373 gange
40 point
Dato : 15-06-06 17:23

Hejsa.

Jeg står i den mega kedelige situation at jeg har bestilt nogle billetter ved Ryanair for nogle piger der skulle rejse.

Sagen er den jeg så skulle lægge ud, og jeg fik så pengene igen.

Nu skal de billetter ikke bruges, har man på nogen måder nogen chance for at få pengene igen fra ryanair ?

Og den anden del er sagen er så.
At selvom de har sagt og givet udtryk på flere gange at de ville betale.
både pigerne og organisationen bag.

har jeg stadig nu 3 mdr. efter ikke fået pengene..

kan jeg få pengene tilbage på nogen måde, eller kan jeg bare skyde en hvid pind efter dem ?

ps: beløber er ca. 5000kr.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-06 17:53

mener ikke du kan få pengene tilbage hvis der ikke er tegnet forsikring netop for at kunne afbestille - sådan har jeg i hvertfald hørt det lige for et par dage siden.

Kommentar
Fra : breezerdk

Dato : 15-06-06 17:55

Jeg har faktisk betalt for en forsikring

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-06 18:03

hvis det er tilfældet at der er forsikret så pengene skal retur hvis rejsen aflyses af køberen - så kig godt efter hvad der står - og gå videre med sagen hos forbrugerrådet hvis det stadig ikke lykkes.

Kommentar
Fra : breezerdk

Dato : 15-06-06 18:06

JEg kan se man bare automatisk får den der forsikring med..
men ved ikke hvad den dækker..
synes bare Ryanair virker som en gang .......... ting...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-06 18:10

Breezerdk det er lige akkurat den forsikring man næsten aldrig bliver tilbudt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-06-06 18:22

Hvorfor kontakter du ikke Ryanair og spørger dem?

Det er ikke alle flybilletter man kan afbestille.

Hvis du ikke kan få dine penge retur, så prøv om du ikke kan sælge billetterne. Hvornår og hvor til er rejsen?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-06-06 18:39

Afbestillingsforsikring dækker kun ved sygdom og der skal fremvises lægeerklæring, der viser at man ikke er i stand til at rejse.

Citat
Afbestillingsforsikring dækker sjældent særlig godt, fordi betingelserne for at få erstatning ved afbestilling er meget svære at opfylde

http://www.taenk.dk/index.php?sid=8&cid=5228

Citat
Vi anbefaler at du køber din flybillet hos Supersaver og tegner deres afbestillingsforsikring, hvis du har behov for en sådan. Deres afbestillingsforsikring kræver nemlig ikke lægeerklæring ved aflysning, hvilketlangt de fleste andre på markedet gør.

http://www.flyrejsen.dk/faq.php

Jeg tror ikke du har de store muligheder for at få dine penge tilbage, og Ryanair er bestemt ikke det letteste sted at prøve.

Har du eller pigerne billetterne?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-06-06 18:52

Ryanair er rent discount med medarbejdere der har for lidt viden (giver forkerte oplysninger) og når SAS reklamerer med mulighed for flexible bestillinger er det selvflgelig fordi det er den eneste måde de kan konkurrere med Ryanairs lave priser.

Citat
Kan jeg få refunderet mine ubenyttede rejser?

Alle Ryanair-billetter kan ændres, f.eks. afgang/dato/klokkeslæt/rute og navne (op til fire timer før det oprindelige afgangstidspunkt), men billetter, skatter, afgifter og gebyrer refunderes ikke. Offentlige skatter refunderes muligvis. Ryanair opkræver et administrationsgebyr pr. person for anmodninger om refundering. Hvis det beløb, som kunden skal have refunderet, er mindre end det gældende administrationsgebyr, refunderes beløbet ikke. Anmodninger om refundering af skatter skal fremsættes inden en måned efter den reserverede rejsedato.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-06-06 19:00

Efter at have set en udsendelse om Ryanair, så er det ikke et selskab, jeg vil benytte.
Men det har jo ikke noget med spørgsmålet at gøre.

Før du skyder en hvid pind efter pengene, så prøv om du ikke kan sælge dem.

Nu har du da lært at man ikke kan stole på alle, men bittert er det for dig.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 15-06-06 21:36

Jeg så også den udsendelse om selskabet, og man ved ikke helt om man skal grine eller græde.

Hvis du prøver at sælge dem, skal du nok lige høre Ryanair om de kan overdrages. Det koster typisk et gebyr, som du nok gerne vil have dækket af en evt. køber.

Kommentar
Fra : RomanG

Dato : 17-06-06 00:54

Du kan jo prøve at få pengene hos pigerne eller den org. Læg lidt pres på dem. Hvis du eventuelt har kontakt til en advokat, så få ham/hende til at presse lidt på. Sådan som sagen er fremstillet har du jo et retligt krav, så der sker ikke noget ved at lægge lidt pres på dem. Eventuelt kan du foreslå, at de betaler 75 procent af prisen. Det vil måske gørde dem mere imødekommende.
Hvis de overhovedet ikke vil betale, så er der ikke noget du kan gøre, da det vil være for dyrt at gå videre med sagen. Endvidere kræver det, at du har beviser, som kan støtte dit retlige krav, og det fremgår ikke af dit indlæg, om du har udvekslet mails med dem, eller hvad der er sket.
Dog synes jeg, at du skal lægge lidt pres på dem.

Med hensyn til at få pengene tilbage, så kan jeg ikke rigtig se nogen vej. Standart forsikringer dækker ikke denne type tab, og Ryanair vil med sikkerhed ikke betale for den problematiske situation, du er havnet i.