/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Græspollen
Fra : bimmer30
Vist : 2705 gange
20 point
Dato : 14-06-06 21:30

Hej er ny her..
Jeg har en knægt på 7 og lige netop i aften er den stor slem med hans allergi..jeg har snart prøvet alt..piller, mm..er der mon nogen der har gode råd..sprøjte må han ikke få pga hans alder..
jeg var ved at købe en luftrenser..men astma og allergi forbundet fraråder dette hvad siger i..
Mvh
Mette fra Reerslev

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 14-06-06 21:40

Jeg og mine tre børn har alle allergi, så her har vi prøvet alt kan jeg vidst godt sige.

Af gode råd: Inden din søn går i seng om aftenen, skal han tage et bad, så han får alt pollen af kroppen.

Kun åbne vinduer, når duggen er faldet.

Have et pollenfilter i bilen, så han ikke får blæst pollen i ansigtet når i er ude at køre.

Undgå højt græs.

Hvis i har mulighed for at rejse væk omkring sct.hans hvor græspollenen topper, vil det være alletiders ide, enten højt mod nord, eller langt mod syd, hvor pollen er brændt af af solen inden den topper herhjemme. Det har vi selv gjort de sidste mange år, vi har haft mulighed for det, vi har så været sydpå, hvor han har været helt medicinfri imens!!!

Af medicin, bruger vi piller, næsedråber, øjendråber, den ene søn er blevet vaccineret i seks år, jeg ved ikke om der er nogen nedre aldersgrænse for det, for det er disse vacc. der har givet ham en nogenlunde tålelig tilværelse om sommeren.

Hvis du har flere spørgsmål, kan du altid skrive et privat indlæg, så skal jeg nok svarer, så godt jeg nu kan.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 14-06-06 22:27

Hej Mette

Jeg har været allergisk overfor netop græspollen lige siden min 7 års fødselsdag.. Så det er blevet til nogle liter øjendråber og diverse..

Jeg tager selv benadryl piller, ca 3 om dagen.. De virker ret godt men når det er allerværst i luften er det desværre ikke helt godt nok.. hvis man mixer øjendråber, næsespray og piller og starter i god tid for pollentallene topper kan man ikke få mere ud af det farmaceutiske..

Ellers kan man efter min erfaring desværre ikke gøre andet end at blive indendøre, rejse væk eller prøve vaccination ved lægen (som han så ikke kan endnu)..

Men ja, det er skide irriterende; man lærer at livet ikke er retfærdigt!

ps. nogle steder sydpå har de andre græssorter så der kan høfeberen være meget lav! Sydfrankrig har for mit vedkommende været et fristed. Til gengæld er Spaniens pollen endnu værre end Dk's.. ved ikke helt hvordan det virker, men det gør mine øjne og næse!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-06 22:43

Mette.... Der er to slags vaccinationer, en depot sprøjte... depomedrol... den virker optimalt efter en uge, og virker alt efter hvor allergisk man er 4-8 uger, jeg vil tro det er den din søn er for ung til at få.

Den anden vaccination er et helt program, hvor der startes med en meget lav dosis, med to ugers interval, hvorefter dosis langsomt bliver trappet op, og længere intervaller imellem.

Af medicin har vi bedst resultater med, Aerius 5 mg piller, flexonaise næsedråber og tilavist øjendråber.

RuneBadune... Der er stor forskel på græs i DK og Spanien, men netop Spanien har været et fristed for os, vores søn var på det tidspunkt indlagt 3-4 gange om ugen, på høj dosis prednisolon samt alt det løse, men når vi var i Spanien var han totalt medicinfri

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-06 22:50

Mette velkommen til Kandu

Godkendelse af svar
Fra : bimmer30

Dato : 14-06-06 22:51

Tak for svaret Nordsted1.
Tusind tak..hmm..vi skal snart ud og sejle håber at det hjælper..han er meget tapper..og jeg synes jo nok han ser slemmere ud end han har det..måske..men jeg vil jo bare gerne hjælpe ham..og synes det er fallit at på netop denne lidelse..er der intet der hjælper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-06 22:52

super nordsted1

Kommentar
Fra : bimmer30

Dato : 14-06-06 22:55

Tja.. nu har har hans Morfar lige hentet ham..i håb om det er bedre der..da vi bor lige ud til græsmark med heste..så jeg håber det hjælper..så får han lige en fri dag i morgen..ikke værst..smil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-06 22:59

Mette op med humøret, der kommer heldigvis hele tiden nye præparater på markedet, da jeg var barn, var der næsten ikke noget at vælge imellem, og dem der var sløvede som bare pokker.

Det vil helt sikkert hjælpe at komme ud at sejle, men du skal ikke regne med at han bliver helt fri, pollen flyver langt omkring, men så må han hoppe i vandet ind imellem, det vil hjælpe.

Men igen, kan jeg hjælpe jer bare lidt, så skriv, så skal jeg prøve at svarer.

God sommer - trods alt -

Tak merit.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-06 23:08

Mette når han har det som du beskriver, er han også bedst tjent med at blive hjemme fra skolen, han kan ikke koncentrerer sig alligevel, hvis det hele klør og "render", det er da også et uheldigt sted at bo, lige nu, men selv midt inde i KBH er der pollen, trøst dig med det, og vær glad for at der
også er en morfar der er der for jer

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-06-06 23:21

Vi har snakket med læge ang den sprøjte. og den kan man også kun få hvis det KUn er græspollen man er allergisk overfor.

Min mand fik rescept på Benaday (for at få det billigere) og det virker på ham...

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 14-06-06 23:26

Det vigtigste er at man starter behandlingen i tide. Man skal ikke vebte til generne er der.
Jeg tror nu godt han kan blive vaccineret til trods for sin alder. Men det er mange sprøjter, og ingen garanti for hvor effektivt det er. Men snak med lægen om det.
Og den der med at holde ham hjemme fra skole....
Min dreng er allegisk overfor el, birk, græs, bynke, hund, kat, diverse fødevarer og for at det ikke skal være løgn... husstøvmider.
Så skulle han jo blive hjemme altid.
Barn eller ej, så er det noget man er nødt til at lære at leve med. Hårdt men sandt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-06 23:42

bublebee.... hvilken sprøjte er det du mener, jeg har fået en depotsprøjte for bynke... vaccinationsprogrammet ved jeg at man kan få for flere ting f.eks birk, så jeres læge er ikke helt opdateret!

jeb3.. hvis du mener vacc. programmet, så starter man slet ikke det program når generne er der, det er alt for risikabelt, men er det depotvacc. du snakker om, ja så er det helt korrekt, start før symptomerne er for slemme, men dog ikke så tidligt at virkningen af vacc. næsten er færdig før pollen er på sit højeste. Og den med at blive hjemme fra skole, kommer vel an på hvor slemt man har det, ikke nok med at generne kan være voldsomme, man bliver også enorm søvning af at det hele står i et. På et tidspunkt fik min søn udgangsforbud af lægen, så det kommer da bestemt an på situationen. Også god bedring til din søn, han er hårdt ramt kan jeg se, jeg håber han får noget ordentligt proff. hjælp

Kommentar
Fra : bimmer30

Dato : 17-06-06 08:17

Hej igen alle
I skal ha tak for jeres gode råd..
Jeg har igen været til lægen..og nu har han fået en nasonex næsespray, opatanol øjendråber, og jeg fortsætter med araius piller dog må han kun få en halv, hvor han så får en halv 2 gange dagligt og det ser ud til at det hjælper..
hvis det er rigtigt slemt bestemmer han selv om han vil i skole..og ellers har jeg en klar aftale om at de ringer til mig så han kan komme hjem
Men han er sej..og jeg tror faktisk at det ser værre ud end han føler det..han tar det hele i stiv arm..
ha en god weekend...
Mette

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-06-06 09:12

I må også ha' en god week-end uden for meget nys

Kommentar
Fra : bimmer30

Dato : 28-06-06 21:29

Hej..og tusind tak for alt..
Her i disse dage har det ikke været så slemt..da pollentallene er lave..men i sidste uge var det meget slemt..og fredag var jeg lige ved at blive hysterisk..jeg gik derfor ud og købte en luftrenser
i bilka til 400 kr...jeg lukkede den ene del af huset af hvor magnus har et soveværelse og et legeværelse, der er også et kontor og toilet..den renser 72 kvm. og det hjalp..han sov hele natten havde ingen besværligheder med at trække været... ved ikke om det er maskinenen der hjælper eller om det er fordi vi det meste af døgnet har lukke det hele af..når han ikke er hjemme lufter vi ud og starter maskinen igen..
måske..kan det hjælpe andre..
Mvh Mette