/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Windows 98 og mac
Fra : rigotip
Vist : 499 gange
50 point
Dato : 15-12-02 19:00

Er det muligt at konvertere billeder i jpg format fra Windows 98/XP til Mac???

Kommentar
Fra : rigotip

Dato : 16-12-02 09:18

Desværre er der ikke noget netværk. Windows PC´en står i DK og Mac´en står i Norge.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-12-02 19:05

On Sun, 15 Dec 2002 17:57:35 GMT, rigotip <rigotip.news@kandu.dk> wrote:

> Er det muligt at konvertere billeder i jpg format fra Windows 98/XP til
> Mac???

Der behøves ingen konvertering, jpg billeder læses fint på mac uden.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://verture.net/> |

   SCSI port:
   Inferior grade of wine, e.g. Muscatel, Ripple, Mad Dog.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-12-02 20:19

rigotip <rigotip.news@kandu.dk> wrote:

> Er det muligt at konvertere billeder i jpg format fra Windows 98/XP til
> Mac???

aeh.. jpg er vel jpg ?

/thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-12-02 03:14

Hej

Det er ikke nødvendig. Mac læser JPG filer uden problemer med både div.
browsere, JPEGView og Graphic Converter.

rigotip wrote:

> Er det muligt at konvertere billeder i jpg format fra Windows 98/XP til
> Mac???

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 13:24

in article 1fn91lv.1op19wh5qjvsaN%t@garbage.dk, Thomas von Hassel at
t@garbage.dk wrote on 15/12/02 20:19:

> rigotip <rigotip.news@kandu.dk> wrote:
>
>> Er det muligt at konvertere billeder i jpg format fra Windows 98/XP til
>> Mac???
>
> aeh.. jpg er vel jpg ?
>
> /thomas

Du mener vel jpeg

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 17-12-02 18:59

On 15/12/02 19:57, in article 9q3L9.1072$Hl6.33438@news010.worldonline.dk,
"rigotip" <rigotip.news@kandu.dk> wrote:

> Er det muligt at konvertere billeder i jpg format fra Windows 98/XP til
> Mac???

Jpg, gif, tiff, pict, og næsten alle andre billedformater, er blot formater,
som fungere uafhængig af den platform, du arbejder på. D.v.s. at du kun
behøver at konvertere formatet, hvis det program som skal anvende billedet
ikke kender formatet (jpg kender, måske med få undtagelser, alle
programmer). Hent evt. sharewareprogrammet GraphicConverter ( du kan sikkert
finde det på www.download.com), hvis du har behov for et specielt format.

XX Peter K

Godkendelse af svar
Fra : rigotip

Dato : 18-12-02 23:12

Tak for svaret nordentoftkorgaard.
Det er min familie i udlandet, der er i besiddelse af en Mac og påstår, at de ikke kan se billeder, som jeg mailer vedhft. som JPG (JPEG) filer. Derfor mit spørgsmål til de ærede svarere.

Kommentar
Fra : maclind

Dato : 25-06-03 13:07

Hvis billedet overholder Mac'ens max 31 tegn (undlad æøå osv pga nordmændene) burde deres Mac åbne det i PictureViewer, som er en del af Quicktime-pakken.
Omdøb det evt. til "billede.jpg" og sørg for at dit mailprogram ikke zip'er det, da det ikke er alle Mac'er, der kan udpakke zip'ede filer - forøvrigt er det også unødvendigt med jpg-filer