/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi cylinder
Fra : mollo
Vist : 541 gange
140 point
Dato : 14-06-06 11:48

jeg har en puch maxi hvor jeg netop har monteret en 45,5 mm cylinder og en 15 mm bing karburator, men hver gang jeg starter kan den lun holdes i gang når der gives fuld gas, og så sender den udstødnings gas ud igennem karburatoren, er der nogen der ved hvad der kan gøres??

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 14-06-06 12:30

Det er ikke udstødnings gasser der kommer ud gennem karburateren, fordi at der bliver lukket op for udstødnings gasserne før karburateren suger benz ind. Det er Benzin der kommer ud gennem karburateren, hvis du holder din håndflade et par centimeter fra holdet der hvor luft filteret sidder bliver din hånd skinnende, der vist ik så meget at gøre, det er jo også bare benzin stink der kommer, set luftfilter på eller powerluftfilter, men så skal du måske skifte til en dyse ét nummer større, måske skal du ikke skifte.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 14-06-06 17:02

Det lyder som om den tænder på et forkert tidspunkt....... Måske skulle du prøve at justere på tændingen......

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 15-06-06 17:13

Vender stemplet rigtigt?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 15-06-06 19:37

Det virker meget som om at tændingen står forkert, og at det er fordi at du har boosterhuller i dit stempel at den kan lave det trick.
Lyder som om at din tænding står for tidligt.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 18-06-06 14:59

Har du fået den til at virke......

Kommentar
Fra : mollo

Dato : 19-06-06 14:51

det er ikke benzin for når den køre kan er det næsten som en lille kompresser karburatoren, og det med tændingen har jeg prøvet platinerne er indstillet til 0,40mm har prøvet lige fra 0,30mm til 0,50mm og nu står de så de åbner præsis når stemplet er 1mm fra "toppen"

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 19-06-06 21:08

1mm før top lyder også helt forkert.
Hvis jeg husker rigtigt så skal den stå omkring 2-3mm før top.

Håber at Palle gir et bud mere med på den her, fordi det husker han sikkert alt om.

Jeg synes også at du skal prøve skrue studsen af din cylinder.
(den der sidder mellem karburatoren og cylinderen)
Og dreje på svinghjulet eller træde langsomt ppå kickstarteren og se efter om dit stempel går for dybt.

Det virker faktisk sandsynligt, nu hvor jeg tænker over det.

Du kan se det ved at når stemplet er helt i bund, og så dybt nede i motoren som det kan komme, så kan du se ned i explosionskammeret.

dvs. du kan se et hul ned på ende af stemplet som stempelringene sidder på.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-06-06 00:14

Øhh lie først så er der altså ik noget der hedder explotionskammeret(altså lie bortset fra på en bombe) det hedder forbrændingskammeret Jeg tror at der også er taget for meget af stemplets skørt der derfor lukker noget af kompretionen ud i kaburatoren der må kun (hakkes) ca.2-3 mm af stemplet og det bedste resultat opnås ved at ridse i stemplet ned gennem indsugningen inden cylinderen tages af og derefter file med en buet fil så buen passer til indsugningshullet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 22-06-06 18:10

Er næsten også sikker på det er stemplet der er taget for meget af.. Med mindre der er blevet fusket, et ALT for stort indsugninghul i cyl. Har før set det fusket i den grad...

/ Buxxy.