/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Opsigelse af Mr Music hvordan?
Fra : Zofie
Vist : 1062 gange
100 point
Dato : 13-06-06 12:46

Jeg har desperat forsøgt at opsige mit abonnement hos Mr Music gennem det seneste års tid.
Jeg har sendt anbefalede breve, ringet og faxet, men uden respons ud over den månedlige cd og en regning på 100 kr.. Når jeg ringer kommer jeg ikke igennem..
Er der nogen det er lykkedes for at afmelde det?
Og hvordan?

-Zofie

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 13-06-06 12:52

Hej
Nægt at modtage pakken så den returneres. Når det er sket tilstrækkeligt mange gange, bliver det for dyrt for dem.og det stopper.

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 13-06-06 12:55

Er det et skud i tågen eller har du selv prøvet?

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 13-06-06 13:04

Nu skriver du, at du har sendt udmeldelsen med anbefalet brev.
Så har du jo Post Danmarks kvittering herfor - og postvæsenet må kunne dokumentere, at udmeldelsen er modtaget hos Mr. Music.

Hvis du har bevis for, at de har modtaget din udmeldelse er det sådan set deres problem, at de fortsætter med at sende pakker til dig.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 13-06-06 13:05

Har selv prøvet det. Jeg går ud fra du har kopier af din opsigelse. Har du det, så er det deres problem. De sender så varen uopfordret.
Torben

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 13-06-06 13:08

Så jeg skal bare stoppe med at betale regningerne og returnere pakkerne?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 13-06-06 13:41

Du er desværre langt fra den eneste der har problemer med at slippe af med det firma.

Og der er vist noget med, at det er en bestemt adresse man skal sende til, ikke den samme som der er afsender på pakkerne du modtager.

Men et anbefalet brev (gem en kopi af det) med din opsigelse sammen med kundenummer, dit navn og adresse, kan de ikke slippe uden om.

Så når du har sendt en anbefalet opsigelse, må du ha kvitteringen fra postvæsenet, og hvis de fortsat bliver ved med at sende, har du ikke pligt til at betale, da der som tidligere nævnt, ganske rigtigt er tale om, at firmaet sender varer uopfordret.

Hvis du ikke har kvittering for den opsigelse du sendte anbefalet tidligere, må du gøre det igen, bare surt at man skal ha' det bøvl og udgifter med den slags firmaer.

mvh dova

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 13-06-06 15:35

Hej
Så er jeg tilbage igen. Du har 2 muligheder.
1. Nægt at modtage pakken
2. Da du ikke har bedt om pakken kan du meddele dem, at de kan hente pakken (uåbnet ) hos dig.
Send det anbefalet. Derefter har du in ryg fri og kan undlade betalinger.
Torben

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-06-06 22:40

jeg forsøgte engang at slippe af med dem, men intet hjalp, indtil jeg en dag returnerede en pakke fra hvorpå jeg skrev følgende..

"abonnementet er opsagt, og fremtidige forsendelser betragtes som gave, denne meddelse er kopieret til evt. kommende retslig efterfølgelse"

jeg har aldrig så meget som fået en reklame fra dem....

mvh. Melander

Godkendelse af svar
Fra : Zofie

Dato : 21-06-06 14:07

Tak for jeres råd..
Jeg vil endnu en gang prøve at sende et anbefalet brev, og så husker jeg lige at gemme kvitteringen denne gang

-Zofie