/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Vilhelm Seidelin
Fra : bohnsommergreen
Vist : 1975 gange
20 point
Dato : 13-06-06 08:31

Hej alle,

Jeg søger oplysninger om Vilhelm Seidelin der sandsynligvis er født i 1850'erne. Han er muligvis søn af overretsprokurator Andres Peter Seidelin, og er under uddannelse i 1880. Muligvis bosat i København.

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen Malene

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 13-06-06 09:37

Hej malene

Prøv at gå på Google, og skriv Seidelin slægten, der kommer en masse navne, måske kan du bruge nogle af dem.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 13-06-06 10:35

Hvis du trykker på anetalen, kommer der en masse links fra Dis, der også forsker i Seidelin slægten, held og lykke til dig.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 13-06-06 11:35
Kommentar
Fra : bohnsommergreen

Dato : 13-06-06 12:25

Tak,

men jeg har stadig ikke fundet noget....

Påsse: jeg har lavet de søgninger uden noget held.

Johnni: Det er den eneste Vilhelm Seidelin jeg har kunnet finde, men han er en årgang for gammel...

M

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-06-06 20:15

Her er de yngste Seidelin jeg kan finde født efter 1850:
"
BRINITZ-SEIDELIN, Ludvig Christian   Bir   1850   Prae   Vemmet
Fa:   Hans BRINITZ-SEIDELIN
Mo:   Charlotte Christiane Sophie HERTEL

BRINCK SEIDELIN, Christiane Sophie   Bir   1851   Prae   Vemmet
Fa:   Hans BRINCK SEIDELIN
Mo:   Charlotte Christiane Sophie HERTEL

SEIDELIN, Carl   Bir   1851   Denm   Holb   Holbae
Fa:   Sabinus Theodor William Halvor SEIDELIN
Mo:   Christiane Necoline NEHAMMER

SEIDELIN, Idda Claudine   Bir   1851   Denm   Kobe   Gladsa
Fa:   Claus Berthel Frederich SEIDELIN
Mo:   Ane Sophie VEDER

BRINCK SEIDELIN, Marie Elisabeth   Bir   1852   Prae   Vemmet
Fa:   Hans BRINCK SEIDELIN
Mo:   Charlotte Christiane Sophie HERTEL

BRINCK SEIDELIN, Ludvig Christian   Bir   1853   Prae   Vemmet
Fa:   Hans BRINCK SEIDELIN
Mo:   Charlotte Christiane Sophie HERTEL

SEIDELIN, Therese Sabine Necoline   Bir   1853   Holb   Holbae
Fa:   Sabinus Theodor William Halvor SEIDELIN
Mo:   Christiane Necoline NEHAMMER

BRINCK SEIDELIN, Cicilie Charlotte Sophie ChristianeBir1854   Prae   Vemmet
Fa:   Hans BRINCK SEIDELIN
Mo:   Charlotte Christiane Sophie HERTEL

SEIDELIN, Julie Celia Frederikke   Bir   1854   Holb   Holbae
Fa:   Sabinus Theodor William Halvor SEIDELIN
Mo:   Christiane Necoline NEHAMMER

HANSEN BRINCK SEIDELIN,    Bir   1855   Prae   Vemmet
Fa:   Hans BRINCK SEIDELIN
Mo:   Charlotte Christiane Sophie HERTEL

SEIDELIN, Ludvig   Bir   1859   Denm   Fred   Tikob
Fa:   SEIDELIN
Mo:   Frandsine MOLLER

SEIDELIN, Ludvig Jens Brinck   Bir   1863   Fred   Tikob
Fa:   Wilhelm Ludvig Brinck SEIDELIN
Mo:   Emma Charlotte Louise HANSEN

SEIDELIN, Christian Hans Frederik Brinck   Bir   1865   Denm   Fred   Tikob
Fa:   Wilhelm Ludvig Brinck SEIDELIN
Mo:   Emma Lovise Charlotte HANSEN
"
Vemmet og Tikøb diminerer og ingen Vilhelm, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-06-06 20:17

I samme periode bliver disse Seidelin gift:"

BRINCH SEIDELIN, Hans   Marr   1849   Prae   Vemmet
Sp:   Charlotte Christiane Sophie HERTEL

SEIDELIN, Ivar Frederik Theodor   Marr   1855   Kobe   Kobenh
Sp:   Charlotte Wilhelmine Marie SEITZBERG

SEIDELIN, Frederikke Marie   Marr   1860   Soro   Gudum
Sp:   Niels HANSEN

SEIDELIN, Ivar Emil   Marr   1860   Kobe   Kobenh
Sp:   Frederikke Vilhelmine HANSEN

SEIDELIN, Wilhelm Ludvig Brinck   Marr   1863   Fred   Helsin
Sp:   Emma Charlotte Lovise HANSEN

SEIDELIN, Ivar Jacob   Marr   1864   Kobe   Kobenh
Sp:   Marie Elisabeth Rooth
"
hilsen igen, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-06-06 20:30

Her har du prokuratoren med familie, men stadig ingen Vilhelm
"
kbhv, København (Staden), Valdemarsgade (Lige numre), Kjøbenhavn Udenbys Vester Kvarter, , Valdemarsgade 10,Matr.166 Villa, 1, FT-1885

Andreas Peter Seidelin, 56 , Gift, Husfader, Overretsprokurator, Fredericia
Hansine Seidelin, 49 , Gift, Husmoder, , Belle Møllebanke pr Vejle
Kirsten Kamilla Seidelin, 13 , Ugift, Barn, , Kjøbenhavn
Erika Marie Ingeborg Seidelin, 12 , Ugift, Barn, , Kjøbenhavn
Andrea Hansine Nielsen, 7 , Ugift, Plejebarn, , Belle Møllebanke pr Vejle
Andreas Peter Seidelin, 20 , Ugift, logerende, stud.jur., Kjøbenhavn
Jens Gert Bolwig Seidelin, 18 , Ugift, logerende, , Fredericia
"
Han er fra Frederecia og hun er Vejle...
Kan Vilhelm være født i trekantsområdet og er flyttet hjemmefra, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-06-06 20:40

Ja også fra Frediricia og faderen også Prourator, dog ikke over... og højesterets...
"
vejle, Elbo, Fredericia Købstad, Danmarksgade No 359, , 1ste Familie, 446, FT-1834

Erich Seidelin, 40 , Gift, , Proqurator,
Kirstine Søborg, 33 , Gift, , hans Kone,
Jens Christian Seidelin, 10 , Ugift, , Børn,
Ane Julie Seidelin, 8 , Ugift, , Børn,
Andreas Peter Seidelin, 6 , Ugift, , Børn,
Marie Magdalene Seidelin, 1 , Ugift, , Børn,
"
Stadig ikke nogen Vilhelm, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-06-06 20:55

Vilhelm er ikke søn af prokuratoren Andreas Peter,
men af Sophus Christian Seidelin:
"
Vilhelm SEIDELIN
Father: Sophus Christian SEIDELIN
Mother: Rosine Elisabeth HAAS
_Friderich SEIDELIN ______
_Sophus Christian SEIDELIN _|
| |_Ulrikke Birgitte MELBYE _
|
|--Vilhelm SEIDELIN
|
| __________________________
|_Rosine Elisabeth HAAS _____|
|__________________________
"
Fundet her Svend
http://home6.inet.tele.dk/lsj/html/index/ind0162.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-06-06 21:01

Faderen stammer fra Odense:
"
Sophus Christian SEIDELIN
BIRTH: 07-08-1787, Odense
CHRISTENING: hjemmet - frmst. i sct. Knuds 24/8
DEATH: 14-06-1861
OCCUPATION: Kemiker/farmaceut
REFN: -25-

Father: Friderich SEIDELIN
"
Hilsen igen, Svend

Kommentar
Fra : bohnsommergreen

Dato : 15-06-06 08:21

Hej Svend,

Tusind tak for dine mange svar. Desværre er det stadig den forkerte Wilhelm, da hans forældre efter al sandsynlighed levede og boede i København fra 1881 til 1885 og frem. Han har sandsynligvis også en søster der kaldes Camilla Seidelin. Han er sandsynligvis, som du nævner, født i trekantsområdet, og flyttet hjemmefra mellem 1881 og 1885, efter afsluttet eksamen i et eller andet. I 1880/81 var han forlovet med Anna Catharina Theodora Knæckenborg, men hun hævede forlovelsen i april 1881. Muligvis har Andreas Peter Seidelin været gift før, da konen ellers er lige vel ung?

Hvis du eller andre har flere forslag til hvor jeg kan lede, vil jeg stadig gerne høre fra jer

Malene

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-06-06 11:56

Den ældste datter i 1885 ovenfor hedder jo Kamilla med K

>Kirsten Kamilla Seidelin, 13 , Ugift, Barn, , Kjøbenhavn

så nok hende og Vilhelm/Wilhelm er sikkert ældre, Svend